Thursday 27 June 2013

SEDIH. KECEWA , HAMPA ...MUHAMMAD S.A.W ...TIADA PEMBELA..SEMUA PEMIMPIN BISU!!!

"KECINTAAN TERHADAP RASULLULAH SEMAKIN PUDAR "
INILAH BANGSA YANG LEMAH  APABILA AGAMA DAN RASULNYA DICACI MEREKA HANYA BERDIAM DIRI.
                   INILAH LAH  JADINYA APABILA ISLAM TIADA LAGI  DALAM HATI

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.

Semenjak kaum Cina memisahkan diri dari kelompok pemerintahan Melayu yang dipelopori olih Barisan Nasional serta  memberikan sokongan padu kepada gagasan Pakatan Rakyat, segelintir kaum Cina sangat berani meluahkan kata-kata yang bersifat  'menghina' terutama  terhadap penyokong Parti Pemerintah yang rata-rata disokong olih kaum Melayu . Bersandarkan kepada kekuatan serta pengaruh yang dimiliki melalui kerjasama mereka dengan PKR dan PAS atau Parti Islam SeMalaysia , kaum Cina semakin lantang bersuara ,seolah-olah mereka adalah majoriti dinegara ini. Tanpa segan silu mereka 'mengutuk' oirang Melayu.

Kelantangan suara mereka semakin menjadi-jadi akhir-akhir ini terutama yang melibatkan Islam dan Rasullulah. Kini kaum mereka secara berani melakukan 'penghinaan' terhadap junjungan  umat Islam iaitu Nabi Muhammad s.a.w. Peristiwa  berulangnya penghinaan terhadap Rasullulah s.a.w nampaknya semakin kerap dilakukan olih kaum Cina Beng ini. Berbagai-bagai bentuk penghinaan diluahkan samaada melalui 'Teeet' ataupun 'blog''.

Tetapi apa yang menyedihkan  ialah sikap serta indakbalas orang Melayu terhadap penghinaan. Umat Islam dinegara kita seakan-akan tidak mengambil berat atau 'perihatin' terhadap perlakuan biadap ini.  Tetapi Umat Islam atau orang Melayu akan bingkas bangun seolah-olah hilang akal serta berani bangun apabila hal yang tidak melibatkan 'kepercayaan' diperlekehkan .

               Catatan menghina Nabi Muhammad yang dibuat oleh Programmer Calvin Gani di Facebook. Mingguan Malaysia tidak menyiarkan catatan penuh berkenaan kerana ia amat keji. Dan yang terbaru adalah dari Sally Yen.

                         


Sebagai contoh,apabila Anwar Ibrahim dituduh dimahkamah diatas kesalahan 'liwat' seperti yang didakwa, beribu-ribu penyokongnya 'berdemo' dijalan-jalan membelanya. Begitu juga dengan pengikut PAS, apabila Nik Aziz atau siapa saja pemimpin mereka di'londehkan 'kesalahan' atau 'salahlaku' berjela-jela makian atau kejian dilemparkan terhadap lawan sehinggakan sanggup mengumpulkan ribuan penyokong untuk membanjiri stadium 'berjemaah' bersolat hajat agar Allah SWT 'menurunkan bala kepada seteru politik mereka. Begitulah taksubnya mereka ini terhadap pemimpin . 

Begitu juga perangainya orang  UMNO, disebabkan ketaksuban mereka kepada pemimpin, mereka sanggup bermati-matian mempertahankan 'kedudukan' pemimpin mereka. Begitulah sifatnya manusia-manusia ini apabila pemimpin mereka dicela atau dicaci.


KENAPA UMAT ISLAM TIDAK MELAKUKAN BEGINI APABILA ISLAM DIHINA??MANA LEBIH  BAIK UNTUK POLITIK ATAU UNTUK  AGAMA
                           

Tetapi apa yang menyedihkan, sifat taksub begini tidak terjadi pula  kepada Junjungan Umat Islam, Nabi Muhammad s.a.w apabila dicela dan dihina. Tidak pula kita lihat 'demo' besar-besaran membanjiri Dataran Merdeka atau dijalan-jalan raya. Tidak pula kita dengar parti yang menggunakan jenama Islam, iaitu PAS, 'mempertahankan' Nabi Muhammad", tiada pula mereka melakukan 'solat hajat' memohon kehadrat Allah SWT agar 'penghina' tersebut' didatangkan bala. Kenapa??

