Tuesday 16 February 2016

THE PROMISED LAND : "MAHATHIR YANG DICACI"

Bismillahhirrahmannirrahim.

     KEJIAN MENUJU NERAKA

Mahathir bukanlah Nabi mahupun Rasul dan beliau juga bukanlah Ulama mahupun Kiai ataupun Ustaz tetapi sedarkah kita, bahawa beliau adalah seorang yang berilmu?

Ilmu yang diperkatakan disini bukanlah setakat ilmu ilmu yang berbentuk Islam semata tetapi merangkumi ilmu duniawi juga.

Ilmu beragama atau ilmu tentang agama Islam hanya boleh dipelajari melalui kitab Al Quran tetapi ilmu mengenai agama Allah swt pula terkandung didalam semua kitab kitab Nya  iaitu Zabur, Taurat, Injil mahupunpun Al Quran. Mengkaji, membaca dan berfikir dengan nama Allah swt, inshaallah, pasti dapat ilmu.

Maksudnya sekira kita rajin membaca inshaallah ilmu atau ilmu pengetahuan kita pasti bertambah dan bercambah. Tetapi berilmu dan beramal adalah dua perkara berbeza. Perbezaanya adalah seperti langit dan bumi. Kalau berilmu tetapi tidak beramal , tidak akan bermakna tetapi sekira berilmu dan beramal maka darjat seseorang itu akan diangkat Allah swt.

Mengimbau kembali kezaman Mahathir.
Beliau telah berjaya mentransform negara ini dari negara berasaskan pertanian bertukar kepada negara perindustrian. Konsep pengswastaan diperkenalkan bagi merancakkan pertumbuhan dan pengekonomian kepada negara.

Walaupun jangkamasa 22 tahun beliau memerintah dirasakan terlalu lama oleh musuh politiknya namun bagi rakyat itulah zaman kegemilangan bagi rakyat Malaysia. Segala pembangunan amatlah pantas , segala teknologi terbaru dunia masa itu pasti dikongsikan kepada rakyat.

Ketika itu nama dan maruah negara amat dijagai sebaik mungkin dan nama negara dikenali diserata dunia lebih lebih lagi dimata dunia negara negara Islam. Begitulah hebat dan harumnya nama Malaysia diseanterio dunia.

Didunia Islam pula suara beliau amat lantang memperjuangkan ajenda ajenda Islam terutama mengenai nasib rakyat Palastin yang ditindas oleh Remim Zionis serta talam dua muka PBB. Disebabkan kelantangan suara beliaulah membuatkan negara negara besar didunia memusatkan tumpuan terhadap negara ini.

Perlu diimbas bagaimana perancangan beliau melalui Dawn Reid berjaya merampas kembali Syarikat Sime Darby dari tangan Inggeris. Ini dinamakan berilmu.

Memperjuangkan nasib umat Islam yang terkesan dalam perang saudara di Bosnia dari dijadikan " korban dalam penghapusan ethnik" oleh Serbia serta kuasa puak Kristian, berjaya beliau perjuangkan diarena antarabangsa. Ilmu dunia digunakan semaksimum mungkin untuk tujuan menegakkan agama Allah swt ini.

Adakah selayaknya beliau dihina dan dicaci diatas apa yang dilakukan demi agama, bangsa dan negara ini?

Adakah menjadi kesalahan apabila beliau menegur Najib tentang hutang 1MDB yang menggunung? Apakah juga menjadi kesalahan apabila menegur Najib apabila RM 2.6 billion dikata derma dan RM 42 juta dari SRC juga menjadi kesalahan.

Apakah hutang 1MDB  RM42 billion, dana RM2.6 B dan RM 42 Juta itu fitnah.

Isu ini pada mulanya dinafikan sekeras kerasnya tetapi akhirnya semua benar belakan. Dimana letaknya air muka atau maruah penafi isu ini? Semestinya tiada maruah lah mereka yang menggendong kes ini. Masih salah Mahathir ke kalau beliau lantang bersuara bagi menentang salah laku ini?

Atau adakah kerana ingin mempertahankan pesalahlaku ini sehingga kita sanggup mencaci dan mencerca manusia yang telah mengangkat nama negara dan imej umat Islam ini?

Dimana letaknya keimanan dan sunnah Rasul yang dijunjung?

Adakah kerana kuasa ,pangkat dan wang ringgit ,menyebabkan kita menghalalkan kemungkaran ini?

                   Cahaya Al Majid










No comments:

Post a Comment