Sunday 27 April 2014

THE PROMISED LAND : 'GELEMBONG ' NGO KEPADA OBAMA

THANK YOU PRIME MINISTER NAJIB FOR THE US 2 BILLION DOLLAR  DEAL
DON'T WORRY ABOUT THE STUPID NGO'S
"I WILL ACT LIKE I CARE"
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Tiada apa yang lebih penting yang dipandang olih Obama atau Presiden Amerika ini terhadap Malaysia selain dari kejayaan 'mendapat' imbuhan perdagangan bernilai USD 2 Billion dengan negara ini.

Kepada NGO NGO yang tidak berpuas hati terhadap Malaysia, terima kasihlah kerana sudi membuang masa bersama Obama sambil minum kopi dalam program yang 'sengaja' diadakan, cuma Obama 'nak tunjuk perihatin je' kepada kamu.

Walaupun berjela 'complain' yang anda utarakan kepada Obama, namun, pada hakikatnya Obama pun tak kisah dengan 'ajenda' anda.itu. Yang penting bagi Amerika, 'berapakah nilai'  kontrak yang berjaya dibawa pulang  olih 'konglomerat'  atau Syarikat US demi untuk membantu memulihkan ekonomi rakyatnya yang sedang nazak dan "merudum' ketika ini. . Itulah yang lebih penting.

Isu Ukrain dan Eropah terlebih utama berbanding ' complain dan salakan anda'..

P/s : Sekali pandang Obama pun tahu sikap bangsa ini.  Obama pun terlebih arif dengan sikap kaum Cina ni yang kebanyakan 'menghiasi' sisi gelap di US . Bangsa Cina ini  jugalah  yang  banyak mendalangi kegiatan haram walau dimana saja mereka berada. Bangsa Cina jugalah yang menjadi dalang kepada Korea Utara dan bangsa Cina ini jugalah yang nak menjadi juara di Laut Cina Selatan. Kat mana-mana pun Cina ni memang 'bermasaalah'.. Walau di mana sekali pun bangsa ini dilahirkan  pasti mereka ini tidak akan pernah 'reda' dengan diri mereka.

                                 Seeloknya bangsa ini  ' berhenti jadi orang'  ..

Bersih 2.0 dedah kepada Obama, Najib punca ekstremis kaum dan agama berleluasa

                               Nak komplain 1001 perkara pun kau komplain lah...
                                               Kerajaan Melayu tak kisah pun....
              yang pasti kamu tidak pernah berpuas hati selagi nyawa kau dikandung badan
                                    tunggu mati jelah... macam.. Karpal dan Irene Fernandez

1.Mendakwa bahawa  Malaysia bukan negara demokratik dan tidak serdahana
2. Mendakwa bahawa Kerajaan sediaada adalah Kerajaan minoriti
3. Mendakwa ekstremis agama berlaku
4. Mendakwa kemelut agama iaitu perbalahan kalimah Allah, serbuah dan serangan keatas Gereja
5. Mendakwa sokongan Najib terhadap hudud
6.Mendakwa kepincangan berlaku dalam PRU 13
  -  tentang senarai pemilih, penipuan, rasuah, kempen berbentuk ugutan yang membantu kerajaan           minoriti mengekalkan kuasa,"
7.pendakwaan berat sebelah oleh Putrajaya serta pelaksanaan undang-undang baru yang                bertentangan dengan hak asasi manusia
8.  Akta Hasutan didakwa dikenakan  sebagai alat bermotifkan politik ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim dan juga aktivis sosial.
9. Dakwaan lain :-"Pengerusi Majlis Peguam, Christopher Leong menjelaskan secara terperinci mengenai penggunaan akta yang menindas dalam negeri serta pengenalan akta baru yang membawa perbicaraan tanpa bicara atau Akta Pencegahan Jenayah (PCA)," kata Maria.

10.Suhakam mendakwa  kuasa terhad yang diberikan kepada mereka, kata Maria lagi.

Diantara Pemimpin NGO yang kecewadan tidak sealiran dengan Misi Kerajaan :-

Selain Maria, antara yang berpeluang bertemu Obama di Hotel Ritz Carlton,

Pengerusi Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) Tan Sri Hasmy Agam, peguam dan aktivis hak asasi manusia Datuk Ambiga Sreenevasan, Presiden Majlis Peguam Malaysia Christopher Leong dan ahli majlis Honey Tan, Pengerusi dan Pengarah Islamic Renaissance Front (IRF) Dr Ahmad Farouk Musa, Pengarah Eksekutif Sisters In Islam (SIS) Ratna Osman dan wakil Majlis Gereja-Gereja Malaysia (CCM), Rev Dr Herman Shastri.

                                                   ikhlas dari ;_ Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment