Wednesday 30 May 2012

WAJIB BACA- DAH 55 TAHUN MERDEKA, TAK KAN KENA TIPU LAGI KOT!!KENAPA MELAYU MARAH DAN BERALIH ARAH

NAK SANGAT MERDEKA YA!  SIAP KAU ! LEPAS NI KAU JADILAH HAMBA KAMI
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim
Assalammualaikum

MAKA MERDEKA LAH MALAYA
Tahun 2012 merupakan tahun ke 55 Malaysia menyambut  kemerdekaan. Kalau dibandingkan dengan umur manusia ,maka, pada usia bagini kebanyakan manusia sudah menjadi matang dan berkeluarga serta kebanyakanya sudahpun  mempunyai cucu. Begitulah jika dibandingkan dengan usia manusia. Tetapi berbeda dengan usia negara kita jika dibandingkan dengan negara-negara yang terlebih dahulu mendapat kemerdekaan ada diantaranya maju dan tidak kurang juga yang bergolak disebabkan keangkuhan pemimpin-pemimpin yang berkiblatkan kepada Barat serta Iblis dan Syaitan. Temaddun yang dicipta atau pun tercipta oleh generasi terdahulu semakin dilupakan atau terhakis sedikit demi sedikit. Begitulah  keadaannya turun naik sesebuah negara yang diperintah oleh manusia.Namun peninggalan generasi terdahulu tetap dikenang dan dijadikan bahan sejarah yang dikatakan  untuk menjadi tontonan generasi akan datang.

MERDEKA! MERDEKA!MERDEKA!
GOLONGAN BANGSAWAN- KAYALAH KITA LEPAS MERDEKA NI..TILAK APA ITU LUIT TALAK HAT, BILA BILA BOLEH KASI, KITA BOLEH  KAWTIM ...MA
UMNO sudah 66 tahun tertubuh dan merupakan parti politik yang dominan yang dipelopori oleh orang Melayu keseluruhanya. Dari pemimpin tertinggi sehinggalah  ke akar umbi sepatutnya mestilah Melayu. Tetapi kini ahli UMNO bukan lagi dibarisi oleh seratus peratus Melayu, tetapi telah dibuka kepada golongan selain Melayu iaitu bumiputra Melayu dan mamak (india muslim yang beragama Islam yang mengikut adat resam Melayu).Disebabkan keterbukaan UMNO didalam menerima keahlianya yang dianggotai oleh etnik bumiputra lain maka UMNO tidaklah boleh dikategorikan sebagai  100% berdarah Melayu.

ALFATIHAH- TITISAN DARAH ANDA DAH TAK BERNILAI  LAGI . PEMBANGKANG  CAKAP ANDA BUKAN PEJUANG,  TETAPI KOMUNIS TU PEJUANG. YAND CAKAP TU  ORANG MELAYU PULA
PERGI MAMPUS LU MELAYU, MELAYU PEGI MATI  LA!!!.  UNGKAPAN DAP. RAJA-RAJA MELAYU  PUN TAK BERSUARA BILA MELAYU DIHINA.
Seawal penubuhan dan perjuangan UMNO dahulu perjuangannya adalah untuk menuntut kemerdekaan daripada British, walaupun UMNO melalui detik-detik pahit getir didalam memperjuangkan hak untuk mendapatkan kemerdekaan , pertubuhan ini secara terpaksa tanpa pilihan diwajibkan untuk bergabung tenaga dengan pertubuhan Cina yang sememangnya telah sediaada dan kumpulan seciput kaum India yang bermestautin di Tanah Melayu untuk bersama-sama didalam menuntut kemerdekaan. (Walaupun kehadiran kaum Cina dan India ini dibawa sebagai kuli British sendiri  untuk tujuan mencuri hasil bumi negera ini) Namun dengan kelicikan British,  mereka telah diberihak untuk tinggal di Tanah Melayu.Itu ada lah sejarah.Tetapi kehadiran dua bangsa ini tidak dipandang secara mendalam oleh pemimpin Melayu dahulu. Kelekaan mereka didalam memperjuangkan kemerdekaan maka 'status' dan hala tuju kaum ini tidak diambil berat. Begitu juga dengan Institusi Diraja, Raja Melayu dan juga Sultan juga gagal didalam membendung berkembang-biak kaum ini dinegeri masing-masing, mungkin, disebabkan kaum ini banyak mendatangkan keuntungan kepada hasil bumi yang dibayar kepada Raja dan Sultan maka kehadiran kaum ini tidak diendahkan.

