Thursday 16 February 2017

THE PROMISED LAND :STATEMENT MELINGKUP ISA SAMAD

Bismillahirrahmanirrahim.

"AGAK AGAK LAH ISA SAMAD"

FGV UNTUNG ???
PENEROKA MACAM MANA???
UNTUNG  KE ???
ATAUPUN PENEROKA DAN TERBELIT DENGAN HUTANG CIPTAAN FGV?

Dalam menghalalkan kesalahan dalam menjerat peneroka Felda  melalui IPO yang dikata kedua terbesarnya didunia , kesulitan dan hutang yang disengajakan telah disangkut dan dilitit di leher para para peneroka dan kini telah menjadi igauan ngeri buat semua peneroka Felda serta ahli keluarga mereka .

Walaupun dikulit nya hanya nampak FGV namun segala isi dan batang tubuhnya tetap milik peneroka yang telah bersusah payah  bersengkang mata, berpuluh tahun , tetapi hasil kederatnya dihisap sampai licin melalui kepandaian pemimpin Kerajaan Najib.

Terkini  di Sarawak ,Isa Samad mengaku bahawa FGV tidak pernah rugi tetapi beralasan bahawa hanya keuntungan tidak sebesar mana.

Tetapi kerugian RM70 juta pada suku pertama tahun 2016 bukan kah itu kerugian. Dimana kebenaran kata kata Isa Samad ini atau sengaja nak memperbodoh kan orang Sarawak?

Waktu peneroka  kesusahan dahulu tidak pula mereka ni menjengah tetapi apa bila semua hasil telah di depan mata, mulalah semua nak tunjuk pandai.

FGV telah diniagakan dibursa saham dan ketika itu peneroka telah diberi sejumlah wang sebagai tanda setuju agar FGV boleh di dagangkan dibursa .

Dengan kata kata manis serta bayaran yang dibayar tanpa kerelaan sebenar peneroka maka usaha penyenaraian FGV berjalan seperti yang mereka rancangkan.

Walaupun pada hari pertama penyenaraian FGV mencatat RM 4.55 sesaham namun ketika ini harga nya telah jatuh keparas RM1.90 sesaham. Adakah itu satu keuntungan buat peneroka.

Kini ramai peneroka telah terjebak dengan hutang saham FGV.  Oleh itu siapa yang untung sekarang ini, peneroka atau ",tangan ghaib,,," FGV.

Siapa yang menangis sekarang ini peneroka atau "mereka yang dapat saham free,," dari FGV.

Kepada Isa Samad serta.mereka yang sewaktu dengan nya , bergembira lah kerana anda telah berjaya menjerat leher orang Melayu Felda dengan " hutang berketurunan".

Itulah kehebatan pemimpin Melayu UMNO dalam membela nasib peneroka Felda berbangsa Melayu.

     Syabas Kerajaan Melayu UMNO

               Cahaya Al Majid







No comments:

Post a Comment