Tuesday 13 September 2016

THE PROMISED LAND : "OTAK BUNGKO" KATA ORANG NISMILLAN

Bismillahhirrahmannirrahim.

Kalau diri sendiri dah "bodoh" atau "bangang" aka "bungko", kata orang Nismillan, seeloknya, TUTUP MULUT, adalah yang perkara terbaik yang perlu dibuat.

Kalau "otak dah bungko" tolong jangan heret orang ramai untuk ikut sekali. Cukuplah keluarga Keruak saja yang "bungko" dan bengap.

Yang kita persoal bila pulak WSJ mencampuri urusan pentadbiran Malaysia, setahu kita, WSJ, menuduh Rosmah aka bini Najib kerana berbelanja sakan @ "shopping" lebih 6 juta US Dollar dalam tempoh tak sampai 7 tahun.

Yang dipertikaikan adalah darimana datangnya "dana" @ duit sebanyak itu? Kerana semua rakyat tahu bahawa gaji Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia tidak memunkinkan untuk Rosmah berbelanja semewah itu?

Oleh itu sekiranya Rosmah atau Najib merasakan diri mereka difitnah oleh WSJ cepat cepatlah saman demi membersihkan nama dan Jawatan Perdana Menteri .

 Ini tidak..dibiarkan Syed Keruak ini membuat statement bangang lagi membangangkan.

Apa yang kita lihat bukan saja orang UMNO yang bangang tetapi Syed Keruak yang berstatus Menteri dari Parti UMNO dan berasal dari Sabah pun semulajadi bangangnya.

Memang bangang...sampai mati...

              Cahaya Al Majid



5 comments:

  1. Ada orang kata datuk Najib belah mak dia tersangat kaya. Najib tak usik langsong gaji dia. Hari2 dia melantak duit tok dia. Tapi ada satu baghal putera Mariam ashek2 dok compare gaji Najib ciput pulak. Apa punya mengong la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ker.....Kaya yang boleh boros melampau. Huh baik bantu rakyat Malaysia yang miskin, anak yatim, fakir..... kalau buat rumah boleh si fakir duduk rumah tu....berapa ramai si miskin yang hidup mereka melarat dalam Malaysia. Tak habis pakai duit.

      I know what you did last time...hehehe.

      Ambil haq orang..Allah akan balas setimpalnya.

      Delete
  2. Tapi adik bradik Najib menafikan kekayaan itu. Tan Sri Noah pun ada anak sendiri tetapi tak da pula direct desendentnya kaya gila macam Najib.wat say u 7.59

    ReplyDelete
  3. Bagaimana upm boleh luluskan phd salleh keruak ini kalau salleh ini tak boleh menggunakan otaknya dg baik? Atau dedak membuat otaknya tak boleh berfikir dg waras???

    Sungguh memalukan.

    ReplyDelete
  4. Actually berapa banyak duit Najib? Hearsay tak mau dengar lah sebab ianya bukan fakta tapi andaian sahaja. Yg betul2 dalam bank account dia berapa.

    ReplyDelete