Monday 6 August 2012

PANDANGAN KAPAL SINGH :ISLAM BAWAAN PAS SESAT : ITU SEBAB KARPAL SINGH BERANI LAWAN

SIAPA YANG KENA SURUH KELUAR.? PAS SURUH DAP ATAU DAP SURUH PAS. TENGOK PADA CARA  PAS DIHAMBAT MACAM ANJING OLIH DAP GARA GARA HUDUD  PAS.  PENGIKUT PAS  BUAT APA?? ELOKLAH.. BUAT LAH BODOH
AGAKNYA SEMEMANGNYA PAS NI BOODOH AGAKNYA. PENAKUT

AKU MENENTANG AJARAN YANG BERSALAHAN DENGAN AL QURAN : 
AKU ADALAH CAHAYA AL MAJID

NIK AZIZ DAN PENGIKUT PAS MENGGUNAKAN AL QURAN DAN ISLAM UNTUK KEPENTINGAN PERJUANGAN MEREKA. NIK AZIZ MEMBAWA BANYAK FAHAMAN  BURUK BERHUBUNG ISLAM KEPADA ORANG MELAYU DAN BUKAN ISLAM.

KARPAL SINGH FAHAM BAHAWA ISLAM ANUTAN PAS  BAWAAN  NIK AZIZ DAN SUKU SAKATNYA SEMEMANG MENYIMPANG DARI ISLAM SEBENAR .PAS TIDAK  MENGIKUT AL QURAN DAN SUNNAH. ITULAH SEBABNYA KARPAL TIDAK BERSETUJU DENGAN FAHAMAN PAS KERANA BAGI KARPAL SINGH..NIK AZIZ DAN PENYOKONG TEGAR PAS DAB SESAT DARI AJARAN MUHAMMAD S.A.W YANG KARPAL FAHAMI.
HAI ..KALAU KARPAL SINGH DAH COP TAK TERIMA HUDUD DAN NEGARA ISLAM BAWAAN PAS..NAK TUNGGU APA LAGI..BEB..OLAH SEMULA LAH KITAB PAS TU.



KUALA LUMPUR 5 Ogos - Ahli Pas di peringkat akar umbi mahu parti itu keluar segera daripada pakatan pembangkang kerana kebiadaban DAP serta Pengerusinya, Karpal Singh terhadap Islam merupakan satu perkara yang tidak boleh diterima dan tidak boleh dimaafkan.

 Bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin berkata, mereka berpendapat selagi Pas berada dalam pakatan tersebut, perjuangan Islam yang selama ini menjadi asas perjuangan parti tersebut akan terus dikekang hebat oleh DAP.

 Ujarnya, ia merupakan satu hakikat yang berlaku dan atas sebab itu golongan ulama di dalam Pas perlu tampil meminta pucuk pimpinan parti mengkaji semula kerjasama parti tersebut dengan DAP serta Parti Keadilan Rakyat (PKR).

NAK TUBUHKAN APA LAGI.  KARPAL  DAH CAMPAK ISLAM PAS  DALAM LONGKANG NAJIS.  SANGGUP KE MENJILATNYA??


 “Rata-rata ahli akar umbi yang saya temui menyifatkan kenyataan Karpal sebagai kurang ajar dan biadab kerana ia melibatkan kesucian Islam dan kepentingan umat Islam. Ini bukan soal Pas tetapi soal Islam dan umat Islam.

Komentar KP : Sudah mula nampaknya kini bibit-bibit kemarahan oleh ahli akar umbi PAS terhadap kebiadapan DAP dalam mengeluarkan kenyataan keras terhadap PAS.Pemimpin PAS atasan yang terdiri daripada parasit-parasit PAS pasti tidak senang duduk lagi dengan kenyataan bekas Ketua Dewan Pemuda PAS P.Pinang ini yang seringkali telah membangkitkan ketidakpuasan hati terhadap tindak tanduk rakan dalam Pakatan Rakyat yang seringkali memaki dan memperlekeh perjuangan Islam daripada PAS.


