Wednesday 22 February 2017

THE PROMISED LAND: KETUA AUDIT NEGARA BAKAL JADI BURUNG KAKAK TUA???

Bismillahirrahmanirrahim.

INTERGRITI AUDIT NEGARA
     BAKAL TERCALAR???

BERMATIAN PERTAHANKAN NAJIB
PASTI DAPAT GANJARAN!!!

Lidahnya diasah dengan emas yang disirami dengan air kelapa jantan dan itulah tips nya apabila seseorang yang mahu burung kakak tua  untuk pandai menutur apa yang diajar oleh tuan nya.

Hari ini dalam sejarah apabila jawatan Ketua Audit Negara telah dilantik tetapi jawatan itu tidak di isi oleh seseorang yang berlatar belakang kan Perakaunan terutama pengauditan tetapi kekosongan itu diisi oleh seseorang yang berpendidikan Sains Politik dan PHD nya bersumberkan Human Resource.

Mampukah seseorang itu melayari ribuan angka angka atau terpaksa melingkari berbagai cabang balance sheet kewangan negara?

Atau sekadar menjadi penutur atau bercakap bagi pihak yang melantiknya? seperti mana NAJIB menjawab persoalan 1MDB  bahawa dia hanya menandatangani saja tanpa mengambil tahu apa yang ditanda tanganinya?

Atau begitu jugalah akhirnya penyandangnya jawatan Ketua Audit Negara yang baru ini??

Atau adakah jawatan itu merupakan hadiah Najib kepada Ketua UMNO Bahagian Kepong yang sanggup mati demi mempertahankan Najib???

Apakah selepas ini semua salah laku dan perbelanjaan luar jangka Kerajaan Najib dan UMNO akan di lindungi dan disilapmatakan. ???

              Cahaya Al Majid


No comments:

Post a Comment