Wednesday 2 October 2013

DUIT BERTINGKEK-TINGKEK - HEBAT ANAK JANTAN NI :-NAJIB SEMAKIN GUSAR!!

INI DIKATA MENTERI ANAK JANTAN
BUKAN MACAM NAJIB
RAKYAT BISING PASAL  OMAR ONG DAN IDRIS JALA
SEBAB  MENIRISKAN HAK MELAYU
NAJIB BUAT DEG...JE...

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Tahhiah diucapkan kepada anak Rembau ini kerana berani mengaku 'kesilapan'. Lebih baik mengaku daripada 'menyalahkan' orang lain. Sifat berani bertanggung-jawap inilah yang diinginkan untuk memimpin dimasa hadapan dan bukan seperti sesetengah Menteri, mereka akan cuba 'berdolak dalik' diatas 'kesalahan' yang dilakukan. 
Walaupun jumlah yang kementerian 'terkena' agak besar tetapi tidak sama dengan 'angka' yang kena 'songlap' secara terancang. 
Kalau dihitung dengan perbelanjaan yang terpaksa Kerajaan belanjakan kepada 'punasihat' Omar Ong dan Ethos & Co mahupun kakitangan 'horey-horey' Pemandu, dirasakan 'kehilangan' di KBS ini tidak sebesar manapun, dan kesalahan ini bolih 'dimaafkan' lagi.

Ethos & Co.
Seperkara yang ingin kita tahu, apakah role yang dimainkan olih Omar Ong di Pejabat Perdana Menteri?
 Adakah Omar Ong  bertanggung-jawap sepenuhnya didalam menasihati Pejabat Perdana Menteri atau bertindak sebagai Pembantu Peribadi Najib atau Penasihat kepada
Kerajaan Malaysia?
Kalau mengikut laman Wikipedia Omar Ong bertindak sebagai Pembantu kepada Perdana Menteri seawal Najib memegang jawatan Timbalan PM Lagi. 
Apa yang dimaksudkan sebagai 'pembantu'?
Kalau beliau bertindak sebagai pembantu tanpa ikatan dengan Kerajaan semestinya beliau mempunyai 'ajenda'nya sendiri kerana, dengan peluang yang dimiliki yang dilihat amat rapat dengan Najib semestinya 'berkelebihan' untuk syarikat beliau sendiri.Olih itu 'sifat' pilih kasih atau 'mendahulukan' 'sahabat' atau 'kroni' pasti berlaku.
Tetapi sekiranya  beliau sememangnya 'berikatan' dengan Kerajaan maka sekiranya syarikat beliau diberikan 'job' atau ' syarikatnya' dilantik sebagai 'con-sultan' maka, 'syarikat' yang berkepentingan dengan Omar Ong semestinya 'menyalahi' etika Kerajaan.
Diharap Kerajaan dan  orang UMNO mengambil 'pendekatan' ini untuk 'menjelaskan 'kebenaran'  siapa Omar Ong?

Tiada individu lain ke dari kalangan orang Melayu yang setanding Omar Ong atau Najib 'berkepentingan'?


                                                 ikhlas dari :- Cahaya Al Majid









No comments:

Post a Comment