Monday 10 June 2013

KEBENARAN YANG SAYA PERKATAKAN :- UMNO !!! APA PILAHAN ANDA???

BENAR!! KINI UMNO MENJADI "BOS" . KINI  AHLI GABUNGAN BN MULA MENJADI DURI DALAM DAGING KEPADA PARTI PEMERINTAH..
                                                  Bismillah-hir-rahman-nir-rahim
Surah Ar Ra'd Ayat 11

Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya.

Segala pujian hanya untuk Allah SWT, Tuhan  Semesta Alam yang membenarkan segala sesuatu menjadi kenyataan melalui 'kehendak'Nya yang disampaikan melalui hamba-hambanya yang ikhlas terhadapNya.

                Inilah iktibar atau amaran yang disampaikan kepada sesiapa yang dipilihNya .

                                                         Syukur kehadrat Illahi .

Melayu UMNO perlu bertindak dan memerintah Malaysia mengikut acuan atau adunan yang diterjemahkan didalam peti undi. Melayu UMNO wajib berani melakukan perubahan seperti yang didambakan olih orang Melayu yang 'menjuarakan' Barisan Nasional melalui UMNO.

Peringatan dan amaran sudah diberi hanya menunggu pelaksanaan dari ahli UMNO dan pemimpin untuk meneruskan 'ketentuan' yang disediakan dihadapan. Kegagalan 'mengutip' apa yang terhidang didepan mata mengakibatkan 'keruntuhan' segala strukur yang terbina. Seperti yang diperkatakan 'perubahan' diri UMNO perlu dilakukan demi kebaikan Melayu serta  masa depan Rakyat Malaysia keseluruhanya.

                      UMNO jangan takut berubah , yang terbaik terhampar  didepan

                              Motto Siapa Kau dan Siapa Aku perlu diaplikasikan

         Post yang  saya paparkan pada 3hb April 2013. Kenyataan yang menjadi kebenaran

Wednesday, 3 April 2013

CINA DAN INDIA TERTINGGAL BAS :PERMULAAN MELAYU SEBAGAI TUAN : SIAPA KAU DAN SIAPA AKU

BENARKAH BUKAN MELAYU BERMIMPI DIMALAM BULAN GERHANA
                                               PENYESALAN TIADA BERKESUDAHAN

Hari ini bertarikh 3hb April 2013 merupakan tarikh yang ditunggu oleh seluruh ahli-ahli politik dinegara kita. Dengan pembubaran Parlimen yang dibuat oleh Perdana Menteri, maka berakhirlah satu episod atau teka teki yang bersarang dikepala setiap ahli-ahli politik. Namun semua itu belum meredakan keadaan, keresahan masih lagi menyelubungi kerena tarikh penamaan calon serta tarikh membuang undi masih lagi ditangan Suruhanjaya Pilihanraya.

Kebanyakan kerusi yang ditandingi parti pembangkang, semuanya calonnya masih tidak berubah cuma `15-20% saja muka baru diketengahkan. tetapi di pihak parti pemerintah, muka lama dan pemimpin yang dianggap tidak membawa 'kebaikan' kepada parti diketepikan dan kumpulan ini merupakan 25% yang akan digantikan dengan muka baru atau calon baru .Kestabilan serta kelebihan kedudukan pemimpin dari parti UMNO mendemonasi kerusi yang dipertandingkan dan inshaallah keputusannya dijangka mengembirakan keseluruhan ahli-ahli UMNO. Tetapi yang membimbangkan adalah kerusi yang dipertaruhkan kepada MCA, Gerakan , MIC mahupun IPP atau sebagainya.

Sentimen undi bangsa Cina untuk DAP dan undi kaum India untuk Pembangkang, akan menjejaskan keseluruhan peluang Bangsa Cina  dan kaum India untuk 'menapak semula' dikabinat Parti Pemerintah. Kemungkinan India dan Cina untuk berada dipersada Kabinet akan datang didalam Parti Pemerintah amat nipis dan kemungkinan sebahagian dari kelompok ini akan diserap melalui jawatan yang disahkan melalui jawatan berstatus ' senator'.

Inshaallah, melalui kerusi majoriti Parlimen akan dimenangi oleh UMNO dan majoriti kerusi pembangkang akan hadir melalui DAP.  Dengan penolakan majoriti undi Cina  dan India kepada BN akan melonjakan 'maruah melayu' dipersada politik negara. Kalau dahulu kedudukan parti pembangkang amat seimbang dengan parti pemerintah telah mengakibatkan 'kelemahan' kepada parti pemerintah iaitu BN.

Kalau dapat kita imbaukan ' kedua bangsa ini amat lantang didalam menentang  Melayu selepas PRU 2008. Peluang menanguk diair keruh digunakan sepenuhnya oleh kaum ini.  Kelantangan suara mereka serta tindak tanduk mereka terhadap ' sentiviti' orang Melayu telah membuatkan orang Melayu rasa terhina dan kepercayaan kepada kedua kaum ini banyak meragukan disegi tindak tandukya. Ditambah dengan perisa dari  segelintir kaum India yang sentiasa dilihat amat condong dan  berat kepada  pembangkang ditambah pula dengan cabaran  dan serangan keperibadian  terhadap pemimpin melayu , telah   banyak   menusuk hati pemimpin Melayu serta orang Melayu.  membuatkan orang Melayu hilang rasa kepercayaan terhadap kaum ini.

