APA HAL TONY FERNANDEZ BISING PASAL KOS KLIA RM 4BILLION. DUIT BAPAK DIA KE? ATAU SYARIKAT YANG DITAJANYA GAGAL MEMONOPOLI KLIA 2???? |
Kisah kehilangan MH 370 milik MAS belumpun reda dan masih dalam pencarian namun di KLIA 2 dimana airlines tambang murah Air Asia lain pula ceritanya. Tidak cukup dengan kecelupar mulut "Pilot' india nya terhadap MH 370 kini tiba pula giliran Boss Besarnya pula 'menghina' Najib serta Kerajaan yang memberikan mereka 'lesen'.
Tony Fernandez tak habis-habis hendak memalukan Kerajaan kepimpinan Najib berhubung kelewatan Terminal Tambang Murah. Kalau dahulu beriya-iya sangat mendesak Kerajaan untuk menyediakan KLIA 2 untuk mereka beroperasi secara 'professional', tetapi apabila kemudahan tersebut telah siap dan dibenarkan untuk berpindah, lain pula 'rentak tari' Tony Fernandez ni. Entah atas kapsiti apa Tony Fernandez menyalak Najib dan Kerajaan tidak pula diketahui tetapi dari hubungan akrabnya dengan pengasas Virgin Airlines dan kemungkinan merasakan dirinya sebahagian dari 'eletis' yang di'rencah' Amerika, telah membuatkan Tony Fernandez berasa besar kepala.
Walaupun Kerajaan telah memberikan berbagai-bagai insentif dan kemudahan kepada Air Asia namun 'kesalahan' juga yang dinampak. Beginilah rupanya 'watak-watak' yang dipelihara dan mereka yang telah diberikan 'special pass' olih orang Melayu dan pada akhirnya 'Melayu' juga yang disalaknya.
Kalau dahulu Air Asia bermula dengan Dato Pahamin Rejab atas kapasiti Melayu dan Bumiputra, kini, wajah tersebut sudah pun di'kuburkan' dan kini tibalah masanya bagi Tony Fernandez dan Air Asia untuk 'mengigit' Kerajaan pula. Tindakan mereka seolah-olah seperti 'parti pembangkang' puladan bolih dikategorikan setara dengan ' Tony Pua mahupun Tian Chua',
Tak tahu langsung berterima kasih!!!!!.
AirAsia boss says klia2 delay for thorough checks, adds MAHB failed to keep costs down
AirAsia wants to delay moving to the oft-delayed klia2 to ensure the terminal is safe and secure, Tan Sri Tony Fernandes (pic) said today, rapping Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB) for saying Asia's largest budget carrier had wanted a spa there.
MAHB senior general manager (operations services) Datuk Azmi Murad had told state news agency Bernama that the low-cost carrier wanted a museum and a spa in the RM4 billion terminal, due to open on May 2.
"I have seen many funny stories, but this takes the cake. A museum and a spa. Aware of the museum. An idea to get kids interested in aviation. Spa not aware," Fernandes said in comments written in The Malaysian Insider today.
"But the main point is we wanted a low cost terminal and safe and secure terminal. All we wanted was a terminal which would make it cheap for consumers and on time. MAB HAVE FAILED ON BOTH," he added.
"It took us two months to do it before in LCCT. We need more time. I find it hard to believe that an airport that has delayed a terminal by three years and cost increase from (RM) 2 billion to 4 billion has so much credibility
ikhlas dari :- Cahaya Al Majid
ikhlas dari :- Cahaya Al Majid
No comments:
Post a Comment