Wednesday 31 July 2019

THE PROMISED LAND : TERPAKSA TULIS..SUDAH ADA YANG KE LAUT!

Bismillahhirrahmannirrahim.

Ada yang mengaitkan bahawa Mahathir sebagai pembawa Panji Panji Hitam dan istiadat Pertabalan Agong pun dikaitkan dengan  kelayakkan dan "keromah" Mahathir sebagai penabal YDPA.

Samaada mereka faham terkeliru atau sememangnya taksub dengan Mahathir, itu semua terpulang kepada diri sendiri.

Untuk pengetahuan , bukan Mahathir yang memilih siapa yang bakal diangkat sebagai YDPA tetapi Majlis Raja Raja Melayu yang dibarisi olih Sultan dan Raja Raja Melayu saja.
Yang menabalkan YDPA adalah Raja Raja Melayu dan bukannya Mahathir.
Mahathir hanya setakat membacakan tek taat setia Kerajaan yang  mewakili  seluruh rakyat.
Jauh sekali Mahathir menabalkan YDPA.

Janganlah taksub membabi buta.

Hanya bangsa Melayu yang layak menabalkan Raja Raja Melayu. Mahathir tak kena mengena dengan Raja Raja Melayu pun..sedikit pun tak da.

Dan ada pula mengatakan bahawa Mahathir telah memenangi beberapa peperangan. Istilah peperangan pun ditaksubkan terhadap Mahathir.

Yang dilakukan Mahathir  bukan peperangan sebaliknya berstrategi dan berpolitik  untuk menjatuhkan musuh politik. Samaada cara baik mahupun sebaliknya. Akal digunakan untuk memenupulasi fikiran orang lain. Itu je.
Cara yang digunakan adalah dengan cara menuduh atau fitnah.
Adakah Islam.ditegakkan olih Rasullulah saw dengan cara fitnah mahupun Baginda sengaja mengadakan adakan cerita rekaan? bagi menawan hati orang bukan Islam terhadap kebenaran agama Islam??

Difrasa yang mudah ini pun MAHATHIR telah fail atau gagal, inikan pula mahu diangkat sebagai Pembawa Panji Panji Hitam??
Aduussss!!!!

Dalam kes semburit...adakah Mahathir terikat dengan nafsu politik beliau berbanding hukum Allah SWT?
Mana satu.yang mahu ditegakkan??
Hukum Allah SWT atau hukum bagi  kekalkan jawatan dia???

Jadi jangan.campurkan hal politik Mahathir dengan Hadith akhirzaman tentang Panji Panji Hitam.
Kalau masih.belum jumpa keturunan Raja Asal bumi Melayu ni,  jangan mimpi dapat jadi PENGIBAR PANJI HITAM.


Cahaya Al Majid.


12 comments:

  1. THIS ENTRY IS AWESOME MR NUR MAJID
    LETS JON DOE LAUGHING KINJIT BIRIT
    KUTY SLANDER BRING WITH PANJI KUNYIT
    STUPIDIUOS MACAI LICK MAMAK BURIT


    kikikikiki..

    haahhh kd budak suman jon doe pomen tepukkkkk..!!


    miajalipahJR

    ReplyDelete
  2. Terima kasih sdr Al-Majid kerana respon kpd komen saya di entry yang lepas.

    Seperti yang telah diduga malahan disebut secara jelas di dalam komen saya, respon sdr Al-Majid tepat seperti yang saya sebutkan di dalam komen saya di entry yang lepas iaitu sdr Al-Majid gagal dan langsung tidak mampu memberi satu nama lain sebagai alternatif kepada nama Tun Mahathir sebagai orang yang paling layak untuk mengisi nubuwwah Si Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim, lelaki istimewa yang bakal menabalkan Khalifah Akhir Zaman.

    Ia benar-benar seperti yang saya sebutkan iaitulah ketika saya dengan yakinnya mengatakan bahawa Pembawa Panji Hitam yang dinubuwahkan itu ialah Tun Mahathir, para pemfitnah, pentohmah dan pembenci Tun Mahathir pula hanya berharap Tun Mahathir bukan orangnya dan berharap ia adalah orang lain. Sekiranya mereka benar-benar yakin ia bukan Tun Mahathir nescaya mereka akan mampu menamakan seorang individu lain untuk mengisi nubuwah tersebut. Nyata sekali mereka tidak mampu.

    Mengatakan 'taksub membabi buta'. Hanyalah seorang yang beralasan apabila ia tidak dapat memberikan satu nama alternatif kepada soalan mudah yang saya lontarkan.

