Friday 29 July 2016

THE PROMISED LAND : SIAPA BODOH DAN SIAPA DIBODOHKAN.

Bismillahhirrahmannirrahim.

Katanya ! 1MDB tak terlibat tapi dana dari 1MDB mengalir masuk keakaun syarikat milik Jho Low,Riza Aziz n The Gang di US dan terdapat juga kemasukkan dana berpunca dari 1MDB keakaun Malaysian Official 1 dakwa DoJ.

Walaupun pertuduhan DoJ ditulis secara terangan mendakwa Riza Aziz mempunyai pertalian keluarga dengan
Malaysian Official 1, dan "gambaran WATAK MO1" yang diberi diperincikan,namun, penafian juga diluahkan.

Walaupun 1MDB telah menafikan bahawa dana mereka tidak dicuri, tetapi macammana dana itu boleh mengalir terus keakaun mereka yang dituduh?

Atau adakah dengan sengaja 1MDB membenarkan aliran tranksaksi ini? Atau adakah Najib dengan suci hati membenarkan tujuan pengaliran dana ini sehinggakan Najib dengan lantang mengatakan dana 1MDB tidak hilang ataupun dicuri?

Bukan sedikit beb!!! USD 3.5 billion tu!!!

Yang menjadi persoalan, kalau benar dana itu diberi secara suci hati kepada "gerombolan" yang dikenal rapat Najib bagi tujuan "investment" kenapa pula harta harta tersebut diletak atas penama yang bukan dari kalangan ahli pengarah 1MDB? ataupun anak syarikat 1MDB?

Kalau benarlah 1MDB dan seluruh ahli Pengarahnya tiada kepentingan dalam kes yang disiasat atau yang dituduh sebagai konspirasi untuk menjatuhkan Kerajaan, maka, satu bantahan terhadap negara Amerika dan DoJ perlu dibuat.

Tetapi sebaliknya Najib menyuruh pula mereka yang disebut untuk membersihkan diri memasing.  Mereka yang dituduh itu pula bukanlah Ahli Pengarah 1MDB mahupun kakitangan Kerajaan, jadi apa perlunya Najib melatah?

Dengan tuduhan skandal terbesar diabad ini serta memalitkan jawatan Perdana Menteri dan juga maruah Malaysia, kenapa tindakan undang undang tidak diambil terhadap DoJ  setidak tidaknya " memanggil duta Amerika " ataupun "menghantar notis  bantahan" perlu dilakukan oleh Kerajaan.

Ataupun Najib takut kalau kalau ada skandal lain pula yang pecah??

                Cahaya Al Majid




No comments:

Post a Comment