Saturday 26 October 2013

THE PROMISED LAND : KUASA YANG MELAYU BERI, ISLAM JUGA YANG DIHINAKAN

PEMIMPIN  UMNO MENGAKU MELAYU
TETAPI
APABILA DIHERDIK   OLIH INDIA DAN CINA PASAL
IBADAH KORBAN  SEMUANYA  TERKENCING
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Isu ibadah korban yang dilakukan dipersekitaran sekolah telah saya ulas dipost yang lalu . Tetapi semalam terpapar lagi berita yang mengatakan bahawa  Timbalan Menteri Pelajaran iaitu Kamalanathan  dari parti MIC mengumumkan bahawa 'tiada lagi 'ibadah korban' dibenarkan dikawasan sekolah.

Yang menjadi persoalan, kenapa 'pemimpin'bingai" samaada dari parti cap UMNO mahupun parti cap PAS tidak mempersoalkan 'perlakuan' perayaan Thaipusan yang dilakukan diatas-jalan raya serta melimpasi Taman Perumahan orang Melayu serta masyarakat lain dibenarkan? 

Tidakkah perayaan atau sambuatn yang Hindu lakukan lebih bersifat 'kejam' ? . Dengan tusukan besi ke tubuh badan, dengan lidah terjulur ditusuk besi serta kait-kait besi tajam mengcangkuk kulit badan dipaparkan secara terangan dikhalayak ramai, dibenarkan? Sebenarnya apa yang ditunjukkan olih kaum Hindu ini lebih 'menganggu kententeram dan emosi' Umat Islam. Tak sedar ke?

Dengan paluan gendang dan serunai serta suara-suara 'pekikan' orang yang berduyun-duyun lagi menyeskkan jalan raya, saya merasakan, apa yang dilakukan ini amat keterlaluan dan perlu dihentikan  . Memandangkan umat Hindu hanya terdiri  kurang dari 7% rakyat Malaysia, kami berpendapat bahawa 'perayaan' ini hanya dibenarkan dikawasan kuil-kull saja .

 Sudah tiuba tiba masanya 'agar 'perlakuan' ini dihadkan hanya didalam 'kawasan kuil' dan hanya kepada kaum mereka sahaja dan tidak lagi kepada tontonan dikhalayak umum.

Kalau ibadah kita, kita perlu menghormati sensitiviti kaum mereka, kenapa kita perlu menerima perlakuan mereka untuk dilakukan dikhalayak ramai.

Kini orang Melayu tidak perlu lagi bertolak ansur dengan kaum Hindu lagi. Kalau sebelum ini kita menghormati budaya dan agama mereka tetapi kini mereka mula mempertikaikan 'ibadah' kita , perlukah kita 'bertolak ansur'?

Penghinaan yang dilakukan ini sebenarnya 'dihalalkan' olih pemimpin politik samaada parti Cap UMNO mahupun PAS, bagi PKR pula,  ketetapan mereka semua bolih, olih itu tiada apa yang bolih diharapkan kepada kelompok ini.

Diharap institusi yang menaungi Islam dan orang Melayu dapat memperjuangkan  dari berleluasanya 'kesesatan Hindu' ini dari diberikan peluang mempromosi' tuhan berhala" mereka untuk ditontonkan dikhalayak ramai. Cukup cukuplah 'pemimpin Melayu' bersubahat dengan kesesatan ini, jangan jadikan kita pula mengikut kesesatan mereka.

                                               KETETAPAN MELAYU
 1. Tiada lagi kebenaran diberikan untuk berarak dijalan raya.
2.  Cucuk-mencucuk serta mengarak 'patung' dihadkan didalam kawasan kuil saja
3.  Tiada lagi promosi Thaipusan disiarkan di kaca TV.
4.  Sebarang 'perarakan yang mengusung Tuhan patung' tidak dibenarkan dikhalayak umum
    mahupun dikawasan perumahan .

                    Sebenarnya bukan India Hindu yang menghina 'ibadah korban' sebaliknya
                                               Pemimpin Melayu UMNO/PAS  yang tak bertelur
             segala kata-kata pemimpin yang mengatakan akan memperjuangkan agama Islam                                               hanyalah retorik semata demi kelangsungan kuasa politik mereka. Olih
                                 itu jangan tertipu dan terpedaya dengan 'lakonan' mereka
                                             
                                                         ikhlas dari :- Cahaya Al Majid




                                   

3 comments:

  1. Melayu telah hilang didunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. naga tengah berderam bukan hilang..hehe

      Delete
  2. kenal diri elok2 esakan tuhan sampai tak da diri sendiri wahai adik bradik ku

    ReplyDelete