Saturday 2 June 2012

BUMI YANG DI JANJI-KEDATANGAN KE DUA-THE LAND OF NINE- STATE OF RUMBOW-

PERMULAAN KEDUA TANAH YANG DIJANJIKAN SERTA KEBANGKITAN YANG DICARI


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Assalammualaikum

Pencarian dibawah ini dilakukan dan diambil dari beberapa artikel dan beberapa blog yang berlainan. Alhamdullilah ianya amat berguna dan banyak  membantu saya didalam mencari identiti 'Raja segala Raja" yang kita cari dan nantikan 'AZAN" kehadiranya. Diharap pelayar atau pencari dapat bersabar didalam mentelaah ' markalah' ini. Semoga Allah SWT memberi kita petunjuk dan hidayahnya. Amin.

PERMULAAN : TANAH YANG DIJANJIKAN DAN KEBANGKITAN YANG DICARI. 
Pembacaan haruslah dengan teliti dan kesimpulanya terdapat diakhir kalam.

A "Minangkabau king from East Sumatra", Raja Ibrahim, rules the provinces of Rembau .
Rembau is the most prosperous and populous .The four ponghoelo, headmen of the nine negorye  of Rombouw
The state name ,  "The Nine Lands",
The treaty of 1758 speaks of the nine negeri of Rembau, but there is no evidence that the province of Rembau was ever divided into nine.
"Panghoeloes, clan chieftains and congregation of the nine districts of Rombouw" have elected Sultan Achrnat Ibeni Radja Baijang as "king".
 At present there are twelve clans in Negri Sembilan, but four of these are held to be the most ancient, and their chieftains have certain privileges ."Men of the Four (major) Clans".

Who was Ahmad? one of the representatives of the four major clans. Ahmad was a native of Negri Sembilan..

Secret of Nine:-

  1. Radius (Half the moon) 720 X 1.5= 1080
  2. Diameter of the moon 720X3=2160
  3. Radius of the earth 720X5.5=3960
  4. Center of the earth to center of the moon 720X7=5040
  5. Diameter of the earth 720X11=7920


As Isa said, ” as the lightning strike from the East to the West so shall my coming be” . He said I will talk in a” PLAIN language”. and Malay is a very plain language. In the Book of the Revelation , the subject matter of the codified message ‘ I shall talk to you about many nations , tongues. languages and KIngs” This is the “Green Country” and the Pleasant or Beautiful or Bountiful Country. Peninsula Malaysia has 12 states which reflects the 12 tribes of Israel. Look at the book of the Revelation the sign of the Promised Land. The symbol of” Stars and Moon in Malaysian Flag”.


Remember when ISA uttered in the Bible ” I am going to the place of MY FATHER and saying that in the place of “MY FATHER” there are many Mansions(Palaces). This country has got TEN KINGS as revealed to JOHN in the Island of PATMOS and yes (  9 Raja-raja Melayu termasuk seorang Raja bergelar " Yang di Pertuan Agung"). Jesus said all this king, shall gave the power unto ONE and they shall have a blasphemous Name . The word “Duli Yang Maha Mulia” is a blasphemous word, only for ALLAH yet used by them.

Jesus asked, "Weren't ten men made clean? Where are the other nine?

SEMBILAN ADALAH  KUNCI  KEBESARAN  KEJADIAN ALAM ALLAH SWT



Radius (Half the moon) 720 X 1.5= 1080                             = 1 + 0 + 8 + 0 = 9
Diameter of the moon 720X3=2160                                     = 2 + 1 + 6 + 0  =9
Radius of the earth 720X5.5=3960                                      =3 + 9 + 6 + 0  = 9
Center of the earth to center of the moon 720X7=5040      =5 + 0 + 4 + 0  = 9
Diameter of the earth 720X11=7920                                   =7 + 9 + 2 + 0 =  9