Pejuang pejuang kemerdekaan Melayu terdahulu ditunjang oleh mereka-mereka yang berpendidikan yang rata-rata berasal dari keturunan yang berada. Kebanyakan mereka adalah anak-anak golongan bangsawan yang mendapat pendidikan awal daripada Sekolah British dan pengikutnya mungkin rata-rata mereka yang berkepentingan ataupun menumpang tuah sikaya.
DEK TERLAMPAU GEMBIRA, MELAYU  TERLUPA BAHAWA HAK MEREKA DAH MULA TERGADAI SIKIT DEM,I SEDIKIT. ORANG PUTIH DAH PASANG JEBAK SURUH KAUM  PENDATANG SAPU APA YANG  ADA DAN JANGAN LUPA TOLONG JAGA KEPENTINGAN RAJA MELAYU DAN PEMIMPIN KERANA ITU PENTING. DEMI MENJAGA PERNIAGAAN  YANG MEREKA KONGSI .RAKYAT BIARKAN BODOH DAN TAK SEKOLAH , APA MELAYU  BOLEH BUAT.
Alhamdullilah, Tanah Melayu mendapat kemerdekaan, walaupun Melayu terpaksa mengorbankan bermacam-macam hak milik mutlak mereka untuk tujuan ini. Walau bagaimanapun kehidupan orang Melayu selepas kemerdekaan  tidak banyak banyak berubah yang hanya dimomokkan adalah 'kita Merdeka' "Kita Merdeka" tetapi pada hakikatnya 'Melayu Terbelengu" kerana negara ini masih lagi di'picit' oleh British. Apa yang dapat saya rungkaikan ialah 'Melayu' tetap dicucuk hidung dan dikerah sesuka hati mereka dan dijanjikan bermacam-macam umpan untuk tujuan ini. Siapa yang mencucuk hidung Melayu ini? British dengan memperkudakan ' Raja-Raja" dan anak raja yang menjadi Perdana Menteri . Tidak ketinggalan juga kaum Cina yang  k aya raya telah dengan sengaja 'menaburkan' wang ringgit' dan 'amoi-amoi' kepada kelompok ini .Dengan gejala ini maka ramailah lah pemimpin Melayu yang berkahwin dan memperisterikan kaum 'Tionghwa". Bangsa Tionghwa ini pada lazimnya hanya akan menerima Melayu sebagai  menantu sekiranya si Melayu itu seorang yang kaya raya dan berharta, Itu sebabnya satu ketika dahulu ramai Cina kaya yang mendampingi Raja-raja mahupun  pemimpin politik untuk kepetingan bangsa dan kaum mereka.
ALFATIHAH KEPADA SEMUA PARAJURT YANG BERJUANG BERMATI-MATIAN UNTUK  MELAYU TETAPI ADA JUGA MELAYU YANG TAK MENGENANG BUDI DAN TAK SADAR DI UNTUNG.
PENDEKAR MELAYU TERAKHIR ALAF BARU ALLAHYARHAM DATO HARON IDRIS

