Monday 21 May 2012

PENCARIAN !YANG DITUNGGU SUDAH TIBA- DARI SUMBER AL QURAN-WAJIB BACA

PERJALANAN PUTERA MARIAM SUDAH BERMULA ?
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.
Assalammualaikum
KELAHIRAN KEDUA TERCATIT DI ALQURAN
Membuka bicara berhubung tajuk yang diperkatakan.Pada ketika ini kebanyakan pengkaji atau pencari yang memburu kisah kebangkitan Raja segala Raja  ini selalunya akan merujuk kepada 'hadith-hadith' dan 'text' yang bersumberkan dari kitab-kitab terdahulu. Yahudi dan Nasrani akan mengkaji dari sumber kitab Talmud, Torah dan Injil. Ini kerana mereka menolak kehadiran Al Quran yang datangnya dari Allah SWT dan  diturunkan kehati Baginda Rasullullah s.a.w melalui Jibrail a.s. Disebabkan kejahilan serta kesesatan mereka maka niat dan keinginan untuk menidakkan kebenaran Al Quran tidak berjaya., Walaupun terdapat kumpulan-kumpuan tertentu yang ditubuhkan untuk tujuan pencarian ini maka  disebabkan sifat 'iri hati dan dengki terhadap agama Islam maka Allah SWT menutup pintu hati pengkaji-pengkaji ini dan inshaallah, mereka tidak akan menemui sebarang jawapan dari usaha mereka ini.Yang berjaya mereka bongkar dan temui adalah melalui 'hadith-hadith' serta penceritaan dari mulut ke mulut. Sebenarnya mereka amat 'taksub' dengan topik yang diperkatakan.Alhamdullilah, dengan tersebarnya ratusan ribu hadith-hadith sedikit sebanyak dapat juga mengalih perhatatian kumpulan ini. Syukur kehadrat Allah SWT kerana berteka -teki.


Bercakap mengenai teka-teki, didalam Injil dan Al Quran juga Allah berteka teki. Didalam Injil dinyatakan kepada Isa a.s putera Maryam bahawa selepas Baginda akan hadir seorang 'messiah' yang diberi nama Ahmad dan begitu juga didalam Al Quran disebut nama Ahmad. Tetapi hambaallah yang dipileh dan dinobatkan sebagai Rasullulah s.a.w sebagai Nabi dan Rasul Terakhir oleh Allah SWT adalah Muhammad bin Abdullah. Begitu juga dengan "Dajjal". Adakah Dajjal ini nama atau panggilan kepada watak manusia yang membuat kejahatan 'fitnah'. Jawapan ini terungkai didalam Al Quran dan perjalanan Rasulllulah s.a.w.

injil berusia 1500 baru ditemui
Kitab Yahudi
Berbalik kepada isu sebenar iaitu  Nabi Isa a.s. putera Maryam.atau Jesus son of Mary .Kalau mengikut penceritaan dari golongan yang mengaku para-para sahabat Jesus atau Isa a.s.. Setelah Jesus disalib dan diturunkan selepas kematiannya, mayatnya telah dibawa kesuatu tempat 'pemakaman' dan selepas itu 'jasad beliau' telah hilang dan dikatakan telah dicuri. Kristian tidak dapat mempastikan kebenaran insiden ini. Tetapi apa yang seharusnya diperdebatkan ialah, dimana dan kemana para -para pengikutnya sewaktu beliau disalib?Kemana ibu baginda Maryam atau Mary sewaktu 'penyaliban' itu. Didalam risalah yang dikeluarkan oleh mereka yang mengaku menjadi sahabat serta pengikut Jesus atau Isa , tiada satu pun dapat memberikan penjelasan yang munasabah. Ini amat menghairankan. ( Tinggalkan dulu kisah ini).
AL MASIH TIDAK KESINI
RABAI & PADERI 

