Monday 7 May 2012

KENAPA JINN MENGIKUT UNGKAPAN RASULLULAH TETAPI UMAT MUHAMMAD TIDAK?

MESJID JINN DIMEKAH

BISMILLAH-HIR-RAHMAN-NIR-RAHIM

Surah Al-Hijr ayat 26 - 27 :Yang bermaksud : Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari tanah liat yang kering kontang yang berasal dari lumpur hitam yang di beri bentuk dan Kami telah ciptakan Jin sebelum di ciptakan manusia daripada api yang sangat panas.
Surah Ar-Rahman ayat 15 :Yang bermaksud : Dia ( Allah ) menciptakan Jann ( Jin ) dari nyalaan api ( Pucuk  api yang menyala-nyala atau Maarij )
Surah Al-‘Araf ayat 12 :Yang bermaksud : " Engkau ciptakan aku ( kata Iblis ) dari api sedangkan ciptakan dia ( Adam ) dari tanah.
Dari Hadis Nabi s.a.w yang telah diriwayatkan oleh Muslim r.a: Maksudnya : " Malaikat diciptakan dari cahaya, Jaan diciptakan dari lidah api sedangkan Adam diciptakan dari sesuatu yang telah disebutkan kepada kamu ( tanah).




Surah Al-Jinn ayat 20

قُلْ إِنَّمَا أَدْعُو رَبِّي وَلَا أُشْرِكُ بِهِ أَحَداً
Katakanlah (wahai Muhammad): "Sesungguhnya aku hanyalah beribadat kepada Tuhanku semata-mata, dan aku tidak mempersekutukanNya dengan sesiapapun".





Surah Al-Jinn ayat 19
وَأَنَّهُ لَمَّا قَامَ عَبْدُ اللَّهِ يَدْعُوهُ كَادُوا يَكُونُونَ عَلَيْهِ لِبَداً
"Dan bahawa sesungguhnya, ketika hamba Allah (Nabi Muhammad) berdiri mengerjakan ibadat kepadaNya, mereka hampir-hampir menindih satu sama lain mengerumuninya".
Assalammualaikum 

Berpandukan kepada Firaman Allah SWT melalui surah Al Jinn ayat 19 dan 20, saya berharap para pelayar dapat memikirkan satu persatu ayat Allah SWT yang dijelaskan terhadap 'kejadian' dan gambaran yang terjadi ketika Rasullulah s.a.w hendak menyembah Allah SWT. Kejadian ini disaksikan oleh golongan Jinn yang berpusu-pusu mendekati Baginda lalu mendengar ungkapan yang dilafaskan oleh Baginda Rasullulah s.a.w " ayat 20 surah Al Jinn", kenapa anda tidak melafaskan seperti apa yang Baginda Rasululah s.a.w lafaskan?.

Ikutlah Al Quran dan Sunnah Rasul.

Ikuti selanjutnya pembukaan rahsia kepentingan Jinn dan Kedatangan Kedua Isa Al Masih Putera Mariam Al Majid. Inshaallah dengan izin Allah SWT dalam masa yang terdekat akan dikabarkan berhubung 'lembaran yang telah didibuka hijab" untuk pengetahuan sahabat-sahabat yang berpegang kepada tali Allah SWT sempena ketibaan King of The East  dibumi yang dijanjikan (Sila Rujuk Blog Sangtawal untuk mengetahui Bumi mana)



1 comment:

  1. .... THE ALMIGHTY IMAM MAHDI - HE IS THE GHOSTBUSTER ....

    FIRMAN ALLAH SWT : TIDAK AKU CIPTAKAN JIN & MANUSIA ITU,
    MELAENKAN SUPAYA MEREKA ITU MENYEMBAH AKAN DAKU.
    KETIADAAN NABI SAW JIN & MANUSIA TELAH PORAK PERANDA.
    HINGGA ALLAH BANGKITKAN IMAM MAHDI ATURKAN SEMULA..

    RAMEI JIN2 KAPIR & DURHAKA DIBUNUH MATI OLEH IMAM MAHDI.
    YG TERSELAMAT SEMPAT BERTOBAT DIISLAMKAN OLEH IMAM MAHDI.
    JIN2 ISLAM MAKIN RAMEI TAPI MASJID JIN SEDIKIT TIADA SIAPA PEDULI.
    TOKJIN2 ISLAM BERIKRAR AKAN SAMA2 BERJUANG DGN IMAM MAHDI.
    ZAMAN KERAJAAN ALMAHDI MASJID2 JIN AKAN DIBINA BANYAK LAGI.
    ITULAH ANTARA KEADILAN KEMURAHAN KERAJAAN IMAM MAHDI..

    ( SEDIKIT DARI DIARI : IMAM MAHDI PROPHECY... )

    ReplyDelete