    Itu belum dikira soalan saya tentang siapakah pemimpin Muslim di zaman fitnah ini yang menerima cercaan yang lebih dahsyat daripada Tun MAHA-thir disebabkan nama Maha padanya, seperti yang dikhabarkan di dalam

    Sdr Al-Majid lebih dahsyat taksub kepada firasat sendiri konon sdr Al-Majid telah diperintahkan menyertai PRK PD sehinggakan firasat itu menyebabkan kematian ratusan kalau bukan ribuan manusia di Indonesia. Itu pun sekalipun mengaku menerima perintah melalui firasat, sdr Al-Majid akhirnya tersungkur di luar gelanggang.

    Ada pula kata-kata tohmahan ke atas Tun itu pun saya telah pernah jawab. Tun memahami keutamaan dan kerana itulah ia mendahulukan yang aham daripada yang muhim. Sama seperti Nabi Harun a.s yang membiarkan kaumnya syirik dan Khalifah Ali bin Abi Talib r.a yang membiarkan pembunuh Khalifah Uthman r.a kerana menilai menjaga masyarakat daripada huru hara adalah keutamaan yang paling utama.

    Tun memiliki hikmah dan demikian dia mengetahui apa yang perlu dilakukan di dalam setiap keadaan. Dia malahan kekal menang di dalam setiap pertempuran. Dan istimewanya dia, dia tidak menjaja hikmah dan karamah dirinya kepada orang lain sebaliknya setiap geraknya membuktikan dia melakukan perkara yang betul.Terima kasih sdr Al-Majid kerana respon kpd komen saya di entry yang lepas.

    Seperti yang telah diduga malahan disebut secara jelas di dalam komen saya, respon sdr Al-Majid tepat seperti yang saya sebutkan di dalam komen saya di entry yang lepas iaitu sdr Al-Majid gagal dan langsung tidak mampu memberi satu nama lain sebagai alternatif kepada nama Tun Mahathir sebagai orang yang paling layak untuk mengisi nubuwwah Si Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim, lelaki istimewa yang bakal menabalkan Khalifah Akhir Zaman.

    Ia benar-benar seperti yang saya sebutkan iaitulah ketika saya dengan yakinnya mengatakan bahawa Pembawa Panji Hitam yang dinubuwahkan itu ialah Tun Mahathir, para pemfitnah, pentohmah dan pembenci Tun Mahathir pula hanya berharap Tun Mahathir bukan orangnya dan berharap ia adalah orang lain. Sekiranya mereka benar-benar yakin ia bukan Tun Mahathir nescaya mereka akan mampu menamakan seorang individu lain untuk mengisi nubuwah tersebut. Nyata sekali mereka tidak mampu.

    Mengatakan 'taksub membabi buta' hanyalah kaedah seorang yang beralasan apabila ia tidak dapat memberikan satu nama alternatif kepada soalan mudah yang saya lontarkan.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Sambungan)

      Itu belum dikira soalan saya tentang siapakah pemimpin Muslim di zaman fitnah ini yang menerima cercaan yang lebih dahsyat daripada Tun MAHA-thir disebabkan nama Maha padanya, seperti yang dikhabarkan di dalam Al-Maidah : 54 iaitulah "mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca" ataupun tentang siapakah lagi individu lain di Timur ini yang layak bergelar 'ketua pasukan yang tidak pernah tewas' selain Tun Mahathir.

      Ada pula kata-kata tohmahan ke atas Tun itu pun saya telah pernah jawab. Tun memahami keutamaan dan kerana itulah ia mendahulukan yang "aham" daripada yang "muhim". Sama seperti Nabi Harun a.s yang membiarkan kaumnya syirik dan Khalifah Ali bin Abi Talib r.a yang membiarkan pembunuh Khalifah Uthman r.a kerana menilai menjaga masyarakat daripada huru hara adalah keutamaan yang paling utama pada masa tersebut.

      Begitu juga apabila saya menyebut tentang angka 6 dan 7 bagi menunjukkan betapa di dalam dunia monarki dan demokrasi tidak ada seorang pun yang menyamai rekodnya, sdr Al-Majid mengatakan itu merepek sedangkan sdr Al-Majid pernah mengatakan konon di bawah Tok Mat yang bernama Mohamad, UmNo akan kembali gagah. Hanya dengan satu kuisan saja Tok Mat yang namanya Muhammad ini diketepikan oleh Wak Jahid dan malahan Jibby pula diangkat sebagai penasihat. Apa cer?

      Apabila sendiri membuat 'pandangan hikmah' ia digembar-gemburkan seolah diri sendiri itu memiliki hikmah dan karamah sedang apabila 'padangan hikmah' orang lain tidak dapat dijawab, maka dikatakanlah sebagai taksub merepek dan sbgnya.

      Tun memiliki hikmah dan demikian dia mengetahui apa yang perlu dilakukan di dalam setiap keadaan. Dia malahan kekal menang di dalam setiap pertempuran. Dan istimewanya dia, dia tidak menjaja hikmah dan karamah dirinya kepada orang lain sebaliknya setiap geraknya membuktikan dia melakukan perkara yang betul.

