Thursday 29 May 2014

THE PROMISED LAND :TUANKU SULTAN JOHOR MURKA !!! HAK KERAJAAN MELAYU TERGADAI GARA..GARA ......

KALAU SINGAPURA TIDAK PULANGKAN SEMULA
PULAU BATU PUTIH MILIK KERAJAAN MELAYU JOHOR
TAMBAK JOHOR BAKAL DIROBOHKAN
TIADA LAGI ENTRY  DARI SINGAPURA DIBENARKAN
ITU SYARATNYA!!!!!!

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Hari ini Sultan Johor telah menzahirkan bahawa 'Pulau Batu Putih' yang 'terlepas' ketangan Singapura ' melalui ketetapan ICJ, gara-gara' 'kelemahan  Peguam kerajaan Persekutuan  dalam mempertahankan  hak Kerajaan Melayu  Sultan Johor''  hari ini menitahkan agar 'rayuan' dibuat kepada ICJ melalui 'badan yang akan ditubuh'. Ucapan ini dibuat ketika Baginda 'menyempurnaka' Sidang DUN Johor.

Kami sebagai rakyat negara ini amat terkesan dengan 'kehilangan' hak keatas Pulau Tersebut. Walaupun kita tahu bahawa sebelum 1963 Singapura adalah sebahagian dari Persekutuan Tanah Melayu namun diatas 'tangan-tangan politik', pulau Singapura yang sebelumnya dimiliki olih Kerajaan Johor terlepas jua kepada Lee Kuan Yew.

Kesalahan kehilangan pulau Singapura ini bukalah kerana 'kelemahan' Kesultanan Melayu Johor' tetapi kelemahan adalah ditangan 'ahli politik' yang tidak berpandangan jauh. Olih itu untuk sekali lagi Kerajaan Melayu Johor untuk kehilangan 'Pulau Batu Putih' kepada ;kaum pelarian dari China' sangat-sangat menyedihkan dan menyakitkan hati.

Diharap kepada Tuanku Sultan Johor yang memayungi Kerajaan Melayu Johor Berdaulat, dapat 'melakukan' sesuatu atau 'menghantar' surat kepada Kerajaan Singapura' untuk meminta Singapura memulangkan semula Pulau tersebut kepada Johor . Tetapi sekiranya Kerajaan Singapura masih tidak mahu berganjak dari keputusan mereka untuk tidak mahu ;memulangkan' semula 'hak Kerajaan Melayu Johor' maka, 'Tambak Johor' yang menyambung diantara Johor dan Singapura 'wajiblah dirobohkan dan Kerajaan Johor perlu mewartakan bahawa 'tiada' kemasukan rakyat Singapura ke Malaysia lagi melalui negeri Johor dibenarkan.

Pengajaran perlu diberikan untuk 'mengajar', samaada kepada Kerajaan Persekutuan mahupun Kerajaan Singapura dimasa masing-masing dilihat 'angkuh' dengan 'kuasa' yang dikata 'diberikan olih rakyat. Tetapi pada hakikatnya 'rakyat tempatan' masih lagi merempat dan terkial=kial mencari penghidupan  Tahah yang beribu ekar milik Melayu telah dijadikan 'transit' untuk rakyat Cina  Singapura ' mencuci 'tahi' mereka.

Apakah Sultan Johor tidak merenung akan kelebihan yang dimiliki dinegeri nya? Atau adakah kemakmuran negeri Johor bolih menentukan anak Melayu di Johor tidak hidup merempat? Sudah sampai masanya Tuanku Sultan Johor 'mengenggam' kuasa, dinegeri nya dari 'terjual' atau pun 'terlelong' dipasar 'karat'.

Nasib Melayu hanya 'terbela' sekiranya 'Raja'nya 'sanggup ; mencemar duli' demi kelangsungan serta hak rakyat yang dinaungi terutama nasib dan masa depan  'orang Melayu'.

   TUANKU SULTAN JOHOR
 KU YEM
                                                       ikhlas dari :- Cahaya Al Majid


1 comment:

  1. apa yg susah2 hingga nak robohkan tambak johor
    hentikan saja bekalan air mentah ke Singapore....

    ReplyDelete