MELAYU NI MUDAH LUPA, SEBAB TULAH DAH 66 TAHUN TETAPI MASIH LAGI KENA TIPU,  .......MACAMMANA NAK BUAT NI?
Merentasi waktu yang berlalu, keadaan Bangsa Melayu tidak banyak berubah, yang menjadi kebanggaan Melayu ketika itu ialah Tentera dan Polis adalah Melayu, oleh itu mereka menjangkakan keselamatan Melayu adalah terjamin. Tetapi waktu itu tidak ramai yang betul-betul terlibat dengan poitik. Orang kampung hanya tertumpu kepada apa yang mereka miliki dan kebanyakan tertumpu kepada harta peninggalan nenek moyang mereka seperti bersawah padi . Bagi mereka yang berkebolehan bertukang, mereka mengambil upah membuat rumah dan membuat peralatan keperluan. Industri yang berkembang maju pada ketika itu ialah pembalakan dan sawmill. Dikampung kelahiran saya terdapat lebih dari 3 sawmill tetapi semuanya dimiliki oleh bangsa Cina. Dipekan pula hanya terdapat deretan kedai-kedai yang dimiliki oleh Cina dan hanya sebuah dua itupun kedai berstatus rumah kayu yang Melayu miliki. Dibandar-bandar besar  kelompok bangsa Cina semakin membesar dan dengan peluang yang dimiliki melalui Raja atau pun pemimpin politik yang berkuasa maka ruang perniagaan  mereka semakin membesar. Mereka memulakan perniagaan yang berteraskan industri, pemakanan,pengimpotan, pengekspotan dan juga pembekalan terutama kepada Kerajaan. Dengan kelebihan yang mereka miliki maka sudah tentu harga pasaran dan jualan adalah ditangan mereka. Disebabkan kealpaan Raja atau Sultan yang memerintah serta  Pemimpin politik,dengan sedikit balasan keuwangan dan imbuhan kepada golongan ini  maka segala peluang ini disapu sebersih-bersihnya oleh bangsa Cina.  Disebabkan kealpaan pemimpin bangsa Melayu didalam mengilap ekonomi yang berat sebelah, maka, apabila bangsa Cina semakin kuat dan padu sokongannya terhadap bangsa mereka maka pada pilihanraya 1969 tercetus rasa 'ketuanan Cina' di bandar-bandar besar terutama Kuala Lumpur. Dengan sorakan dan pekikan serta kata-kata penghinaan kepada Bangsa Melayu yang diluahkan oleh parti  DAP maka ketegangan kaum terjadi dan terletusnya kejadian 'berbuhunan' diantara Melayu dan Cina ( kaum India hanya duduk diatas pagar.) di Kuala Lumpur. Kuala Lumpur disirami dengan darah Melayu dan pada ketika itu timbullah wakak anak Melayu yang tak takut mati, iaitu 'Allahyarham Dato Harun Idris" dan pendekar Melayu terakhir, maka bertempurlah Melayu berani mati dengan Cina ini. Alhamdullilah, persengketaan ini tidak berpanjangan dan berjaya disekat dari menular keseluruh negara. Walaupun ada kejadian kecil berlaku dibandar-bandar lain tetapi itu berjaya dikawal .

Melihatkan rentatan kejadian yang berlaku dahulu hingga kini, keadaannya Melayu tetap sama. Memang benar Kerajaan Barisan Nasional kini banyak menyediakan peluang-peluang perniagaan kepada Bumiputra tetapi adakah ianya berbaloi dengan apa yang terlepas ditangan kita. Dengan perlaksanaan DEB yang diperkenalkan maka merasalah sedikit pengagihan ekonomi kepada bangsa Melayu,  itu pun secara terpileh bukan semuanya. Secara umumnya tidak banyak yang dirasai oleh masyarakat Melayu, hanya yang dapat dinikmati ialah penyediaan insfastrukur atau perkara-perkara asas seperti letrik, paip air, sekolah, hospital bantuan buku sekolah dan lain-lain tetapi pengagihan ekonomi yang berbentuk 'cash' atau 'tunai' tiada langsung. Kek ekonomi yang berbentuk pembayaran tunai oleh kerajaan hanya dinikmati oleh bukan Melayu  serta pemimpin politik dan Raja atau Sultan .Bukan  melayu menerimanya melalui projek yang dilakukan bagi pihak kerajaan yang diperolehi melalui Pemimpin Politik atau melalui 'surat Kuning".Harga pembinaan pada waktu itu diserahkan kepada kelompok ini, hanya segelintir saja Melayu yang berjaya itu pun melalui 'tangan politik'. kalau tidak , tiak merasa!.