SUDAH TERANG TERANGAN KARPAL SINGH DAN DAP MENOLAK ISLAM DAN HUDUD..TETAPI PAS MASIH LAGI SANGGUP MERENDAHKAN MARUAH ISLAM DIKAKI KAFIR INI.
BERTAUBATLAH PENGIKUT PAS. 
JANGAN DIIKUTKAN FAHAMAN NIK AJIS DAN SEKUTUNYA
YANG MENGEJAR  KUASA YANG TIDAK KEMANA
IKUTLAH AL QURAN DAN SUNNAH.

ikhlas : CAHAYA AL MAJID

8 comments:

  1. salam. confirm ke nik aziz kejar kuasa?? bagaimana boleh jatuh hukum pada pandangan mata sahaja? saya ada jumpa seorang seorang syed yg sejak usia 5 tahun terbuka mata hatinya lalu dihantar belajar serata dunia dengan pelbagai guru-guru, katanya ramai yg tak faham maksud sebenar pandangan Tn. Guru itu dalm banyak hal. tapi biarlah... pandangan manusia sahaja hehehe

    ReplyDelete
  2. Jawapan mudah :-
    1. Kalau Nik Aziz tak kejar kuasa.PAS tidak akan bergabung dengan PKR dan DAP untuk menggulingkan kuasa melayu Islam.
    2. Pandangan mata dan hati sama tarafnya disisi tuhan.Bagaimana boleh membezakan pandangan mata. Bolehkah perbuatan jahat dimata bolih ditakrifkan baik olih hati.
    3. Kenapa perlu jumpa seseorang..anda yakin kerana ORANG LAIN KATA dia hebat. Anda mengikut orang ..tiada pendirian. Apa guna Al Quran sekiranya tidak dimenafaatkan. Mungkin anda tidak yakin akan mendapat petunjuk. Itu masaalah besar yang anda perlu atasi.
    Masaalah dengan Nik Aziz..kalau tidak mahu orang terkeliiru..cakap dengan jelas..jangan berkias..terus terang..Ada ke patut mengajar orang agar mendoakan agar bala ditimpakan kepada orang lain kerana menafaat tidak kita nikmati. Nik Aziz kena faham erti Redo dan fahami ketentuan tuan kada dan kadar.

    ReplyDelete
  3. itulah beza seseorang yg mengaji sampai tahap tok guru lengkap syariat, fekah, usulludin, tasawwuf dll dengan orang yg tak mengaji. al-ghazali ulama besar pun tak tenang sebelum mendalami tasawwuf dan mengarang kitab ihya ulumuddin.....

    lirik nasyid Kumpulan HIJJAJ...
    pandangan mata selalu menipu, pandangan akal selalu tersalah, pandangan nafsu selalu melulu, pandangan hati itu yg hakiki, kalau hati itu bersih, hati kalau sudah bersih pandangannya kan menembus hijab, hati kalau terlalu bersih firasatnya tepat kerna Allah, hati kalau dikotori padangan bukan lagi kebenaran....

    ReplyDelete
  4. Salam. Masaalah dengan manusia ini, kita selalu menganggap seseorang itu sungguh hebat dan mempunyai makam tinggi. Semua ini adalah tipuan syaitan belaka. Mungkin Nik Aziz khatam didalam pengajian pondoknya, tetapi, sekiranya beliau tidak mampu menyakinkan seorang pun orang bukan Islam tentang kebenaran Allah dan Islam serta Rasullulah s.a.w , apa faedahnya . Beliau hanya nampak hebat kepada pengikut Pas saja..tetapi..keyakinan orang bukan Islam kepada kehebatan beliau hanyalah tertumpu kepada bagaimana hendak menggunakan Nik Aziz untuk memecahkan tembok pemerintahan Islam di Malaysia. Pernah ke Nik Aziz membuat kuliah agama kepada bukan Islam tentang hebatnya Allah dan Islam? kalau sekiranya makam Nik Aziz ni tinggi? Ilmu yang dimiliki Nik Aziz sedikit pun tidak berguna untuk kehebatan Islam..malah..merosakan ..keyakinan Bukan Islam kepada orang Islam..lihatlah apa kerusakan yang dibawa beliau. Saya bukan anti beliau..tetapi..kesihan..kerana Ilmu yang dimiliki tidak dimenafaatkan kepada yang ramai..kepentingan..tertentu..mendahului segalanya.
    Seseorang yang berilmu tinggi tidak akan mendoakan keburukan kepada orang lain ..waima..kepada bukan Islam juga..tetapi..anda lihatlah ..perlakuan dan kata-kata Nik Aziz..anda nilai..
    Cukup setakat ini.. Terpulang..Sekurang-kurangnya dengan ilmu saya yang sedikit ini, berjaya juga saya yakinkan orang bukan Islam tentang keujudan Allah SWTdan kebenaran Allah SWT serta Al Quran dan akhirnya lebih dari 12 orang memeluk Islam dibawah sayap saya.
    Syukur kepada nikmat yang dipinjamkan Allah SWT kepada saya.
    Tk