KENAPA NEGERI BERSTATUS 'ANGKA" IAITU SEMBILAN -9 -KEBANGKITAN KEDUA AL MASIH ATAU PUN AL MAHDI.
Ahmad was a native of Negri Sembilan..# secara kebetulan atau sememangnya perancangan Allah .(Didalam Injil dan Al Quran dinyatakan bahawa selepas Isa A.s. akan tiba "mesiah" atau ' Rasullulah  bernama ' Ahmad").
Hanya Negri Sembilan yang menggunakan perkataan " Yang Di Pertuan" selain Yang Di Pertuan Agung untuk Malaysia.
# At present there are twelve clans in Negri Sembilan, but four of these are held to be the most ancient, and their chieftains have certain privileges ."Men of the Four (major) Clans".#
#Who was Ahmad? one of the representatives of the four major clans. Ahmad was a native of Negri Sembilan..#
Districts in The State of Nine
The state comprises 7 districts:
  1. Seremban
  2. Port Dickson
  3. Rembau
  4. Jelebu
  5. Kuala Pilah
  6. Jempol
  7. Tampin

Yang DiPertuan Besar Negeri Sembilan yang pertama, Raja Melewar, ditabalkan di Rembau iaitu di Kampung Penajis dan bersemayam di Kampung Astana Raja. Baginda mangkat di Rembau dan makamnya masih ada di Rembau.

Yes, all are now in the 2nd life as he said ” verily, verily I said unto thee except a ,man be born again thou shall not see the Kingdom of GOD”, yes we all must be born again, 2nd coming means all of you must be in the 2nd life now. 7/25 Allah berfirman’Dibumi itu kamu HIDUP dan dibumi itu kamu mati dan dari BUMI itu kamu akan DIBANGKITKAN” ‘ kamu hidup kamu mati dan kamu akan dihidupkan kembali dalam ciptaan yang baru” ‘ Aku akan ciptakan kamu dalam keadaan yang kamu tidak ketahui”
15/24 “ sesungguhnya kami telah mengetahui orang –orang yang terdahulu daripada kamu, dan sesungguhnya kami mengetahui orang –orang yang terkemudian.

KEBANGKITAN KE DUA ! KENAPA  LAHIRNYA DI REMBAU?
PROMISED TO NABI IBRAHIM
2/124 ….SESUNGGUHNYA AKU AKAN MENJADIKAN MU imam BAGI SELURUH MANUSIA….Ibrahim berkata” dari keturunanku, ALLAH BERFIRMAN “JANJIKU TIDAK MENGENA ORANG YANG ZALIM”
20/55 “Dan kami berfirman, sesudah itu kepada Bani Israil “ Diamlah di negeri ini, maka apabila datang MASA BERBANGKIT, niscaya kami datangkan kamu dalam keadaan bercampur baur”

1.PERKATAAN' REMBAU' ATAU STATE OF RUMBOW HANYA TERDAPAT DIDALAM   BAHASA HEBREW SAHAJA. TIDAKKAH INI SECARA KEBETULAN ATAU KEBENARAN?

 2. IBRAHIM ADALAH PEMERINTAH UNTUK JAJAHAN REMBAU. (Raja Ibrahim, rules the provinces of Rembau .#)

A CHAPTER ON SUNGEI UJONG.

 on the east, are the small "independent" States of Rumbow, Johôl, Moar, Sri Menanti, Jelabu, Jompôl, and Jelai
Didalam Golden Chersonese dinyatakan bahawa Rembau dikenali sebagai State of Rumbow.
Rum didalam Hebrew bermaksud :raise/rise
Bow didalam Hebrew bermaksud : sunset/sun goes to the horizon.
Maksud tersirat :  bangun diwaktu matahari terbenam

Begitu juga hadith- hadith banyak memberi gambaran tentang kedatangan Isa AL Masih di sebelah timur. KHORASSAN- negeri matahari terbit.
Dan akhir saperti disebut Isa dalam INJIL, Rasul ALLAH, yang dia panggil AHMAD , disebut sebagai the COMFORTER, CONSOLER, THE SPIRIT OF TRUTH, who will come and tell you ‘about sin , judgement, and truth’ dan akhir sekali segala doa ahli kitab akan berakhir dengan AMIN, which refers to MOHD.
Dan MAHADI itu akan datang dalam golongan ISLAM dan banyak ciri –ciri yang disebut tentang MAHADI oleh RASULLULLAH ada lah tepat dan benar.
kita sekarang berada di fasa ke-empat akhir zaman, kerana fasa pertama adalah semenjak kewujudan nabi muhammad , fasa kedua adalah zaman 4 khalifah semnjak kewafaan nabi, fasa ketiga pula adalah sistem pemerintahan islam melalui warisan dan berakhirnya sistem khalifah ,dan semnjak itu sehinga kini, islam telah jatuh dan akan kembali semula  melalui imam al-mahdi….dajjal, yakjuj dan makjuj berada difasa keempat, begitu juga imam al-mahdi dan nabi isa, kerana difasa kelima, islam telah tertegak kembali di pemerintahan imam al-mahdi, dan tiada lagi  kehidupan manusia …maka berlakula kiamat…
Maksud perkatan ' RIZAN' hanya terdapat didalam kitab  bahasa Hebrew(Tiada pengertian didalam bahasa Melayu mahupun Arab)


