Monday 17 June 2019

THE PROMISED LAND : APA SELEPAS.NI???

Bismillahhirrahmannirrahim.

Masing masing teratur mengikut script. Dari Mahathir bagi kelompok pemerintah sehinggalah kepada Tok Mat Hassan yang tengah menerajui parti UMNO semuanya hanyalah "buah bidak" kepada "Tuannya".

Di Pakatan Harapan, semua ketua atau Presiden parti sedang mencatur atau tengah membuat perancangan tersendiri. Ini kerana ketidaktentuan keadaan politik semasa dalam blok Pemerintah atau Pakatan Harapan itu sendiri.

Satu demi satu skandal meletop dan yang terkini adalah skandal Azmin namun dalam diam tak diam kaum Ah Beng  atau "agen DAP" dan mula menyalak mahukan jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Parti parti kecil dalam Pakatan Harapan seperti PPBM aka Bersatu dan PAN atau Amanah tengah menunjuk "lagak" seolah olah "kuasa ditangan" mereka. Namun pada hakikatnya samaada mereka PPBM dan PAN merupakan "buah bidak" yang dicatur olih bukan Melayu  dari DAP dan PKR semakin terserlah.

Dalam PPBM atau Bersatu, hanya Mahathir yang mempunyai kata kata mutlak. Muhyiddin Yassin hanya sekadar pelengkap atau hanya menjadi  "bidak dipapan catur" yang mana beliau digerakkan olih "pemainnya".

Tetapi bagi PKR pula, walaupun Anwar Ibrahim adalah Presidennya namun jawatwan Presiden.yang disandangnya itu seolah olah "tak melekat" dibadannya dan Anwar Ibrahim diumpamakan seperti "melukut" berbanding Azmin Ali.

DAP pula nampak."cool" tetapi licik dalam menggunakan Persatuan Cinanya untuk mencucuk dan mengambil kesempatan terhadap kelemahan kepimpinan kebinet Mahathir.
Merembat mana yang sempat sambil menekan Mahathir melalui persatuannya.

Walaupun DAP tiada jawatan Presiden dalam Partinya dan hanya menggunakan Pengerusi sebagai jawatan tertinggi tetapi jawatan Setiausaha lah yang paling berkuasa dan terkanan dalam organisasi tersebut , ala ala Parti Komunis China dimana Setiausaha Parti adalah Presiden.

PAN atau Amanah pula, tidak nampak kehebatan mahupun kelebiham. Parti ini bulat bulat mengharapkan pengaruh Mahathir untuk menonjolkan diri. Tetapi sayang, Presidenya hanya pandai cakap merapu saja.
Ikutkan kelayakan akedemik, jawatan Sargentlah untuk Mat Sabu sampai pencen kalau dalam tentera , silap silap "prebet" sajalah standardnya.

Mengikut perancangan "angan angan mat jinin" untuk Anwar yang keluar dari mulut Mahathir, hanya Anwar Ibrahimlah yang bakal menjadi Perdana Menteri untuk menggantikan beliau tetapi kini silap mata semakin kerap dan perancangan selalu berubah dari masa kesemasa. Tiada perancangan tetap.

Perancangan nak menaikkan Mukhriz sebagai TPM untuk bergandingan dengan sesiapa saja pilihan Mahathir  sudah mula berputik.
Dua watak " utama" untuk dinyahkan iaitu Azmin Ali dan Rafizi dah megena. Beliau dah kalah awal lagi dalam dipertandingan PKR bila menentang Azmin. Untuk itu Rafizi dan knockout dari game.

Untuk itu dua watak yang disebut telah tersungkur samaada dimata Mahathir mahupun Anwar Ibrahim. Siapa lagi yang terkanan  yang tinggal dalam sekutu Pakatan Harapan selain Anwar Ibrahim.
Muhyiddin Yassin?  Mat Sabu?
Hahahah...


Atau adakah Ah Beng @ Lim Guan Eng yang bakal menjadi pilihan Mahathir untuk digandingkan dengan Anwar Ibrahim??? Kan PKR dan DAP mempunyai banyak kerusi Parlimen!!!