Sekiranya Isa putera Maryam diturunkan sepertimana keadaan beliau diangkat , adakah manusia didunia akan menerimanya.? Untuk persoalan ini, manusia akan menjawap, kita serah kepada Allah SWT. Tetapi sekiranya, watak palsu Isa Al Masih dicipta seperti apa yang dirancang oleh kumpulan ini,iaitu  Yahudi, adakah kita akan menerima seadanya? walaupun sekiranya beliau dikatakan berada dan turun ditanah kelahirannya, Jurusalem. Semestinya umat Islam tidak akan menerimanya kerana, watak ini akan menyeru untuk ke agama Yahudi dan menjadikan Yahudi sebagai bangsa terpileh dimana Allah SWT telah menarik keistemewaan kaum ini.. Adakah umat Islam akan menerimanya? Begitu juga, sekiranya dikatakan bahawa beliau akan diturunkan kepada kepada Bangsa Nasrani yang disertakan dengan berbagai 'miracle ciptaan' dan menyeru umat manusia mengikutnya dan meninggalkan agama yang dianuti, adakah Yahudi dan Islam akan menerimanya?Begitu juga sebaliknya, sekiranya baginda diturunkan sebagai seorang Islam adakah Yahudi dan Nasrani akan menerimanya. Sedangkan Al Quran dan Nabi Muhammad s.a.w pun mereka tolak, maka kepulangan sepertimana baginda diangkat ( kejadian asal) adalah mustahil. Seandainya Allah SWT membalikkan hati semua manusia untuk menerimanya, maka, ini boleh terjadi tetapi ianya akan bertentangan dengan Firman Allah. "manusia diberi pilihan untuk berbuat baik atau sebaliknya","Sesungguhnya tiada paksaan didalam hal agama dan kepercayaan",.'Sesungguhnya kamu dengan agama kamu dan aku dengan agama aku" "Aku tidak sembah apa yang kamu sembah dan kamu juga tidak menyembah apa yang aku sembah" dengan beberapa ayat-ayat Allah ini, maka , keberangkalian untuk baginda diturunkan seperti mana baginda diangkat adalah tidak tipis.

PENYAKSIAN ISRA MIKRAJ
Bagi memadamkan kisah penyelewangan oleh bangsa yang menobatkan baginda sebagai anak tuhan maka Isa Putera Maryam akan diperturunkan sekali lagi, tetapi, melalui, kelahiran seperti manusia biasa iaitu beribu dan berbapa.Tetapi apakah kriteria sepatutnya? Semestinya kelahiran kali ini bertunjangkan kepada sulur galur yang bertepatan dengan kelahiran sebelum ini, iaitu katurunan berpaksikan keluarga Ishak dan Yaakob. Keturunan kelahiran adalah perkara pokok dan terpenting. Bagi ibu yang melahirkan pula semestinya dari keturunan Yaakob sebab sebagai anak yang dilahirkan samada lelaki ataupun wanita  semestinya darah ayah yang mengalir ditubuhnya oleh itu untuk keturunan ayah semestinya dari keturunan Ishak. Dengan lengkapnya pasangan ini maka terhasillah ",seseorang", yang datangnya dari keturunan Ishak dan Yaakob.
Tangga Rasullullah ke langit
SAKSI MESJIDIL AQSA
Berhubung dengan kelahiranya pula, sudah semestinya kelahiran beliau disatu hari yang amat istemewa bagi Islam. Diantara semua bulan , bulan Rajab adalah bulan terpileh iaitu Bulan Allah, dimana pada bulan Rajab ini terjadinya peristiwa terbesar bagi manusia dimana Nabi Muhammad s.a.w telah di Mikraj melalui Mesjidil Aqsa di Jurusalem untuk ke langit bertemu Yang Maha Esa. 
SURAH AL ISRA



17:1
Exalted is He who took His Servant by night from al-Masjid al-Haram to al-Masjid al- Aqsa, whose surroundings We have blessed, to show him of Our signs. Indeed, He is the Hearing, the Seeing.

Didalam semua makhluk Tuhan hanya Baginda seorang dijemput untuk naik ke "arash" untuk menerima wahyu terus dari Allah SWT tanpa kehadiran malaikat Jibrail. Oleh itu peristiwa Isra Mikraj merupakan kekebesaran yang tak tercapai oleh fikiran manusia untuk memikirkannya hanya 'keyakinan' yang hakiki saja yang dipinta oleh Allah SWT  dari manusia untuk mempercayainya.Itu pun percangahan tentang bagaimana baginda Rasullulah Isra dari Mekah ke Baitulmqaddis pun banyak yang tidak bersependapat. Ada yang mengatakan baginda pergi dalam mimpilah dan bermacam-macam .Semua ini diperdebatkan didalam 'hadith'. Sepatutnya sekiranya seseorang itu beriman derngan Al Quran maka tidak sepatutnya perkara ini ditimbulkan atau didebatkan. Semua yang tercatit didaklam Al Quran adalah kebenaran.Hanya mereka yang mencari alasan saja yang akan mempertikaianya.
7 PETALA LANGIT