The Number 888 - JESUS, The Salvation of Our God


Perhatikan dibawah ini :-
Rizan in Hebrew means :-
The root  of the trees.(stump)
'And when the sun rose it was scorched, and because it had no root it withered" (Mk 4:6)
 R :    100      I : 10      :  7      A :  1       N  :   50   =    168
ANGKA 168 
16 ADALAH CAMPURAN : 8  dan 8  
oleh itu 
168 bersamaan 8,8,8
Isa a.s (Jesus) adalah Nabi yang ke 24
Persamaannya :' 8 + 8 + 8 = 24


'Rizan'  only found in words of Daniel : 4:15
The word "stump" now means the stub of a tree; the part of the tree remaining in the earth, or projecting above it after the tree is cut down, without any reference to the question whether it be alive or dead. The word here used implies that it was still alive, or that there was a germ which would send up a new shoot, so that the tree would live again.
Jesus asked, "Weren't ten men made clean? Where are the other nine?

RIZAN in Sign Language :




                                  

Memandangkan beliau adalah dari keturunan Nabi Ishak dan Nabi Yaakub, sudah semestinya kelahiran atau kepulangan kali ini disambung kembali  untuk acara penamatnya.
Bagaimana kita mengenalinya? Semestinya beliau akan dikelilingi oleh sahabat-sahabat yang  bersamanya.Siapa mereka? Hanya Isa a.s. Putera Mariam @ Jesus yang mengenalinya.
Adakah beliau akan turun sebagai ketua atau khalifah? Disebabkan pada kehadiran beliau dibumi sebelum ini Allah SWT telah memperlengkapkan segala-galanya maka kali ini perjalanan beliau amat berlainan sekali seperti yang saya ulas diawal tadi. Semestinya yang menjadi Khalifah terahkir adalah Al Mahdi yang menjadi Imam. Siapa Al Mahdi? Adakah ini satu gelaran atau sebutan yang diberi selaku 'Khalifah" terakhir? Atau adakah Isa a.s. putera Mariam ini Al Mahdi yang diberi gelaran Al Mahdi? Atau adakah  dua manusia ini berbeza?Kalau diikutkan kajian dari tek-tek dari Kitab selain Al Quran tiada dinyatakan berhubung nas ini. Tetapi di dalam Al Quran..hanya disebut kisah Isa Al Masih putera Mariam dan bukan Al Mahdi ataupun Imam Mahdi. Hanya melalui Hadith Nabi Muhammad s.a.w saja yang menyebut kedatangan Al Mahdi yang serupa dengan  nama Baginda .

KESIMPULAN :- Kenapa di Negeri Sembilan dan Rembau.
Kebangkitan ke dua Al Masih Putera Mariam berlaku di bumi Land of Nine dan State of Rumbow.
Alasan
i. Semestinya kelahiranm bersandarkan daripada keturunan Ibrahim. Bertepatan dengan Rumbow atau Rembau dimana Raja Ibrahim adalah penguasa pertama di State of Rumbow.
ii.Hanya di Negeri Sembilan terdapatnya 12 tribes 
iii.the nine negeri of Rembau, but there is no evidence that the province of Rembau was ever divided into nine.
iv. Ahmad was a native of Negri Sembilan..Permulaan N. Sembilan bermula dengan Ahmad(.selepas Isa a.s ,akan tiba 'messiah.' atau Rasul bernama Ahmad. Nama ini terdapat didalam Injil dan Al Quran.
v.v.v.Satu-sarunya negeri yang berstatus angka iaitu 9. Jajahan sebenar didalam N. Sembilan adalah 7 daerah.


