Wednesday 13 December 2017

THE PROMISED LAND: DUNIA ARAB BAKAL DIBAKAR!!!

Bismillahirrahmanirrahim.

KERANA KEJAHILAN SENDIRI

Sedikit demi sedikit percikan api mula membara dibumi Arab.

Satu persatu hadith Nabi saw tentang kemunculan "orang yang dinanti" semakin menghampiri.
Kini seluruh mata manusia didunia samada umat Islam mahupun bukan Islam yang mengkaji tentang kedatangan sosok Al Mahdi sedang menjurus ke Tanah Arab.

Tanah Arab yang dimaksudkan adalah Mekah Al Mukarramah dimana disitu berdirinya Ka'abah yang telah dibangunkan olih Nabi Ibrahim a.s berserta putera sulungnya bernama Nabi Ismail.

Kini kaum keluarga Saud telah memercik bibit bibit "pergaduhan". Ketegangan sesama ahli keluarga sendiri semakin memuncak.

Curiga serta ketidakpercayaan sesama ahli keluarga semakin terserlah. Apa yang sedang berlaku adalah tentang siapa lebih ber " kuasa' dan terlebih kanan dianatara mereka menjadi alasan.

Bibit bibit percikan api kemarahan ini mula timbul apabila Arab Saudi sedang melalui frasa" defisit' dalam pengekonomian.

Semenjak Putra Mahkotanya Muhammad bin Salman diangkat bagi mewarisi takhta Saud yang melangkaui dua orang lagi Putra keturunan Saud diatasnya, bermacam macam perkara berlaku.

Situasi ini telah merencatkan perjalanan Arab Saudi namun perencanaan hadith Nabi tentang "persengketaan" membawa " bahana" semakin terserlah dan semakin dekat.

Dengan ketegangan yang berlaku antara Palestin dan Israel yang semakin memuncak kerana pengiktirafan Amerika terhadap permindahan ibukota Israel dari Tel Aviv ke Jurusalem, maka, ketegangannya dibumi yang pernah didiami oleh Nabi Isa a.s ini semakin memuncak.

Walauapapun keberadaan Arab Saudi serta negara negara Islam di Teluk ,sebenarnya tidak berkeupayaan untuk membantu rakyat Palestin. Ini adalah kerana perbalahan serta perasaan curiga mencurigai sesama mereka juga masih kuat dan membelenggu Pemerintah masing masing.
Sifat tikam belakang belakang masih berlaku sesama mereka.

Yaman, Jordan dan Lebonan masih belum stabil dan masih dalam kancah perang saudara. Libya, Iraq telah punah sementara Mesir masih kucar kacir. Begitu lah keadaanya.

Namun dalam masa yang amat terdekat ini,bermacam macam perkara pasti berlaku dan kepastian untuk aman damai semakin jauh dan keadaan nya ibarat telur dihujung tanduk.

Tetapi apa yang pasti..Jangka waktu itu amat dekat dengan kita.

Cahaya Al Majid.



5 comments:

  1. Pusat tahfiz tumbuh bagai cendawan seluruh dunia, bagai sedang menyediakan para tentera Al Mahdi, yg bakal berjuang bersama sama Al Mahdi.

    ReplyDelete
  2. ...

    ABABILS HAVE LANDED
    IN MECCA IN YEAR 2008...

    ...

    ReplyDelete
  3. ...^...

    YEAR 2008 WAS THE YEAR OF THE BROWN EARTH RAT.
    THE ALIENS HAVE LANDED IN MECCA IN YEAR 2008..

    PASUKAN KECIL TENTERA ALMAHDI DARI BANI TAMIM MASEH
    BELUM CUKUP BERSEDIA LAGI UTK BERSATU DGN ABABIL.
    KEHADIRAN TURUNNYA ABABIL SEKETIKA DITAHUN 2008 ITU
    MENANDAKAN TENTERA ALLAH DARI LANGIT SUDAH ADA...!!!

    APAKAH ABABIL ITU..?? KATA IM IA API YG TERSANGAT PANAS.
    TEL AVIV RIYADH BISA HANGUS RENTONG BAGEIKAN DEBU...!!!
    BERAPA KALI ABABIL TELAH TURUN KEBUMI..?? ALLAHUAKLAM..
    ALLAH JUA YG MAHA TAHU.. NAMUN IM THE WARLORD DIBERITAHU....

