Monday 27 November 2017

THE PROMISED LAND:SUKU ACHEH LABEL " BANGANG" PUN BOLIH JADI GRADUAN" UITM

Bismillahirrahmanirrahim.

KETURUNAN ACHEH UMNO
MENGHINA ANAK MELAYU
DAN ANAK MELAYU UMNO

Tiada penghinaan yang paling menghina yang dianggap telah menghina seluruh anak anak Melayu dan Bangsa Melayu yang pernah atau yang masih menuntut di UiTM.

""Slow learner" atau dalam bahasa mudah melayu bermaksud " lembab, lembam ataupun bangang" pun bolih masuk UiTM. "

Itulah label yang ditujukan oleh "Keturunan Acheh" aka Teuku Adnan Mansor yang telah berhijrah ke Tanah Melayu yang diangkat oleh Najib Bugis sebagai  Setiausaha Agung UMNO.

Walaupun bangsa Acheh ini  aka Teuku Adnan yang  juga merupakan bekas graduan ITM ketika itu atau kini dikenali sebagai UiTM dilihat semakin lancang lidah nya" dalam mengecam anak anak Melayu lepasan UitM.ini.

Kerana graduan ' slow learner' ATAU " otak lembam' ini telah melihat secara nyata akan segala kepincangan UMNO dan kepimipinanya  yang "korup" dan " merosakkan masa depan "bangsa Melayu  , maka, kebangkitan " rasa tanggungjawab" dalam diri mereka tidak disenangi olih kepimpinan  UMNO.

Hanya kerana takut pada bayang-bayang bayang sendiri atau mula merasai denyut ditolak generasi muda ,maka, uncahan ' tidak mengenang budi" dilaungkan.

Nampaknya "bangsa Acheh' ini @ Teuku Adnan telah tersilap "menjolok sarang tabuan ".
Kerana kata kata Teuku Adnan yang ' memperlekehkan" UiTM ini,  seluruh graduan lepasan UiTM mahupun yang masih menuntut mula bermusuhan' dengan UMNO secara terangan.

Sekarang kita akan lihat siapa yang sebenarnya " slow learner" .
Adakah graduan UiTM itu yang sebenar benarnya "lembam" ataupun  " pemimpin UMNO" itu yang lembam?

Teukeu Adnan adalah jenisnya manusia yang tidak kenang dek untung, dah lah tanah Melayu.ni sanggup menerima bangsa nya untuk menumpang dinegara ini dan memberikan segala kemudahan kepada keturunanya, ada hati pulak nak menghina bangsa Melayu.

Ini lah hebatnya ahli ahli UMNO yang sanggup mengangkat dan menjilat " bangsa lain" dan sanggup dihina pula olih orang luar .
Sanggup kah orang Melayu "bertuan" UMNO lagi???.

Cahaya Al Majid






1 comment:

  1. Saya sokong 100% ku nan, graduan itm @ uitm memang slow learner..

    Pemimpin alumni yang berjumpa ku nan hari ini menerima dengan baik penjelasan ku nan (no learner).

    Mereka juga sekumpulan bangang (slow learner) yang masih berkompromi dengan kleptokrasi.

    ReplyDelete