Saturday 2 January 2016

THE PROMISED LAND : ANDA BERSAMA MEREKA : BHG II

                  Bahagian II

       Bismillahhirrahmannirrahim.

Melalui pengkhianatan dari pengikut sendiri, Jesus Putera Mariam akhirnya diangkat Allah swt dan watak Jesus Putera Mariam dan wajah beliau diserupakan dengan seseorang dari kalangan pengikutnya. Akhirnya watak yang diserupakan itu dijatuhi hukuman salib.

Namun didalam perjalanan menegakkan kebenaran agama dan kitab Musa (Taurat)  Jesus Putera Mariam, telah melakukan banyak "keajaipan" termasuklah "menghidupkan" orang yang baru mati yang ketika itu jenazah masih lagi dipembaringan, namun, kebenaran peristiwa ini tidak dihujahkan kebenaranya dihadapan Raja Roman malahan " kebenaran" peristiwa itu dihujahkan pula sebagai sihir oleh Pemuka Agama Yahudi.

Perlu juga diteliti bahawa semua penulis kata kata Jesus Putera Mariam yang dikenali sebagai Injil bukanlah terdiri dari mereka yang bersahabat dengan Baginda melainkan kata kata Barnabas saja. Itupun tidak kesemuanya. Barnabas hanya berkesempatan mempelajarinya itupun kerana Jesus Putera Mariam dan Barnabas berkongsi "bilek tahanan" selama kurang dari 30 hari" sebelum Jesus Putera Mariam dibebaskan dari tahanan buat kesalahan pertama yang didakwa Pemuka Agama Yahudi.

Kerana kepercayaan orang ramai terhadap kata kata Jesus Putera Mariam mula bertambah dan apabila Baginda mula berani menyanggah kepalsuan yang dibawa oleh Pemuka Agama Yahudi yang tidak mengikut Kitab Musa, membuatkan Timbang Tara dikenakan terhadap Baginda dan strategi penangkapan terhadap diri Jesus Putera dicanangkan keseluruh negara dengan umpanan "wang " sebagai ganjaran. Begitulah kesudahannya.


25hb Disember adalah hari kemenangan bagi Pemuka Agama Yahudi dalam mengingati kejayaan mereka menyalib "Jesus" yang didakwa olih pengikut Jesus sebagai " anak Tuhan". Kerana ketaksuban ini yang telah banyak memudaratkan institusi Agama Yahudi maka penyaliban atau siksaan itu dilaksanakan dilapangan sebagai tontonan umum yang bertujuan nenyedarkan orang ramai yang taksub mengatakan "Jesus Anak Tuhan".

Disebalik kejayaan Pemuka Agama menyalip Jesus yang dianggap sebagai pendusta Agama Musa yang mana hukuman mati adalah hukumannya, tetapi sewaktu "watak Jesus"  yang terpaku dan terjuntai diatas kayu penyaliban beliau berseru " biarlah aku jadi menebus kesalahan kamu".Kerana ungkapan itulah maka tarikh 25 Disember atau tarikh penyaliban diambil sebagai hari Kebesaran pengikut Jesus di Penyaliban bagi mengenangkan Hari Penebusan Dosa untuk pengikut Jesus @ Jesus who died on the cross.

Pada tanggal 31hb Disember pula Yahudi mengistiharkan bahawa Jesus yang disalib telah mati dan tiada tanda tanda kemurkaan Tuhan telah berlaku sepanjang penyaliban tersebut maka satu perayaan besar besaran diadakan diseluruh pelosok dan takkala kepercayaan orang ramai terhadap Jesus yang mati diatas kayu mula goyang kerana ketidakupayaan "yang disalib" menggunakan "mukjizat" untuk melepaskan diri, maka, apabila jenazah Jesus diletakkan ditempat umum untuk tatapan masyarakat , satu usaha dilakukan oleh pengikut pengikut "Jesus" untuk mencuri dan mengkebumikan jenazah tersebut.

Usaha mereka berjaya dan mengkebumikan jenazahnya tetapi untuk mengelakkan siasatan oleh pihak Pemuka Agama Yahudi  maka mereka mengaadakan cerita dan menwar warkan bahawa jasad Jesus hilang dibilek penyimpanan.

Dan itulah yang berlaku dan kenapa bangsa  Yahudi berjaya menipu seluruh dunia serta masyarakat Kristian namun disebabkan kepintaran serta bersatunya bangsa ini maka seluruh dunia akur dengan  mereka.

Kenapa kita kata mereka hebat semuanya kerana mereka memiliki lebih dari satu Kitab. Hanya Nabi Isa Putera Mariam dan Nabi Muhammad saw saja yang buka dari jurai Bani Israel dan kebanyakkan kitab diturunkan kepada Nabi dan Rasul dari Bani Israel. Itu sebab mereka melebihi dari umat umat bangsa lain didunia.

Kenapa angka 626
Tahun Masihi 2016 tolak tahun hijrah 1437 campur 33 tahun Isa berkhidmat pada Allah swt dan setelah  14 tahun diangkat sebagai Nabi maka hijrah bermula.

                      2016
 Tokak          1437
 Campur           33
 Campur           14
Jawapan         626

       Nantikan pendedahan seterusnya


            Cahaya Al Majid




No comments:

Post a Comment