Sunday 17 November 2013

ISLAM DIGORENG HANGUS :- PERLUKAH MELAYU MEMBIARKAN KAUM MINORITI MENJADI JUARA???

MINORITI YANG CUBA MENGUGGAT SYIAR ISLAM
SalamunAlaykum

Bersandarkan diatas nama NGO serta perjuangan kumpulan yang didakwa ' professional' dan mendakwa NGO mereka mewakili suara majoriti kaum di Malaysia telah 'mula membuat 'onar' terhadap Agama Persekutuan iaitu Islam . Tanpa berasa syukur dan  berterimakasih kepada orang Melayu yang menjadi majoriti dinegara ini, telah menuduh Kerajaan pimpinan orang Melayu Islam dengan dakwaan  Kerajaan tidak berlaku adil didalam perkara Hak Asasi Manusia.

Berjuang diatas nama "kesamarataan"  semua agama adalah "sama taraf" dan perjuangan  untuk membenarkan 'LBGT" sebagai ajenda utamanya telah mencalarkan institusi Islam dinegara ini. Diatas sifat toleransi yang tinggi olih bangsa Melayu menyebabkan kaum 'minoriti' ini semakin lantang dan berani untuk 'memperlekehkan' Islam.

Tanpa memikirkan perasaan orang Melayu serta pencabulan terhadap Perlembagaan negara, kumpulan ini yang dilihat seolah-olah mencabar kesabaran orang Melayu dan  mengasak Syariah Islam kedinding. Kumpulan ini bertindak seolah-olah terdapat 'tangan ghaib' yang mendalangi pergerakan atau perjuangannya.

Tetapi majoriti pemimpin yang mendalangi 'isu' ini kebanyakannya berketurunan India . Kenapa?

Kalau dilihat dari segi statistik dan track records , hanya 'kaum' ini yang sangat ketara sifat  'tenentangnya 'atau yang dipanggil 'talam dua muka' atau bangsa yang selalu mendatangkan

masaalah kepada bangsa lain. Penyakit hati atau sifat tidakpuasan hati sememangnya berakar umbi dalam diri bangsa ini.

Olih itu nilai majoriti bangsa ini sememangnya tidak bolih dijadikan "sandaran " kerana sifatnya yang suka 'menikam dari belakang'. 


                                                  

                                                  ikhlas dari :- Cahaya Al Majid




3 comments:

  1. marina mahathir? Anak bekas PM ker

    ReplyDelete
  2. marinna mahatire..betol ker??????

    ReplyDelete
  3. Kalau bapaknya borek anaknya pasti rentik.
    Mana tumpahnya kuah kalau bukan ketosey..

    ReplyDelete