Kemunchak kemarahan Melayu adalah kerana kerajaan yang ditunjangi oleh Bangsa Melayu gagal membela nasib bangsa mereka sendiri. Dari dahulu sehingga sekarang apa yang paling penting bagi mereka adalah untuk mengekalkan 'kuasa politik' . Sebenarnya kalau diikutkan KPI yang diperkenalkan, saya kira Pemimpin Melayu rata-rata gagal didalam membela nasib bangsa Melayu walaupun mereka ini berkesempatan untuk memperbaikinya. Untuk membuktikan lihat saja dikeliling anda, apa yang anda lihat, semuanya bertumpu kepada apa yang dilakukan oleh 'bangsa Cina", jangan cuba menafikan  hakikat ini. Betul! kontrak besar Melayu yang dapat tetapi kepada siapakah  kesudahanya.projek itu .tidakkah kepada Cina  Benar, Melayu hanya melobi..tetapi siapakah taukehnya? Siapa yang menghulur? Disebabkan kegagalam pemimpin politik didalam mengagihkan 'projek' untuk rakyat maka 'bergendanglah' satu Tanah Melayu, cerita ini. Penyalahan gunaan kuasa, rasuah, pileh kasih, kroni dan bermacam-macam lagi sehingga tidak terungkap, ini terjadi. Hanya mereka yang hidup 'melukut' disekitar pemimpin besar politik saja yang akan menikmati kesenangan' dunia. Selainnya terpaksa berkerja keras untuk kehidupan.

Pemimpin politik hanya akan melutut ketanah apabila musim pilihanraya. Berduyun-duyun mereka menghampiri rakyat, semuanya baik, semuanya boleh. Apa yang tidak pernah diberikan selama ini semuanya hendak diagihkan sesuka hati. Kenapa ? Maaf bercakap, diera Tun Mahathir pun , habuan bagini tidak pernah diberikan walaupun pada ketika itu pembangunan tengah rancak, apa yang diberikan ialah ,menabung bersama ASN anda akan mendapat pulangan berupa dividen dan keuntungan. Ada duit boleh manabung kalau tidak ada duit..melopong. Menabung RM10 dapat pulangan RM100 selepas 10 tahun, berbaloi ke? Bagi mereka yang berduit..sememangnya buat duit tetapi yang tidak berwang, bagaimana pula? Apa yang dia dapat!

Dengan melihatkan kekayaan pemimpin politik yang entah darimana datangnya 'harta' tersebut telah membuatkan orang Melayu menjadi sakit hati dan iri hati.Tidak terkecuali pemimpin parti pembangkang mahu pun parti pemerintah..semuanya sama. Disebabkan perlakuan menjadi-jadi pemimpin politik, membuatkan orang Melayu menyampah dan sakit hati. Kalau ingin diceritakan apa yang terjadi terhadap bangsa Melayu sepanjang 66 tahun selepas kemerdekaan ini memang banyak dan tidak terungkap tetapi apakah pilihan yang orang Melayu ada?

Nak dipileh UMNO dan Barisan Nasional....telah banyak mengorbankan kepentingan Melayu, habis dah digadai
Nak dipileh PAS,..sakit hati pula apabila bergabung dengan DAP yang mempertikaikan hak Melayu dan Islam dan suka 'mengkafirkan' orang pula
Nak di pileh PKR..ketuanya pula nak menyamaratakan Islam dangan agama lain, selain dari membenarkan sex songsang, LGBT dan ketua pula ada masaalah moral  dan yang paling takut majoriti ahlinya pula terdiri dari bukan Islam..bila-bila masa boleh diturunkan dari jawatan.

Mungkin..BEBAS..boleh menjadi pemangkin atau penimbang tara untuk pemerintah atau pun pembangkang..tetapi..calonnya semestinya Melayu Islam, baik budi perkerti, beriman dan merendah diri.
Apa pilihan anda untuk Melayu dan Islam?.


2 comments:

  1. pilihan saya adalah menjatuhkan demokrasi menaikkan semula sistem beraja(khalifah) yang hak sultan-setan bleh blah sultan hak sila naik tahta

    ReplyDelete
  2. ..... BULAN OGOS BULAN KEMERDEKAAN 2 NEGARA .....

    INDONESIA BERJUANG JIWA RAGA USIR PENJAJAH KELUAR DARI TANAH PUSAKA.
    TANAH MELAYU MERDEKA DARI PENJAJAH DIATUR MESTI GABONGAN 3 BANGSA.

    REPUBLIK INDONESIA SAMBUT HARI MERDEKA 17 OGOS 1945 PENUH BANGGA.
    MALAYSIA MERDEKA MERAYU SAMBUT 31 OGOS 1957 ITU PENGECUT NAMANYA.

    BERKIBAR BENDERA SANG SAKA MERAH PUTEH SELURUH INDONESIA SETIAP MASA.
    JALUR GEMILANG BERKIBARAN DIMALAYSIA UUUU.... HANYA DIBULAN MERDEKA.

    ReplyDelete