    ...i...

    ReplyDelete
  4. ....^....

    Wednesday, 13 December 2017
    THE PROMISED LAND:

    DUNIA ARAB BAKAL DIBAKAR...!!!
    KERANA KEJAHILAN SENDIRI...???

    Sedikit demi sedikit percikan api mula membara dibumi Arab.
    PETANDANYA TERUKIR SEPERTI TERSIRAT DLM 4 PENJURU KAABAH....

    NAMA-NAMA EMPAT (4) PENJURU KAABAH :....

    Posted by suffahtravel on October 2, 2012 in Artikel Menarik Kaabah yang berbentuk segi empat mempunyai empat penjuru. Tanpa kita ketahui, terdapat nama-nama yang diberikan bagi setiap penjuru tersebut.


    (1) PENJURU HAJAR ASWAD : Iatu sudut yang menghala ke arah timur. Hajar Aswad yang menjadi tumpuan dan rebutan umat Islam bagi mengucupnya terletak pada penjuru ini. Sudut ini penting kerana ia adalah tempat permulaan dan kesudahan wakaf.

    (2) PENJURU IRAQI : Iaitu sudut yang menghala ke arah negeri Iraq di mana pintu Kaabah dan Multazam terletak antara kedua-dua penjuru itu.

    (3) PENJURU SYAMI : Iaitu sudut yang menghala ke arah negeri Syam. Antara penjuru Iraqi dan Syami ini terletak Hijir Ismail dan pancut emas yang menjadi tempat istimewa bagi bersolat dan sebagai tempat yang dimakbulkan doa.

    (4) PENJURU YAMANI : Juga dikenali sabagai Rukun Yamani iaitu penjuru yang menghala ke arah negeri Yaman. Pada penjuru inu juga disunatkan istilam iaitu syarat dengan tangan tanpa mengucupnya.

    NOTA: Rujukan: Buku Dato’ Dr Harun Din menjawab persoalan fikah harian.


    DARI KEMPAT-EMPAT (4) PENJURU KAABAH ITU, CUMA TIGA (3) ARAH KE NEGARA-NEGARA BERIKUT - IRAQI, SYAMI DAN YAMANI - SUDAH DILONTAR PERCIKAN API, DISERANG TELAH DIBAKAR, SEDANG TERBAKAR DAN AKAN DISIMBAH PETROL LAGI, DISIUT API LAGI AGAR BERTERUSAN TERBAKAR LAGI...

    CUMA HANYA ADA KOQ SATU-SATU NEGARA DARI SATU PENJURU HAJAR ASWAD ITU JUA YANG MASEH TERSELAMAT BELUM LAGI DISERANG, BELUM LAGI DIBAKAR. NEGARA MANAKAH ITU ARAH KIBLATNYA BERTEPATAN DGN PENJURU HAJAR ASWAD..?? APAKAH IA DARI KALANGAN NEGARA-NEGARA ARAB TIMUR TENGAH TERDEKAT ITUKAH..?? ATAU ADAKAH IA DARI SALAH SATU NEGARA LUAR - DITIMUR JAUH ITUKAH..?? ALLAHUKLAM....

    NOTA: EDITAN DARI KULIAH OLEH USTAZ AUNI MOHAMED

    KALAU HARI-HARI ATOK-ATOK SUKA MAKAN PENGAT..
    HARI-HARI JUGAK ATOK-ATOK MESTI SENTIASA INGAT..
    END-TIME PROPHECY SUDAH DEKAT BUMI MIM SEMAKIN HANGAT..

    ....i....

    ReplyDelete
  5. Salam. Sesungguhnya perancangan Allah SWT itu benar. Kalau tiga penjuru yang menghala telah terbakar, InshaAllah, penjuru terakhir yang dijadikan impian semua umat Islam mengucupnya,penjuru terakhir ini bakal menghadirkan diri sang penyelamat untuk semua dengan bantuan dari arah lelangit Ka'abah. Semoga yang mencari akan menemukan jawapan. Bersediakan???

    ReplyDelete