Saturday 28 April 2012

RENTETAN MELAYU DIMANIPULASI



INILAH YANG DAPAT DIBANGAKAN OLEH BUDAK MELAYU YANG ROSAK OTAK. KEJAHATAN YANG DITANAM OLEH TENTERA  DAJJAL SEPERTI ANWAR, NIK AZIZ, LIM KIT SIANG, AMBIGA DAN SEKUTU-SEKUTUNYA. KEJAHATAN INI SEKIRANYA TIDAK DIBENDUNG AKAN MEMPORAK-PERANDAKAN KEHIDUPAN MASYARAKAT YANG INGINKAN KEDAMAIAN.ADAKAH REMAJA INI TERFIKIR AKAN AKIBAT DAN IMPLIKASI DIATAS TINDAKAN MEREKA. DIMANA PENDEMO CINA DAN INDIA? KENAPA TAK JOIN SEKALI?. TERNYATA SEKALI INILAH AGENDA MEREKA YANG INGIN MELIHAT MELAYU BUNUH MELAYU. 


Dengan kejayaan 'pendemo' Melayu yang disiram dengan kejahatan dihati dan juga difikiran mereka telah dengan sengaja 'memercikkan' darah pemuda ini  ke bumi walaupun beliau hanya sekadar mencari rezeki. Adakah ini kepuasan 'Pemimpin Pakatan'? atau kepuasan mereka?Kalau  kejadian 13 Mei 1969 , Cina berjaya menumpahkan darah orang Melayu tetapi kini mereka tidak lagi melakukan sedemikian tetapi sebaliknya menggunakan strategi baru. Gunakan pemuda melayu untuk merosakan tali persaudaraan dan silaratulrahim dikalangan orang Melayu Islam agar bermusuhan sesama sendiri.



Apakah perasaan anda apabila anggota Polis yang kita amanahkan untuk menjaga keselamatan negara dan keselamatan harta benda kita, kita perlakukan begini?.Adakah kita lihat orang Cina dan India campurtangan atau tumpang sekaki dalam insiden ini?Apakah kesalahan anggota Polis ini?Rata-rata apa yang dapat kita saksikan adalah sifat manusia yang berbangsa Melayu ini yang telah rosak pegangan kemanusiaanya. Sekiranya PAS mendabik dada dengan mengatakan untuk mendirikan negara yang berkebajikan adah ini contoh terbaik? Dengan linangan darah dimuka hamba allah ini adakah pemimpin Islam PAS berpuashati ?Apa tindakan anda sekiranya ini berlaku kepada anggota keluarga anda?


Dengan memaparkan gambar DYMM Yang Dipertuan Agung. adakah mereka seiklasnya menerima Raja Melayu sebagai raja mereka? Sekiranya mereka menganggap DYMM Yang Dipertuan Agung sebagai Raja kenapa hak keistemewaan orang Melayu yang termaktub didalam perlembagaan Negara mereka pertikaikan?Sebenarnya ini adalah 'wayang' semata-mata  bertujuan untuk mencari perhatian.


Apakah kesan daripada 'Perhimpunan Haramjadah" ini. Kesan ekonomi amat terkesan kepada orang Melayu yang rata-rata berniaga secara kecil-kecilan diseluruh kawasan yang terjejas.. Adakah perniagaan orang Cina terjejas? Tidak. Adakah perniagaan India terjejas? Tidak. Perniagaan orang Cina yang berpendapatan serdahana hanya tertumpu di Petaling Street..adakah mereka menerima tempiasnya? Jawapannya Tidak. India pula tertumpu di Brickfield. Adakah kawasan mereka terjejas. Tidak. Hanya kawasan Melayu yang berniaga ditengah bandar saja yang terjejas teruk. Siapa yang rugi? Siapa yang merugikan? Anda fikirlah .


Apakah kepuasan yang dinikmati oleh 'pendemo' ini. Adakah Najib akan letak jawatan? Adakah Hishamuddin akan letak jawatan? Semua pemimpin 'demo' yang terdiri dari pakatan, semuanya menginap dihotel dan datang dengan kenderaan mewah. Para pendemo bagaimana? Berpusu-pusu menaiki pengangkutan awam, naik motor dan berkereta. Apakah menafaatnya terhadap keluarga dan juga anak-anak. Apa hasil yang berjaya diraih? Beribu atau beratus ringgit berjaya dibawa pulang. Bagi pencetus 'demo' iaitu pempmpin pembangkang, mereka semua berihat di hotel lima bintang sambil menikmati buffet. Anda dapat apa? kalau setakat minum teh dan makan sekeping roti canai dikedai mamak , apa faedahnya.


Lihat gambar mewah diatas, 'semua pemimpin' pakatan beristerihat dihotel bertaraf superstar hotel serta menikmati makan dan minum dicoffee house sambil bersenang senang. Bagi 'pendemo' 'bangang' kedai mamaklah yang menjadi tumpuan. Siapa yang pandai. Anda atau pemimpin anda. 


Sebagai kata akhir, kemana arah tuju perjuangan anda. Mana lebih penting, menentukan kekayaan pempimpin anda atau keselesaan kehidupan kita. Fikirlah sendiri.

2 comments:

  1. O lord, thou art my hope in the day of evil

    ReplyDelete
  2. Aku tidak setuju dengan perkataan anda "DIMANA PENDEMO CINA DAN INDIA? KENAPA TAK JOIN SEKALI?. TERNYATA SEKALI INILAH AGENDA MEREKA YANG INGIN MELIHAT MELAYU BUNUH MELAYU. " Kami orang cina dan india tak pernah ingin melihat melayu bunuh sama melayu. Kami pendemo cina, india dan melayu sekali juga tak setuju dengan keganasan. Gambar tersebut adalah segolongan orang yang tidak mematuhi arahan. APAKAH TUJUAN ANDA MENIMBULKAN SALAH FAHAM DAN MEROSOTKAN KEDAMAIAN KEAMANAN ANTARA SEMUA KAUM DI MALAYSIA? Pembaca bukan tak fikir!

    ReplyDelete