vii .20/55 “Dan kami berfirman, sesudah itu kepada Bani Israil “ Diamlah di negeri ini, maka apabila datang MASA BERBANGKIT, niscaya kami datangkan kamu dalam keadaan bercampur baur”
viii. 7/25 Allah berfirman’Dibumi itu kamu HIDUP dan dibumi itu kamu mati dan dari BUMI itu kamu akan DIBANGKITKAN” ‘ kamu hidup kamu mati dan kamu akan dihidupkan kembali dalam ciptaan yang baru” ‘ Aku akan ciptakan kamu dalam keadaan yang kamu tidak ketahui”
ix. 15/24 “ sesungguhnya kami telah mengetahui orang –orang yang terdahulu daripada kamu, dan sesungguhnya kami mengetahui orang –orang yang terkemudian.
x. Perkataan " Rumbow' didalam journal The Golden Cheronese hanya terdapat didalam bahasa Hebrew sahaja dan tiada pengertian didalam bahasa Melayu atau pun Arabic.
xi. Pengertian atau maksud 'Rumbow' bermaksud :- raise or rise ,diwaktu matahari terbenam (mungkin membawa maksud kelahiran/kedatangan diwaktu Maghrib.
xii. Kenapa 'RIZAN", 'Allah SWT Maha Kaya didalam memberi Petunjuk. Didalam Pencarian didalam 'net' termasuk secara tidak sengaja dilaman sesawang yang terdapat perkataan 'Rizan'.



RIZAN in Braille (Blind) Alphabet :

RIZAN in Sign Language :


RIZAN in Morse Code :

.-...--...--.

RIZAN in Marine Flag Language :




'And when the sun rose it was scorched, and because it had no root it withered" (Mk 4:6)
 R :    100      I : 10      :  7      A :  1       N  :   50   =    168


xiii.Mengambil kira penyataan Hebrew berhubung angka Jesus.
The Number 888 - JESUS, The Salvation of Our God


xiv. Perbandingan diantara angka Rizan dan Jesus  : 168  : 888

ANGKA 168 
16 ADALAH CAMPURAN : 8  dan 8  
oleh itu 
168 bersamaan 8,8,8


Isa a.s (Jesus) adalah Nabi yang ke 24
Persamaannya :' 8 + 8 + 8 = 24


xiv. Perrsoalan : Siapa Rizan? Adakah beliau Al Masih Putera Mariam , Benarkah beliau dilahirkan pada tarikh yang dinyatakan diatas :-



kelahiran Isa a.s Putra Maryam atau ketibaan kali kedua Isa a.s. semestinya berhubung kait dengan peristiwa Isra Mikraj, iaitu samada baginda dilahirkan pada hari Isra Mikraj atau pun pada malam Isra Mikraj.Cuba kita lihat pengiraan berhubung dengan Juzuk 15 Surah 19 Surah Maryam sebanyak 98 ayat 
Pengiraan bersandarkan tahun Masihi : Yang digunapakai oleh semua manusia kerajaan dunia selepas kewafatan Baginda Rasullulah.
 untuk ketibaan/kelahiran  : kiraan dirujuk kepada Surah dan jumlah Ayat
                         Surah : 19  = 1 + 9 = 10
                         Ayat  : 98  = 9 + 8 =  17
                    Jumlah                        = 27  adalah tarikh lahir

Bulan ketibaan/kelahiran  : dirujuk kepada Surah
                         Surah  : 19 = 1 + 9 = 10 = 1+0 = 1
                     Merujuk kepada kalander Masihi adalah January



Tahun ketibaan/kelahiran : kiraan dirujuk kepada jumlah Ayat dan Surah
                      Ayat  : 98 .
 Ketibaan pertama   :19
 Ketibaan kedua      :19
      Tahun               : 98 -19-19 = 60 ##
Tahun ketibaan.kelahiran : 1960 (Kenapa tahun 1960)
                        Surah : 19 dan kiraan Ayat setelah ditolak 2kali ketibaan :60 ##
       Tahun        adalah : 1960. Alasan dan fakta berhubung dengan Isra Mikraj.