Atau adakah Mahathir akan akur dengan janjinya untuk menyerahkan kuasa kepada Anwar Ibrahim?
Tetapi kalau Mahathir masih mahu mengekalkan legasi dan masa depan anak cucunya, hanya Mukhriz selayaknya digandingkan dengan Anwar Ibrahim. Siapa berani membantahnya?

Kalau Tommy Thomas, IGP dan Latifah Koya yang dipilih Mahathir pun tiada siapa berani membahtah inikan pula Mukhriz sebagai TPM. Apa adahal...seribu alasan tetap terpacul dimulutnya.

Kini kumpulan Otai REFORMASI dah mula menyalak Mahathir begitu juga dengan "agen" DAP. Sikit sikit tumbukan dah mula hinggap dirusuk Mahathir.
Api kebangkitan menentang
Mahathir dah bersemarak kini.

Cahaya Al Majid.







34 comments:

  1. hahh jon doe...sile.. sile leh komen

    sile kan...


    kikikiki.. nubbuwah buah atok kau bola tanggung dari cahaya majid


    sile lehhh..!!

    ReplyDelete
  2. Sdr Al-Majid telah memberikan kesimpulan sebegini:-

    "Api kebangkitan menentang
    Mahathir dah bersemarak kini."

    Dan ini adalah jawapan saya :-

    Sdr Al-Majid baru sahaja mendapat kesimpulan di atas sedangkan saya telah lama memberitahu bahawa kelak akan datang masanya di mana pasukan-pasukan yang bathil itu akan bersekutu sesama mereka untuk menjatuhkan Tun.

    Akibatnya bangsa Mim akan terbahagi kepada dua kumpulan iaitu kumpulan penyokong Tun dan kumpulan penentang Tun.

    Pembahagian ini bukan saja berlaku di kalangan ahli-ahli yang Berhormat dan parti-parti politik bahkan juga raja-raja Melayu juga buat pertama kalinya akan berselisih pendapat secara terbuka di antara yang menyokong Tun dikekalkan dengan yang menyokong Tun digantikan.

    Kekacauan politik yang berlaku ini akhirnya menyebabkan YDPA mengisytiharkan darurat.

    Ketika itulah Tun akan membuat seruan kepada anak-anak bangsanya yang cekal dan tabah untuk turun ke Putrajaya bagi mengiringinya masuk ke PMO secara simbolik dan berkata kepada YDPA "Tun Mahathir adalah Perdana Menteri yang sah, kekalkannya di Seri Perdana".

    Ketika itulah sekumpulan anak-anak bangsa Mim, lelaki dan perempuan, bersongkok dan bertudung hitam akan menyahut seruan Tun M dan turun ke Putrajaya untuk sama2 berhadapan dengan YDPA dan seluruh pasukan-pasukan bathil yang bersekutu untuk menjatuhkan Tun. Hanya 313 yang akan melangkah dan melengkapkan jumlah 314 yang telah dikhabarkan.

    Tanpa disedari kebanyakan manusia, itulah dia Perang Besar akhir zaman yang dikenali sebagai Al-Malhamah Al-Kubra. Perang yang tidak menggunakan sebarang senjata. Perang yang berlaku di Bandaraya Akhir Zaman. Perang yang dimenangi oleh Pasukan Panji Hitam melalui ilmu, hikmah dan karamah. Ketika itulah kekaramahan pasukan ini akan terbongkar. Rahsia siapakah pasukan yang dikenali sebagai thaifah mansuroh akan terbongkar kepada manusia. Ia adalah pertempuran klimaks di antara kebenaran dengan kebathilan.

    Keputusan pertempuran klimaks ini ialah kemenangan mutlak pasukan Tun M yang ditandakan dengan berkibarnya panji-panji hitam di seluruh negara.

    Para pendusta itu tewas mutlak dan pasukan-pasukan bathil yang mereka wakili lenyap sama sekali sedang orang-orang yang bodoh sombong dan bingung pula diselamatkan daripada kebodohsombongan dan kebingungan zaman fitnah apabila mereka menyokong kebathilan tanpa disedari, akibat daripada kebodohsombongan dan kebingungan mereka.