      Apapun terima kasih sdr Al-Majid kerana dengan entry sdr Al-Majid kali ini maka sdr telah membuat satu penyaksian bahawa saya telah pun memberitahu bahawa Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam. Apatah lagi apabila muncul anon yang mendustakan dan memperolok-olokkan sebagai pengomen pertama dan gembira dengan entry ini seolah-olah ia telah membuktikan Tun Mahathir bukanlah Pembawa Panji Hitam. Kerana perolok-olokkan inilah yang bakal menghilangkan alasan bagi mereka yang bakal tewas.

      Que sera sera; Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam dan masa akan membuktikannya.

      Salam Maghrib

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Apa pon...kau tetap juga raja taek yg mencipta. panji taek hitam mereput.

      Delete
    3. Nko ni john suka sangat meramal dan menilik.. tentang panji hitam tu perkara tu nko yakin ke berlaku zaman madey ni? Nko lagi tau dari tuhan?

      Delete
    4. Ashabu Rayati Suud atau pembawa panji hitam sebenarnya ialah Thaliban dan Al Qaeda . Mereka ni yang byk bertempur,byk difitnah.sgt ditakuti barat.

      Delete
  3. Sdr Al-Majid,

    Lupakan tentang isu siapa Pembawa Panji Hitam, cuba jawab soalan saya yang berikut dengan ikhlas tanpa beralasan:-

    1. Di hujung zaman fitnah ini, siapakah manusia yang menerima cercaan lebih dahsyat daripada Tun Mahathir yang dicerca "Mahakutty, Mahababi, Mahacelaka, Mahafiraun" dan 1001 maha yang lain? Ingatlah bahawa "Maha" bermaksud 'tiada bandingannya'.

    2. Di dalam dunia hari ini, siapa selain Tun Mahathir yang layak bergelar "ketua kepada pasukan yang tidak pernah tewas walau siapa pun yang mengetuai pasukan lawannya"?

    3. Di dalam dunia demokrasi Tun Mahathir telah memimpin 6 PRU dan menang kesemuanya. Tunjukkan kepada saya seorang sahaja pemimpin demokrasi walau apapun agamanya, yang memiliki rekod separuh dari itu, iaitu memenangi 3 PRU di negaranya.

    4. Di dalam dunia monarki, Tun telah menabalkan 6 orang raja. Tunjukkan kepada saya seorang sahaja manusia walau apapun agamanya yang telah menabalkan separuh dari jumlah itu iaitu menabalkan 3 orang raja di negaranya.

    4. Tun memerintah negara Malaysia dari Seri Perdana, Putrajaya. Putrajaya adalah Bandaraya yang Tun sendiri bangunkan. Tun adalah ayahanda Putrajaya. Tunjukkan kepada saya walau seorang pun pemerintah di dalam dunia hari ini demokrasi mahupun monarki, walau apapun agamanya, yang memerintah negaranya berpusat daripada sebuah bandaraya yang ia sendiri bina dan bukan yang ia warisi daripada pemerintah terdahulu.

    Silakan berikan satu sahaja nama bagi setiap satu ciri di atas secara ikhlas tanpa beralasan dan tanpa perlu mengaitkannya dengan perkongsian saya bahawa Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panji Semburit Hitam..Kah Kah Kah

      Delete
    2. Itu ke ciri ciri pembawa panji hitam? Jauh tersasar nko ni.

      Delete
    3. Panji rasul itu bukanlah bendera berkalimah bagai tapi gambar helang.Panji hitam ni nanti akan muncul dari langit sewaktu perang ghaz al hind iaitu menakluk india oleh pakistan.

      Delete
  4. Hj Hadi says Kuty 'Sang Fitnah' perlu kekal 1 penggal... awesome strategi

    FUYOO STRATEGI BIJAK BREDER HADI
    ALJUB PERLU HAPUS IS FIRST PRIORITY
    KUTTY TU BIO HAPUS SECARA SEMULAJADI
    LETS KILL 2 BEBIRD KUNYIT IN 1 STONE STRATEGI



    kikikikiki..


    miajalipahJR

    ReplyDelete
  5. Nenek kipas lipas nasihat jgn ponteng mesorat Parti PKR nenek sepat kering mau Wak Jemin utamakan parti ...

    alahai bila sang kunyit patah ati..

    kikikiki..

    MAJUK SANG KUNYIT LAEN MACAM SKIT
    KANTOI SEMBURIT TRUS LARI MENCIPAN
    MAKLOM LA KUNYIT HAWAW MASAM MERCIK
    SAPA NAK NGAKU MERECIK TENGAH JALAN



    KIKIKIKIKI...


    miajalipahJR

    ReplyDelete