Thursday 11 January 2018

THE PROMISED LAND: MELAYU JOHOR TAKUT TAK BERTEMPAT???

Bismillahirrahmanirrahim.

Melayu Johor takut pada Cina DAP???

Atau kajian dari Kota Singapura tu hanya nak menakut nakutkan Bangsa Johor berbanding "bakal rakyat Cina dari China' yang akan memenuhi Forest Hill mahupun kediaman dan hartanah yang lain yang dijual kepada rakyat China?

Dah berkurun kut rakyat negara ni berjiran mahupun berkawan mahupun bermajikan orang Cina rakyat Malaysia,.tak da hal pun.

Samaada cina DAP ke, cina MCA ke mahupun cina Gerakan, mereka ni semuanya sama, tetapi kenapa "forbia" sangat Bangsa Johor dengan Cina DAP?

Bukan kah pemimpin MELAYU UMNO sendiri yang menukarkan status tanah milik bumiputera kepada bukan bumiputra.
Itu kerja Cina DAP ke?

Siapa sebenarnya  Cina yang perlu dan patut ditakutkan?

Sedangkan Sultan Bangsa Johor sendiri telah bersetuju untuk membuka pasaran hartanah dibumi nya untuk dimiliki oleh warga China dan Cina yang bukan rakyat Malaysia.
Apa nak takut?

Tak perlu gusar lah wahai Melayu Bangsa Johor.
Projek "penempatan Mega' bagi " 700 ribu rakyat atau warga China yang bakal menghuni bumi Johor melalui projek 'penempatan orang Cina" akan merancakkan ekonomi negeri Johor, bak kata Sultan.

Kan " ekonomi dan kewangan" lebih penting berbanding perkara perkara lain.

Bangsa Johor tak usah risaula..
Tak da tanah nanti...Pohonlah pada Tuanku..Kalau tak da juga..Duduklah kat rumah setinggan..Bukit bukau pun banyak tak teroka lagi...Apa nak heran..Bangsa Johor kan hebat hebat.

Jadi apa nak takut dengan Cina DAP.

Nanti apabila status penduduk tetap telah diberikan kepada " warga.China" dan bila mereka telah mendapat kerakyatan Malaysia dan berhak pula mengundi.. Itu pun jangan takut..dan gusar..Sultan Bangsa Johor kan ada untuk berlindung.

Yang perlu ditakutkan olih Bangsa Johor hanya pemimpin Melayu UMNO
Kerana mereka yang kuat menipu..

Nak tanya gak kat Bangsa Johor.ni..Dah beribu ekar tanah ke mahupun dah berbillion ringgit ke dana negeri Johor telah ditipu olih Cina DAP?

Selongkar diri sendiri dan jangan tuduh orang lain.

Cahaya Al Majid.




4 comments:

  1. Cahaya Al Majid. Kamu tak mengalami peristewa berdarah di Batu Pahat satu masa dulu. Cucu cicit mereka masih hidup lagi.

    ReplyDelete
  2. Salam. Memasang mempunyai kisah lampau. Sedih mahu suka. Sejarah biar tinggal sejarah. Kalau asyik terikat dan dendam KSAH lampau, tak kemana kita nanti. Jangan jadikan kisah Hasan dan Husin sebagai pegangan.Hancur.Maka ratapi lah perjuangan Nabi Muhammad saw. Menyatukan semua.bangsa agar Islam dipandang tinggi.

    ReplyDelete
  3. Tamak dan haloba itu penyakit hati. Rebas dan rembat. Jangan tanya aper BT buat. Bt punya suka lah.

    ReplyDelete