    PH2 bakal mengambil alih PH1 tetapi Tun kekal sebagai Perdana Menteri sebelum ia melaksanakan tugas terbesar yang ditakdirkan ke atas dirinya sebagai Pembawa Panji Hitam iaitulah memasyhurkan dan menabalkan Khalifah Akhir Zaman di Baitullah.

    Berkibarnya panji-panji hitam di sebuah negeri Islam di Timur sebagai tanda berakhirnya zaman fitnah dan bermulanya proses umat melangkah ke zaman baru adalah satu khabar nubuwwah. Mendustakannya mahupun mempersendakannya tidak akan dapat menghalangnya daripada berlaku. Sebaliknya golongan yang mendustakan dan mempersendakannya yang akan kehilangan alasan apabila ia berlaku.

    Silakan mempersendakan John Doe kerana memberitahu perkara ini asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan, asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

    Tidak perlu percaya apa-apa. Memadailah untuk bersaksi bahawa John Doe telah mengatakannya.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau komen ko panjang berjela jela beratus beribu kilometer dan berulang ulang beribu kali pun ko tetap juga seorang Pendusta. Keh keh keh.

      Delete
    2. Pbt tu memakai celak dan pakai tongkat ikut sunnah. Mahathir ado?

      Delete
    3. Sdr anon,

      Saya juga pernah membaca pendapat yang mengatakan pemuda Tamim itu seorang yang memakai celak dan bertongkat. Walaubagaimanapun ketahuilah bahawa ia hanyalah pendapat seseorang yang tidak memahami keutamaan selain ia adalah pendapat yang tidak mempunyai sebarang nas mahupun dalil.

      Di zaman fitnah, manusia tidak memahami keutamaan dan melihat Islam itu terletak pada perkara kosmetik melebihi perkara-perkara teras. Maka janggut, jubah dan serban telah dianggap sebagai simbol Islam tanpa menilai siapakah yang memakai pakaian-pakaian ini. Maka golongan penjual agama begitu mudah menjual agama disebabkan kebingungan manusia memahami keutamaan ini.

      ،يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا ۖ وَلِبَاسُ التَّقْوَىٰ ذَٰلِكَ خَيْرٌ ۚ ذَٰلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ 

      "Wahai anak-anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu pakaian untuk menutup kemaluan kamu dan sebagai perhiasan, dan pakaian taqwa itu adalah lebih baik, demikianlah di antara ayat-ayat Allah supaya mereka mengambil peringatan" (Al-A'raaf : 26).

      Jubah adalah pakaian kebangsaan Arab dan seseorang yang memakai jubah tidaklah lebih baik daripada seorang yang memakai baju Melayu semata-mata kerana pakaiannya.

      Demikian juga halnya di antara seorang pemakai serban dengan seorang pemakai songkok.

      Kebingungan ini bakal diubati selepas panji-panji hitam itu benar-benar dikibarkan. Tak lama mana dah pun.

      Apapun tidak ada paksaan kepada sesiapa untuk percaya perkongsian saya bahawa Tun Mahathir adalah Pemuda Tamim. Memadai sahaja untuk bersaksi bahawa saya telah mengatakannya.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Tiada nas atau dalil mengatakan pbt tu situa renta umo dekat seratus tahun

      Delete
    5. Bab umur dan definisi "fata" yg bermaksud 'pemuda' dgn dalilnya daripada nas telah dijawab lama dahulu beberapa kali dan sekiranya diulang sekalipun pendusta akan terus menerus mendustakan dan memanipulasi perkara yang sama walaupun pendusta tidak mampu menjawab balas.

      Demkianlah juga seorang pendusta, apabila ia langsung tidak mampu menjawab balas segala dalil bahawa Tun M adalah Pemuda Tamim maka dia akan mempersendakan pula dengan soalan 'kalau kibar panji masuk syurga tingkat berapa dan kalau tidak kibar pula masuk neraka tingkat berapa' yang secara konstraktif menunjukkan pendusta telah mengakui dia tiada dalil untuk menidakkan perkongsian JD bahawa Tun M adalah Pemuda Tamim.

      Pendusta dipersilakan terus mendustakan, memanipulasi dan memperolok-olokkan secara berulang-ulang apa sahaja yang JD katakan asal kelak apabila sedang melalui tempoh berputus asa sebelum tewas mutlak jangan cakap tiada siapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan.