Begitu juga dengan segelintir pemimpin kaum Cina terutama dari Ngo Ngo yang berselindung disebalik tabir telah mengeruhkan lagi keadaan. Sifat kepura-puraan kaum ini dapat dinilai dengan nyata. Kelantangan mereka didalam memperjuangkan sekolah aliran Cina telah memulas tangan Kerajaan dan secara halusnya membakar hati kaum mereka untuk membenci Kerajaan terutama orang Melayu. Sifat gergaji dua mata ini amat ketara  kepada kaum ini.

Berbagai imbuhan telah kerajaan korbankan untuk kepentingan dua kaum ini, tetapi, peralihan tanggapan untuk mereka memilih kerajaan yang bertunjangkan Melayu amat dicurigai oleh mereka. Setiap kebaikan yang ditunjukkan pemerintah untuk membela dan menyenangkan kaum ini dipandang serong dan tidak dihargai. Apa yang dapat kita saksikan hanya UMNO memomokan akan kedudukan kaum ini tetapi pada hakikatnya pemberian ini  mereka ibaratkan seperti 'mencurah air didaun keladi'.

Kegagalan kedua kaum ini didalam menterjemahkan kebaikan pemimpin Melayu terutama UMNO akan memakan diri mereka. Dengan bersandarkan keyakinan pembangkang akan dapat mengungguli PRU 13 ini akan merobah langskap politik negara terutama komposisi kedudukan didalam Parlimen mahupun DUN.  Majoriti Parliment bagi pemerintah akan diungguli oleh wakil UMNO dan majoriti pembangkang adalah kaum Cina. Kaum India akan terpinggir sepenuhnya. Untuik sekalian kalinya India akan duduk disideline diatas kesilapannya, dimana kaum ini selalu beranggapan bahawa kedudukan mereka yang  sentiasa berada diatas pagar akan menerima hukuman diatas kesalahan diri mereka sendiri.

Kegagalan kedua bangsa ini didalam menganalisa 'politik' Melayu akan membuatkan mereka kerugian untuk jangka masa yang panjang. Dengan mengecilnya 'wakil' mereka dipihak pemerintah akan membuatkan mereka berasa terancam terutama kaum India. Peluang yang telah UMNO berikan kepada kedua bangsa ini tidak dimenafaat sepenuhnya. Untuk Melayu ini adalah satu permulaan terbaik tetapi untuk dua kaum ini yang terbiasa dengan BN tetapi memilih pembangkang akan mengakibatkan kedudukan ' komposisi' didalam Kabinet akan membuatkan 'wakil' kaum ini terasa 'terpinggir' .

Walaupun Melayu tidak berhasrat untuk 'menidakkan' hak mereka tetapi disebabkan 'tindakan' kaum mereka,  membuatkan 'hak mereka' tertolak dengan sendiri. Inilah harga yang perlu dibayar oleh kaum ini apabila 'mengkhianati' 'salam yang dihulur oleh Melayu..

Untuk pertama kalinya kita akan dapat lihat bahawa, proses untuk 'Memalaysia'kan bangsa ini menemui kegagalan. Segala tuntutan yang cuba dibuat oleh dua kaum akan ditepis oleh 'ultra kiasu' Melayu secara lantang dan untuk pertama kalinya ' suara Melayu' menjadi amat 'garang' dan 'bersemangat'. Kata bidalan  perpatah Melayu ' Melukut ditepi gantang' akan terpakai kepada bangsa ini terutama kaum India. Untuk pertama kalinya kedua kaum ini akan 'terpukul' dimuka mereka akibat dari 'tikam dari belakang'yang dilakukan oleh kaum ini.

                                              Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid




ANGGOTA PARLIMEN BUKAN ISLAM MERUPAKAN MAJORITI DALAM PEMBANGKANG  
                                                 DURI DALAM DAGING :-

       PENAKUT ATAU KECUT MEMAPARKAN KELEMAHAN PEMIMPIN UMNO

Ugutan Presiden MIC
Tindakan Dato’ G. Palanivel mengeluarkan kenyataan berbaur ugutan terhadap Menteri Besar Perak, Dato’ Seri Dr. Zambry Abd Kadir berkaitan perlantikan jawatan Speaker Dewan Undangan Negeri Perak 
Dalam kenyataannya yang disiarkan oleh akhbar-akhbar arus perdana dan akhbar-akhbar Tamil hari ini, Palanivel jelas telah mengugut Dr. Zambry untuk MIC menolak sebarang jawatan dalam Kerajaan Negeri, termasuk Pegawai Khas, Ahli-ahli Majlis kerajaan tempatan dan Penasihat Kepada Menteri Besar jika parti itu tidak diberikan jawatan Speaker.  

Kemarahan orang Melayu dan UMNO
Pengerusi Barisan Bertindak Hak Penganut Hindu (Hindraf) P. Waythamoorthy dilantik sebagai Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, dan Pengerusi Parti Progresif Penduduk (PPP) Pulau Pinang Datuk Loga Bala Mohan, yang akan dilantik sebagai Senator, dipilih sebagai Timbalan Menteri Kesihatan. 

Boikot Cina terhadap Barisan dan Kemimpinan Melayu
 Dr Chua Soi Lek membuat berkata bahawa beliau akan pastikan tiada seorang pun kaum cina akan berada dalam kabinet Najib.    

               Semua ini akan menjadi "barah "yang tidak terubat kepada Barisan Nasional    

                                               Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid                         

No comments:

Post a Comment