Ayat 29 surah al-Baqarah pula, Allah mengatakan bahawa bumi dicipta terlebih dahulu daripada langit. Allah berfirman, “Dialah (Allah) yang menjadikan untuk kamu segala yang ada di bumi, kemudian Dia berkehendak menuju ke arah langit lalu dijadikannya tujuh langit dan Dia Maha Mengetahui segala sesuatu.”Justeru, berdasarkan al-Quran, langit 
Kitab Al Quran dan alam ini adalah ciptaan Allah SWT berpaksikan kepada angka . Contoh, tujuh hari tujuh malam, tujuh petala bumi dan tujuh petala langit dan bermacam-macam lagi, semuanya berhubung dengan angka. Begitu juga dengan bahasa Arab terdapat 28 abjad semuanya. Ditetapkan kiraan  setahun sebanyak 12 bulan dan banyak lagi.  Berbalik kita kepada Al Quran , ditetapkan bahawa terdapat 114 surah semuanya. Didalam surah tersebut dibahagikan kepada beberapa Juzuk (30 Juzuk semuanya) dan ditentukan berapa banyak ayat didalam setiap surah, begitulah kehebatannya Allah SWT didalam  menentukan sesuatu didalam bentuk angka.Penyusunan Juzuk serta Surah telah dilakukan sendiri oleh Rasullulah s.a.w sebelum kewafatan baginda. Penyusunan itu dilakukan dengan pengetahuan serta keizinan Allah SWT. (Alasan telah saya perjelas dipost terdahulu). Mengikut susunan didalam Al Quran, kenapa Rasullulah menyusun dengan meletakan Surah Mariam iaitu kisah kelahiran  Isa a.s. (Juzuk 16 Surah 19) selepas Surah Al Isra ( Juzuk 15 Surah 17)dan diantara kedua-dua surah ini dipisahkan dengan Surah Al Khafi. Tidakkah  secara  terangan  Allah SWT ingin memberitahu kita bahawa kelahiran kedua atau kepulangan kedua Putera Mariam adalah selepas umat Islam menyambut Isra Mikraj. Tidakkah Al Quran diturunkan untuk umat Muhammad sebagai panduan untuk mengetahui kisah terdahulu dan juga yang akan datang?

7 PETALA BUMI
 A004

Dan juga Al-Quran itu memberi amaran kepada orang-orang yang berkata:" Allah mempunyai anak".
A011
Lalu Kami tidurkan mereka dengan nyenyaknya dalam gua itu, bertahun-tahun, yang banyak bilangannya.
(Al-Kahfi 18:11) |

Kedua-dua ayat tersebut dinyatakan didalam Aurah Al Khafi. Ayat yang teratas Allah SWT menafikan bahawa Tuhan mempunyai anak ( Tidakkah ini merujuk kepada kisan Isa a.s Putera Maryam)
Kisah sebenar Surah Al Khafi adalah mengenai sekumpulan manusia yang ditidurkan beratus tahun lamanya).