      Que sera sera, para pendusta dan ahli-ahli fitnah zaman fitnah bakal tewas mutlak melalui perantaraan karamah Pasukan Panji Hitam pada hari berlakunya Pertempuran Klimaks di antara kebenaran dan kebathilan yang bersekutu.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Asal masuk komen pasti ayat basi yang sama diulang ulang...yg depan mata skg panji kunyit tolo labuh nak jadi PM vs panji tolo kunyit labuh diclamping topdog broo...kan dah ade depan mata tuuhh brooo..!!


    wake up brooo ...wake up...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada hari berlakunya pertempuran klimaks tersebut, para pendusta dan ahli-ahli fitnah akan tewas mutlak di tangan Pasukan Panji Hitam dan kelak mereka akan berkata; "Di manakah dia lelaki itu yang kami katakan dulunya seorang yang jahat? Tersembunyikah dia daripada padangan kami atau kami yang mengambilnya menjadi olok-olokan".

      Para manusia lain yang menyaksikan ketewasan mutlak para pendusta itu pula akan berkata; "Innalillahi wainna ilaihi raji'un. Sesungguhnya Allah tidak menganiayai manusia sedikitpun sedang manusialah yang menganiayai diri mereka sendiri". Mereka akan mengambil iktibar apabila melihat sendiri bagaimana akibatnya yang telah menimpa golongan yang berlaku aniaya.

      Dengan tewasnya para pendusta dan ahli fitnah di tangan Pasukan Panji Hitam, dengan disaksikan oleh manusia seluruhnya, maka akan berlakulah perubahan besar di yang berikut :-

      Dari kegelapan kepada cahaya
      Dari kejahatan kepada kebaikan
      Dari penindasan kepada pembelaan
      Dari pecah belah kepada ukhuwah
      Di waktu itu kezaliman akan musnah.

      Para pendusta dipersilakan untuk berkata apa sahaja, asal sahaja kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan, asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Mengata org lain sebagai pendusta sedangkan dirinya sendiri adalah pendusta sebenar. Itulah diri sebenar john bo doe. Dah lah bodoe pekak dan buta pulak tu...hihihi..

      Delete
    3. Pbt pun berjanggut berserban, madey ado?

      Delete
    4. Bab janggut dan serban telah pun dijawab.

      Selebihnya nantikan sahaja hari berlakunya pertempuran klimaks untuk melihat bagaimana para pendusta melalui tempoh berputus asa mereka.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  4. https://www.amenoworld.org/2019/06/ini-cerita-kawan-saya-haziq-yang.html?m=1

    kalau kau susah nak caya kau baca blogger pro kunyit amenoworld ni..

    Kalit Ismeth Syiah ni bagi bukti dan keserakahan napsu pemimpin tinggi PKR
    Saman trus Kalit klu tak was was...

    orang kaki berjubo diharap untik pertahankan Islam nak harap Atok Renta Tok Wan anakcucu COMANGO lisbo politik toksik julang plakad jadi champion Islam.... puiiii...???

    PANTUN INI DUA KERAT
    ALJUB ATOK MME HANAT...

    ReplyDelete
  5. Azmin harus letak jawatan jika bersalah – Setiausaha Politik Anwar

    MALAM NI ADE MESORAT TINGKAP YERR
    KEM ASSMIN TEKAN KONEK BUTTON KER
    OOPS BUKAN KONEK BUTTON LAH DERR.!!
    KUNYIT BUTTON CIVIL WAR DAH MULA


    KIKIKIKIKI... HAAHHHH TEPUKKKK..!!
    DAH KANTOI JUBO JUBO MULA TEKAN PANIK BUTTON OOPSS KUNYIT BUTTON




    miajalipahJR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pbt jugak pakai panah dan naik kuda, mshathir ada?

      Delete
    2. Apa? Pakai panah dan naik kuda? Kah kah kah, kebodohan yang luar biasa dari seorang pembenci kebenaran.

      Wahhabiy pun tidak sebodoh itu dan mereka tetap naik kereta bagi menggantikan kuda pada zaman kuda bukan lagi menjadi kenderaan utama baik di dalam musafir mahupun peperangan.

