Monday 28 April 2014

THE PROMISED LAND : KERANA ASHIK MENIPU RAKYAT MENERIMA AZAB

SESAAT PUN TIDAK DILEWATKAN 'BAYAR CASH"


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Tiada satupun kuasa didalam dunia ini yang berupaya menghalang kehendak Nya . Walaupun Amerika mendakwa bahawa mereka adalah 'super power' dan berupaya 'memperkotak-katikan' orang lain semahunya  namun kehendak Tuhan Yang Maha Esa tiada siapa yang bolih menghalangnya.

Didalam kegembiraan Presiden  Amerika yang pada  ketika itu  berada di Malaysia dan berjaya 'membawa' balik USD 2Billion untuk 'kemakmuran' ekonomi rakyatnya yang dikata 'berada' dialam 'dunia keberadaan' atau 'kaya raya' tanpa memperdulikan 'nasib dan nyawa' orang lain sepertimana yang dilakukan olih Amerika terhadap negara-negara Islam secara 'tersembunyi tangan.

 Namun, dalam kegembiraan yang 'melangit' itu, secara terangan Tuhan menurunkan 'serangan dari langit' buat pengamatan rakyat Amerika,' Tuhan berjanji bahawa segala sesuatu yang berlaku adalah bersebab, dan bukan diturunkan kerana suka-suka, tetapi pengajaran terlebih besar dari itu yang perlu di amati.

Dan kejadian kelmarin telah meruntunkan lagi 'hati dan naluri' rakyatnya yang terpaksa berhadapan dengan 'malapetaka' yang sileh ganti dan berturut-turutan . Begitulah kehendak Sang Pencipta.

Sehingga tengahhari ini seramai 21 orang telah terkorban dan angkanya dijangka bertambah.Kalau suatu hari dahulu Amerika dengan senang lenang mengugurkan bom dibumi Iraq dan juga bumi Libya sesuka hati, tetapi, sejak kebelakang ini, malapetaka 'alam' sering 'melanda' bumi Amerika. Ini adalah 'peringatan' buat mereka.

Kepanasan melampau, sejuk yang melampau, hujan yang melampau, puting beliung yang melampau sering menghantui setiap jiwa dinegara Uncle Sam  cuma kini  kita menantikan 'gempa bumi' melampau pula untuk episod seterusnya. Adakah mereka menyedarai bahawa ini merupakan 'verdict' untuk mereka??

Tuan-tuan firkirlah sendiri

DALAM KETERUJAAN  AMERIKA YANG CUBA MEMULAS TANGAN
NEGARA MEEM INI..MALAPETAKA MEMBADAI NEGARA NYA

                         AMERIKA MEMULAS TANGAN KITA KERANA USD 2 BILLION
                     TETAPI ALLAH SWT MERUGIKAN AMERIKA BERPULUH BILLION PULA

Published April 28, 2014

Emergency crews searching for survivors after tornadoes kill at least 17 in central US

Deadly twisters lashed Alabama and Mississippi on Monday as the South took a violent second-day assault from spring storms.
Seven people were reported killed in Mississippi and as many as six were reported killed in Alabama, although only two had been confirmed and the total was uncertain Monday night.
The storms come one day after tornadoes killed 17 people across central and southern parts of the nation. Most of Sunday's deaths were in Arkansas, with one death each in Oklahoma and Iowa.

                          arkansas tornado

                          People walk between homes destroyed by a tornado on April 28 in Mayflower, Ark. At least 18 people were killed when a storm system ripped through several states on April 27.

                          A trailer sits in the wreckage of a home after a tornado in Mayflower.

                          Homes and businesses are wrecked in downtown Vilonia, Ark.

                          Businesses were destroyed by a tornado in Vilonia.

Tetapi yang lawaknya dalam kegembiraan Najib menerima Obama atau Presiden Amerika
yang dikata sebagai 'rakan strategik' Malaysia, secara terangan Obama menemplak kepimpinan Najib dengan menuduh Malaysia sebagai negara yang 'menyisihkan' kaum minoriti.

DALAM 'BER 'SELFIE' PUN KENA PERLI KAT OBAMA
                                                       
             Malaysia perlu memastikan masyarakat bukan Islam di negara ini mendapat peluang yang                  sama seperti majoriti penduduk beragama Islam jika negara ini mahu terus makmur."                                            Hai Najib..tak kan nak telan saja apa yang Obama luahkan...

                                                    ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

1 comment:

  1. pantai barat amerika serikat tak lama nanti kena tsunami

    ReplyDelete