Kesimpulanya, Allah SWT memberitahu kita melalui Al Quran bahawa kelahiran Isa a.s Putra Maryam atau ketibaan kali kedua Isa a.s. semestinya berhubung kait dengan peristiwa Isra Mikraj, iaitu samada baginda dilahirkan pada hari Isra Mikraj atau pun pada malam Isra Mikraj.Cuba kita lihat pengiraan berhubung dengan Juzuk 15 Surah 19 Surah Maryam sebanyak 98 ayat ( sila rujuk di post saya yang terdahulu) Hanya pengiraan berhubung tarikh dan bulan ketibaan atau kelahiran saja yang saya tunjukkan. Untuk kiraan tahun ketibaan atau kelahiran adalah seperti berikut:
Pengiraan bersandarkan tahun Masihi : Yang digunapakai oleh semua manusia kerajaan dunia selepas kewafatan Baginda Rasullulah.
  untuk ketibaan/kelahiran  : kiraan dirujuk kepada Surah dan jumlah Ayat
                         Surah : 19  = 1 + 9 = 10
                         Ayat  : 98  = 9 + 8 =  17
                    Jumlah                        = 27  adalah tarikh lahir
Bulan ketibaan/kelahiran  : dirujuk kepada Surah
                         Surah  : 19 = 1 + 9 = 10 = 1+0 = 1
                     Merujuk kepada kalander Masihi adalah January
Tahun ketibaan/kelahiran : kiraan dirujuk kepada jumlah Ayat dan Surah
                      Ayat  : 98 .
 Ketibaan pertama   :19
 Ketibaan kedua      :19
      Tahun               : 98 -19-19 = 60 ##
Tahun ketibaan.kelahiran : 1960 (Kenapa tahun 1960)
                        Surah : 19 dan kiraan Ayat setelah ditolak 2kali ketibaan :60 ##
       Tahun        adalah : 1960. Alasan dan fakta berhubung dengan Isra Mikraj.

Hanya pada 27hb January 1960 jatuhnya Isra Mikraj di Mekah Al Mukaramah bersamaan 28hb Rajab di negara kita.( 28hb Rajab di Malaysia bersamaan 27 Rajab di Mekah, Saudi Arabia)

Surah Maryam ini merupakan Juzuk ke 16  = 1 + 6 = 7
Menguatkan lagi fakta pencarian , bulan Rajab adalah bulan ke 7 didalam takwim Islam dimana Rajab telah dinobatkan sebagai bulan Allah oleh Baginda Rasullulah s.a.w sendiri.  Diyakin lagi dengan terletaknya Surah Maryam di Juzuk ke 16 daripada 30 Juzuk Al Quran. Dipertengahan perjalanan diantara kedua Juzuk ( Juzuk 15 & 16) dipisahkahkan dengan Surah Al Khafi dimaha Allah SWT memberitahu  tentang keajaipan yang dilakukan kepada beberapa orang yang ditidurkan selama beratus tahun didalam gua telah dibangkitkan semula untuk tatapan umum.Maksud pengertian perjalanan ini adalah sehari selepas sambutan Isra Mikraj maka Al Masih putera Mariam dilahirkan atau dibangunkan dari 'tidurnya'( Surah Isra Mikraj- Hari kebesaran Kuasa Allah, Al Khafi - dibangunkan -Surah Mariam- dilahirkan)                                      


“Berkata ‘Isa: ‘Sesungguhnya aku ini hamba Allah, Dia memberiku Al-Kitab (Injil) dan Dia menjadikan aku seorang nabi dan Dia menjadikan aku seorang yang diberkati di mana sahaja aku berada. Dia memerintahkan kepadaku mendirikan solat dan menunaikan zakat selama aku hidup.’” (Surah Maryam: 30-31)


..WASALLAM...

2 comments:

  1. @ Berkata ‘Isa: ‘Sesungguhnya aku ini hamba Allah, Dia memberiku Al-Kitab (Injil) dan Dia menjadikan aku seorang nabi dan Dia menjadikan aku seorang yang diberkati di mana sahaja aku berada. Dia memerintahkan kepadaku menDIRIKAN SOLAT dan menunaikan zakat selama aku hidup.’” (Surah Maryam: 30-31)

    Salam Pak Rijan... Numpang tanya pak, bagimanakah sebener2 cara2nya Solat Pak Jesus tuh..?? Newbie mohon pencerahan dan pengesahan dari bapak... TQ.

    ReplyDelete
  2. PAK JESUS TELAH TAMAT TUGAS2 MISI NABI LANTAS DIWAFATKAN MATI.
    JANGAN BERPEGANG PADA YG TELAH WAFAT MATI YG TIADA KUASA LAGI.
    KESIAN PAK JESUS NGAK BERPAKAIAN MERAYU UTK BERTUGAS KEMBALI..

    SETELAH IMAM MAHDI BERI JUBAH PAK JESUS DI MEKAH DIAM MENANTI.
    DLM ISLAM NGAK ADA REBORN KECUALI MIRACLE ANAK PINTAKNYA NABI.
    IMAM MAHDI TELAH BANGKIT ASAL NASABNYA DARI REMBAU MAHU DICARI..

    ReplyDelete