      Delete
    3. Dah tu apa kejadah nabi suh belajar memanah dan naik kuda?

      Delete
    4. atok naik tikar terbang.

      Delete
  6. VIDEO ASSMIN DAH TULAR MENGUNYIT
    BULAN DEPAN WAYANG AL JUBORI PULA
    PERANG KUNYIT CIVIL WAR DAH MERELIT
    TEPUK SEMUA TAMBAH POP CORN SEGERA


    KIKIKIKIIKI... MUAHAHAHHH MUAHAHIEEUU

    HUKUM HARAM SOKONG MANA MANA KEM KUNYIT TAU ...
    HUKUM HARUS TONTON PANJI KUNYIT MANA MELINGKUP DULU...


    miajalipahJR

    ReplyDelete
  7. kasi up dan femeskan blogger

    cipantepirtenuk.blogspot.com

    ini betul betul hawaw masam kunyit punya blogger..

    aajommm terjah...!!

    ReplyDelete
  8. Panas burit!!!!!!Takdir burit dijulang takdir berprinsip ke longkang..!!
    Anwar Nafi Penyokongnya Jadi Dalang Sebar Video Seks. Masa Bang non kantoi berjubo dng Saiful disalahkan orang lain. Masuk kandang majkamah menyorok blakang Kapal Sink, tangguh bicara tertutup... ari ni Assmin skrip sama pelakon lain.. kantoi berjubo salah kan orang lain...
    Atok jugak makan karma fitnah sampai mampos...!! Sedap berjubo makan sorang, kantoi berjubo salahkan orang.... mme babi punya orang... pelik orang mcm ni kaya raya, dihormati, dijulang, dipuja puji.. orang berprinsip masuk longkang... hebat takdir tuhan ... burit. sungguh...!!

    Azmin Sepatutnya Saman Haziq, Bukannya Tuduh Orang Lain – Pengerusi PKR Perak

    Azmin Sepatutnya Saman Haziq, Bukannya Tuduh Orang Lain –
    Ketua PKR Perak, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak menggesa Timbalan Presiden Azmin Ali mengambil tindakan undang-undang terhadap Haziq Aziz, dan bukannya melemparkan tuduhan terhadap orang lain berhubung video seks sejenis yang cuba dikaitkan dengannya.

    Farhash berkata tuduhan sembarangan hanya mencelarukan isu tersebut, sedangkan persoalan asasnya adalah, adakah dia terlibat dalam video itu.

    “Kalau betul bukan dia, dia patut saman Haziq,” katanya ketika dihubungi FMT menerusi nombor telefon tempatan.

    “Dia sendiri ke depan, hantar setiausaha politiknya, Hilman Idham buat apa?” tambahnya, merujuk kepada laporan polis dan qazaf yang difailkan selepas terdedahnya video seks sejenis itu.

    Farhash turut ditanya mengenai dakwaan dia bersama Haziq ketika pegawai kepada ketua penerangan PKR itu ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (klia2), dan dakwaan dia sudah melarikan diri ke luar negara.

    Beliau menafikan kedua-dua dakwaan itu, dan hairan kenapa tumpuan dialihkan kepadanya.

    “Saya tidak tahu bagaimana perkara ini mengaitkan diri saya,” katanya.

    Minggu lalu, Haziq menggemparkan negara apabila mendakwa Azmin pasangannya dalam satu video seks sejenis yang tersebar di media sosial.

    ReplyDelete
  9. DUNIA SEKARANG GILO MEMANG SUDAH JADI LAIN KEMAEN
    MAKAM BURIT LEBIH TINGGI DARI MAKAM PRINSIP
    KANTOI MEMBURIT SALAH KAN SAJA ORANG LAIN
    MAKAM JUBO MAKAM FITNAH LEBIH TINGGI BERDESIT



    LEBIH 22 TAHUN LEBIH HIDUP DI MAKAM FITNAH JUBO MEMBURIT LEBIT TINGGI DARI BERPRINSIP... PUIIIII..!!

    FUCCCKKKKKKKKKKK..!!


    KIKIKIKI...!!