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah, tiada daya dan upaya melainkan dengan kekuasaan Allah SWT jua. manusia tiada kuasa...terpulang atas kehendk dan ketentuan Allah jua. baik buruk tetap dariNya jua. Apa jua pencapaian kita tetap atas kehendaknya jua. teringat kata-kata iman al-ghazali dlm bukunya KIMIA KEBAHAGIAAN "sebelum sesuatu apapun ada atau wujud, Allah sahaja yang ada. apa kewujudan selepas itu adalah ciptaanNYA seperti alam dan isinya , manusia dan kejadianya, perasaanya, kehendaknya, nafsunya, ilmunya dll .
    makhluk tiada kuasa ......

    ReplyDelete
  6. Salam. Dalam sedar ramai yang terpesong. Maaf, Yang baik datangnya dari Allah SWT dan jahat/buruk peribadi datang dari kita sendiri. Jangan salahkan Allah SWT tentang keburukan atau kejahatan yang kita lakukan. Tidak usah mentelaah kitab selain kitab Allah..semuanya..terang dan nyata dalam Al Quran. Keujudan Allah jelas dan nyata dalam Al Quran..cuma manusia suka mencari yang lain selain kitab Allah sebagai rujukan.

    ReplyDelete
  7. salam. kuliah subuh pagi kelmarin dibicarakan tentang amal perbuatan manusia. dosa pahala, dibezakan dosa besar kecil, amal besar dan kecil. tetapi ustaz menyatakan HAKIKATNYA semua sama disisi Allah. macam cerita pelacur yg masuk syurga hanya kerana beri minum anjing, pembunuh yg membunuh 100 orang masuk syurga bila dalam perjalanan untuk bertaubat tapi mati ditengah jalan.
    baik buruk amal memang berbeza, tapi HAKIKATNTA sama di sisi Allah. bila mati ramai setuju itu kerja tuhan, tapi bagaimana nak hidup dalam tak sedar ramai tak mengaku itu juga kerja tuhan yang mengaturkan tapi diri sendiri yang usahakan. sebab tu awal lagi dinayatakan ramai tak faham pandangan tuan guru itu. ramai faham syariat tak ramai faham hakikat sebenarnya. hanya jauhari mengenal manikan.
    yg dibincangkan berkenaan politik maka caca merba jadinya. semuanya perlu strategi, perancangan, dll macam berperang la ada tipu muslihatnya. semua nak kena jaga agama, harta, nyawa, dll....

    ReplyDelete
  8. Alhamduliah, kerana berusaha mencari ilmu tetapi jangan sampai kita dicelarukan olih mereka mereka yang mengaku hebat. Sama ke tahap nya memberi makan seorang dengan memberi makan sepuluh orang.? Sama ke tarafnya menolong orang miskin yang jahil dengan menolong orang kaya yang baik budi? INi cerita pelacur sebab bagi minum air pada anjing masuk syurga? Dalam kitab mana dia orang ajar ni. Adakah Ustaz ini ingin menghalalkan perbuatan 'zina" dengan bersandarkan kepercayaan bahawa -perbuatan 'baik' memberi minum binatang' bolih masuk syurga. Ini sebenarnya adalah kepercayaan dan cerita kaum nasrani..jangan percaya bulat-bulat. Adakah dengan berniat untuk bertaubat kepada Allah maka kesalahan membunuh 100 orang diketepikan Tuhan dan Tuhan mengangkatnya masuk syurga. Inilah manusia terlalu mudah mempercayai kisah-kisah yang diadakan untuk menyedapkan cerita dan membenarkan 'sifat' kejahatan. Kisah ini semuanya adalah ciptaan mereka yang ingin menyesatkan terutama puak nasrani dan yahudi.Hati-hatilah dengan kisah dongeng. Ikutlah Al Quran..jangan pesongkan diri kita kerana kebodohoh orang lain.

    ReplyDelete