Hanya pada 27hb January 1960 jatuhnya Isra Mikraj di Mekah Al Mukaramah bersamaan 28hb Rajab di negara kita.( 28hb Rajab di Malaysia bersamaan 27 Rajab di Mekah, Saudi Arabia)


Surah Maryam ini merupakan Juzuk ke 16  = 1 + 6 = 7
Menguatkan lagi fakta pencarian , bulan Rajab adalah bulan ke 7 didalam takwim Islam dimana Rajab telah dinobatkan sebagai bulan Allah oleh Baginda Rasullulah s.a.w sendiri.  Diyakin lagi dengan terletaknya Surah Maryam di Juzuk ke 16 daripada 30 Juzuk Al Quran. Dipertengahan perjalanan diantara kedua Juzuk ( Juzuk 15 & 16) dipisahkahkan dengan Surah Al Khafi dimaha Allah SWT memberitahu  tentang keajaipan yang dilakukan kepada beberapa orang yang ditidurkan selama beratus tahun didalam gua telah dibangkitkan semula untuk tatapan umum.Maksud pengertian perjalanan ini adalah sehari selepas sambutan Isra Mikraj maka Al Masih putera Mariam dilahirkan atau dibangunkan dari 'tidurnya'( Surah Isra Mikraj- Hari kebesaran Kuasa Allah, Al Khafi - dibangunkan -Surah Mariam- dilahirkan)                                     
Dari ke\luarga apa 'Raja segala Raja" ini diperturunkan atau dilahirkan?Siapa nama ibunya dan siapa nama bapanya.
Inshaallah..dengan izinNya jua segala yang tersembunyi akan menjadi nyata.
..wasallam..






6 comments:

  1. aquarius / boar

    ReplyDelete
  2. mmmm.... patut le tak bermisai tak berjanggut..

    ReplyDelete
  3. APAKAH KEISTIMEWAAN TANGGAL 27 JANUARI 1960..??

    Dari sudut Astrology Western Star = Aquarius - The Water Bearer
    Dari sudut Chinese Animal Sign = Year Of The Boar (Tahun Babi)
    Dari sudut Birth Chart Numerology 27/1/1960 = 9/8

    Dasarnya bermula Dari : As Above So Below..
    Sedangkan Passage Ways Of The Magician = Twin 11 (ie 1/1)
    Dari fakta2 kosmic ini kalian nilai hakimkanlah sendiri..

    ReplyDelete
  4. ... PAK MOSES, PAK JESUS & RASULULLAH SAW
    - AJARAN SIAPA YG MAHU DIIKUT DITURUT ...???

    PAK MOSES BERNIKAH ADA ISTERI TAPI MALANGNYA NGAK DIKURNIAI ANAK.
    PAK JESUS NGAK PERNAH BERNIKAH NGAK ADA ISTRERI MASAKAN ADA ANAK.
    HANYA MUHAMMAD SAW BERNIKAH DGN SITI KHODIJAH MEWARISI 7 ANAK.

    SETELAH PAK MOSES & PAK JESUS WAFAT TERPUTUS TALIAN JURIAT MEREKA.
    MAKA NGAK AKAN LAHIR MESSIAH2 DARI BANI YAHUDI ATO BANI NASARA.
    HINGGA ALLAH BANGKITKAN JURU PENYELAMAT DARI NASAB MUHAMMAD....

    ( SEDIKIT DARI AJARAN IMAM MAHDI SEJATI / NUR MUHAMMAD PROPHECY )

    ReplyDelete
  5. .... SIAPA SAKA-BAKA/NASAB MUHAMMAD SAW DGN SITI KHODIJAH?....

    SITI KHODIJAH ADALAH SATU2 ISTERI RASULULLAH SAW. BARANG SIAPA BILANG MUHAMMAD SAW ADA BANYAK BINI ITU SATU PENIPUAN SEJARAH. BARANG SIAPA BILANG MUHAMMAD SAW BERNIKAH DGN AISYAH ANAK HINGUSAN BUDAK UNDER AGE.. MEREKA PENABUR FITNAH, BANGKIT IMAM MAHDI SEJATI NANTI MEREKA WAJIB DIHUKUM DIKERATKAN LIDAH..

    SIAPAKAH SEBENAR2NYA DIA SITI KHODIJAH - ISTERI SEJATI LAGI TERCINTA KEPADA BAGINDA RASULULLAH..?? HANYA IMAM MAHDI SEJATI AKA SANG JURU PENYELAMAT SEBENER, YG TAHU AKAN SALASILAH LELUHURNYA, TELAH MENYINGKAPKAN SEDIKIT SEJARAH.... ALLAHU'ALEM.....

    ReplyDelete