    ReplyDelete
  10. MESORAT TINGKAP SUDAH SeLESAI YER
    HANGIN SATU BADAN MAK LAMPIR KITEE
    TAK PECAT PUN SHOW CAUSE LETTER SAJE
    KIKI KEM ASSMIN TERUK KENA MAIN DERR.!



    KIKIKIKIKI.... DAH KAnTOI JUBO JUBO KENA TUNJUK SEBAB AJER


    miajalipahJR

    ReplyDelete
  11. Selepas wafatnya Baginda Rasulullah saw sebagai cut off date berakhirnya zaman nubuwwah dan bermulanya zaman khilafah:-

    Ratusan atau barangkali ribuan manusia yang telah dan sedang menjadi PM di negara masing-masing.

    Ratusan dan barangkali ribuan manusia yang telah dan sedang menjadi raja di negeri masing-masing.

    Ratusan manusia telah menjadi Imam Masjid Al-Haram, Masjid Al-Madinah dan Masjid Al-Aqsa.

    Seratus lebih manusia telah menjadi khalifah umat.

    Seratus lebih manusia yang telah menjadi Penjaga Baitullah yang mulia.

    Tetapi hanya seorang sahaja yang dikhabarkan melalui khabar nubuwwah bakal menjadi Pembuka Konstantinopel. Sebelum 29 May 1453M hampir tiada sesiapa yang mengetahui dengan pasti siapa orangnya. Pada tahun 1454M tiada sesiapa lagi yang ragu-ragu bahawa orangnya ialah Sultan Muhammad Al-Fatih.

    Dan hanya seorang sahaja yang telah dikhabarkan sebagai lelaki yang bergelar Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam yang munculnya di sebuah negeri Islam di Timur, yang pasukan pimpinannya tidak pernah tewas.

    Hari ini 20 Jun 2019 siapakah lelaki istimewa ini masih menjadi perbahasan. Ada yang menamakannya, ada yang mempersendakan penamaan itu, dan sebahagian besar yang lain memilih untuk 'tunggu dan lihat'.

    In shaa Allah pada 2020M tiada sesiapa lagi yang akan ragu-ragu siapakah lelaki istimewa ini yang telah dinubuwahkan, sebagaimana pada 1454 tiada sesiapa lagi yang ragu mengenai identiti Pembuka Konstantinopel yang telah dinubuwahkan.

    Pembenci akan meroyan habis walaupun saya tidak menyebut nama lelaki yang telah saya temui jawapannya siapakah orangnya.

    Hahahaha... Pembenci dipersilakan menanah di dalam hati. Kebencian, pendustaan dan persendaan mereka tidak akan dapat mengubah satu peristiwa yang telah dinubuwwahkan. Ia tetap akan berlaku.

    Que sera sera, Panji-panji Hitam pasti akan muncul di Timur sebagai tanda kemenangan mutlak lelaki ini dan pasukannya ke atas lawan-lawan mereka kesemuanya.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ProOotTtt...aaaaaaghh leganya..

      Delete
  12. woooiiiii KD jon doe, budak suman, cik minah, pomen bawah tanah, yeop, fan tun dll macai bodoh panji kunyit tolo labuh diclamping to dog semua korang bole diam tak... komen bodoh bodoh jangan dilayan lebih lebih lagi budak jon doe pomen bawah tanah dan budak suman dan KD tu memokak tak abih abih ..puiiii...!!

    komen low class bodoh bangang ... ko orang nnpk tak aku tengah concentration tengok wayang konyit ni... wayang kunyit tengah best tengok ko org bodo bangang memekak... heeing sana.. heeeng sini..

    udah pi main jauh jauh ... haahhh yg lain tambah pop kon lagi... tambah pop kon jangan tak tambah.


    jon doe budak suman syooohhh pi main jauh jauh... KD skli syohhhh..!!!




    kikiki.. lepas tgk wayang kunyit nak gi store buku beli manuskrip baru naoa bang non kunyit tak bole jadi PM.... kikiki. atok makan karma fitnah ciptaannya... padan muko..!!


    miajalipahJR

    ReplyDelete
  13. HANYA DI ZAMAN TUA BANgKA RENTA FITNAH SEKALI LAGI

    MAKAM DAN KEROMAH DARJAT TERTINGGI JUBO KUNYIT MASAM LEBIH TINGGI DAN WANGI DARI MAKAM PRINSIP NORMAL KEMANUSIAAN.