Hebat sangatkah Nik Aziz, Anwar Ibrahim ataupun Najib atau sesiapa saja yang dikategorikan sebagai pemimpin, sehinggakan apabila mereka ini dicela maka 'berantakan' satu Malaysia mempertahankanya. Bukan saja ahli-ahli yang membuat laporan malahan NGO NGO juga terpalit sama. Tetapi apabila Nabi Muhammad s.a.w diperlakukan sedemikian rupa, maka, tiada tindakan 'menentang beramai-ramai' dibuat sebagai tanda 'protes' hanya segelintir NGO saja yang bersusahpayah 'membuat laporan Polis' , selebihnya hanya mendiamkan diri.

KALAU MENENTANG  FAHAMAN  POLITIK KITA SANGGUP BERSESAK DAN BERSOLAT HAJAT  MEMOHON DARI ALLAH AGAR   'BALA' DITURUNKAN  KEATAS  LAWAN TETAPI KENAPA KITA TIDAK MELAKUKAN PERKARA  YANG SAMA APABILA ISLAM DAN RASULLULAH DICACI DAN DIHINA. OLIH ORANG  KAFIR. PERJUANGAN YANG MANA JADI KEUTAMAAN??
                                   
Adakah ini jenis umat Islam yang diharapkan dapat 'mempertahankan' Islam??Dapatkan umat Islam mempertahankan kesucian Islam? Dapatkah umat yang mengaku umat Muhammad ini 'membela' penghinaan terhadap Junjungan mereka??

Makan nak ikut nabi, pakai nak ikut nabi, amalan nak ikut nabi, beristeri lebih dari satu nak ikut nabi  waima apa saja , semuanya berkiblat kepada  Nabi Muhammad sebagai  'cerminan ". Tetapi apabila 'penghinaan' kepada Nabi Muhammad, apa kita buat, apa tindakan kita, apa yang kita balas?? Setiap hari kita berselawat s,  didalam solat juga kita mendoakan  Nabi Muhammad  s.a.w dan kita pohon pula  "shufaatnya"  , tetapi, kenapakah kita hanya berdiam diri serta memeluk tubuh apabila Junjungan kita dihina dan dicaci?? Apakah kita ini Islam pada nama atau dilafas hanya  dimulut saja?? Apa yang kita buat didalam mempertahankan 'maruah' Rasul kita??
                              
Sepatutnya apabila perkara yang melibatkan kesucian Islam serta Junjungan Nabi Muhammad s.a.w dipersenda olih orang kafir, kita wajib bangun menentang secara lantang,  kita tunjukkan kesatuan ummah dengan 'keluar beramai-ramai' ditempat-tempat awam atau kita berbaris beramai-ramai berjalan dijalan raya sambil 'berselawat'  atau ditaman-taman perumahan atau tempat awam, sebagai tanda 'protes' terhadap 'keceluparan ' bangsa  mereka yang menghina Islam dan Junjungan s.a.w. Kalau kita bolih melakukan perkara yang serupa kepada pemimpin politik yang kita 'puja' atau 'sayang' tetapi kenapa  kita  melakukan perkara yang serupa terhadap 'kepercayaan' dan 'keimanan' kita terhadap Islam?? Siapa lebih hebat??Pemimpin atau Rasullulah??

Ketepikan kepentingan politik, ketepikan pemimpin yang dayus, bangun !! tentang mereka yang menghina agama kita  dan buang sifat 'dayus' agama ini . 'Kepada  institusi Mesjid , kelantangan berjemaah harus ditegakkan  dengan  menyahut cabaran ini dan kita mulakan 'transformasi' baru terhadap  Islam dan Rasullulah, kita bangun ,tunjukkan 'kesatuan' kita didalam membenteng atau mempertahankan kesucian Islam dan Rasul Rasulnya dari dihina dan dicaci olih orang kafir. 

Kepada orang Melayu yang semestinya beragama Islam semua , tanyakan pada diri anda, apa patut anda buat didalam 'mempertahankan' maruah  Rasullulah dan kesucian Islam?? Kalau perkara bagini kita tidak berupaya mempertahankanya......macammana nak 'syahid

                                                      Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid


No comments:

Post a Comment