    ReplyDelete
  14. MESIA BARU BUSUK BAU SANA SINI
    MAKAM JUBO DARJAT PALING TINGGI
    MASAM TENGIK HAWAW KAROMAH WANGI
    HADIAH FITNAH ATOK KERAJAAN KUTTY


    RENDAH AKHLAK SEMESTINYA MORAL PUN RENDAH
    KETUA TIMBALAN SUMA SPECIES SUKA SEJENIS
    KARMA FITNAH JIJIK SUDAH MENDAPAT HARAMJADAH
    HASIL KARMA FITNAH KERAJAAN MAMAK KUTTY IBLIS



    miajalipahJR

    ReplyDelete
  15. MAKAN SEMEJA DNG IGP TOMMY
    FIYOOO ATOK KUTTY TAHNIAH
    ELOK TERUSKAN AKSI JUBO LAGI
    NI HAL KASI KAUTIM HARAMJADAH



    ATOK FITNAH BOLEH...!!!


    MIAJALIPAHjr

    ReplyDelete
  16. 22 TAHUN INGATKAN CUKUP DAH
    MUKA SAMA NAIK MELUAT MENYAMPAH
    PENIPU BOHONG MEROMPAK PUN SUDAH
    MUKA CELAKA RENTA HODOH HARAMJADAH



    ... POLITIK MALAYSIA PALONG HODOH TAK SEDAR DIRI TAK SEDAR DEK UNTUNG OLEH PELINGKUP BANGSA PELINGKUP IMAN DAN AKIDAH....

    BILA LA NAK MAMPOS MUKA MUKA HIDOH CELAKA SIAL NI ....!!!

    KLU BOLE ALLAH PANJANGKAN TERUS MUKA MUKA HORODH CELAKA RENTA SIAL 120 TAHUN LAGI...



    AMINNNNNN...

    ReplyDelete
  17. PEGAWAI FELDA PESTA AIDILFITRI
    PENEROKA DIKENCING HINGGA RAYA INI
    MASLAN ALIMAN LANSUNG X NNPK GIGI
    KENCING ATOK KAN DAH MENDAPAT LAGI




    KIKIKIKI..


    MIAJALIPAHjr

    ReplyDelete
  18. BILA MAKAM KUNYIT LEBIH TINGGI
    KAROMAH KUNYIT MASAM LRBIH WANGI
    KERAJAAN FITNAH TUN MAHA KUTTY
    KARMA FITNAH MENDAPAT DIRI SENDIRI




    SESUNGUHNYA RAKYAT SUDAH BOSAN, MELUAT, MENYAMPAH DENGAN 2 KELUARGA MANUSIA YANG MENGADAIKAN APA SAJA MARUAH DIRI HARGA DIRI BIJI DAN TELOR KELUARGA MEREKA DENGAN DUNIAWI HATTA AGAMA AKIDAH HINGGA MENGHERET RAKYAT BERSAMA KESESARAN MEREKA DENGAN PLURALISMA MURTAD DAN COMANGO HARBI.


    ReplyDelete
  19. AKSI MENGUNYIT MASAM JADI PADOMAN
    RULES OF LAW DAH KEMANA SKG NIH..?
    SKG NAK SEBUT PUN DAH GELI GELEMAN
    RULES OF JUNGLE DULU SKG DAN KINI..



    MANA RULES OF LAW MAMAK CAKAP LEBONG GEBANG BANGANG BARU 1 TAHUN PAKAJ RULES OF RIMBA....


    SAHAKIN NAK MAMPOS MAKIN MENJADI JADI PENIPU PEMBOHONG...

    ReplyDelete
  20. kikiki.. bani timun bila rules of kunyit lebih tinggi makam dan karomah dari rules of law


    kikikiki... mamak bani timun lansung tak berani nak sebut rules of laws bila peristiwa kunyit masam merecik hawaw tengik dikalangan bani timun...


    kikikiki.. hahaaahh jon doe ko pulak pakai rules ape... rules of panji temberang...

    ReplyDelete