Thursday 14 June 2012

GEMPAR.,GEMPAR, GEMPAR SILA AMBIL TAHU



ANDA BAGAIMANA???

                                                       
                                                         Bismillah-hir-rahman-nir-rahim
                                                           
                                Wahai Yahudi!! Wahai Nasrani!! Wahai Umat Muhammad!!!

                                                            Bolehkah anda menerimanya?
                                                     Lahirnya dari keturunan Ishak dan Yaakob
                                                            Lahirnya digerbang Maghrib
                                                 Lahirnya pada 27hb January (Georgian Calander)
                                                 Bersamaan 27hb Rajab di Mekah (Kalander Islam)
                                                   


                                              Dilahirkan di Land of Rumbow, Land of Nine

                                         Daerah kelahiran dibawah kekuasaan  'Raja Ibrahim"
                        Negerinya di naungi oleh penduduk asal bernama ' Ahmad" di State  of Nine
            Nama dinaungi dengan perkataan "RIZAN"  bersamaan angka 168 ( 16= 8 + 8) +8 : 888

                                                             The Number of Jesus : 888


The transcendence associated with the Number Eight - recognized by both Jews and Christians - ultimately manifests in the everlasting New Beginning found in the Resurrection of the Lord Jesus Christ.

       Wahai Umat Muhammad
tidakkah ini satu kebesaran Allah SWT       
         dan petunjuk dari Nya.
      Angka 8 didalam huruf Arab.
  Kalimah Allah terpahat di dagu nya










Hanya bangsa Yahudi dan Nasrani saja yang banyak membuat penyelidikan berhubung dengan angka. 
Kesimpulanya.
Allah SWT secara tersembunyi memberitahu kita melalui Al Quran bahawa kelahiran Isa a.s Putra Maryam atau ketibaan kali kedua Isa a.s. semestinya berhubung kait dengan peristiwa Isra Mikraj, iaitu samada baginda dilahirkan pada hari Isra Mikraj atau pun pada malam Isra Mikraj. Cuba kita lihat pengiraan berhubung dengan Juzuk 15 Surah 19 Surah Maryam sebanyak 98 ayat.
Untuk kiraan tahun ketibaan atau kelahiran adalah seperti berikut :-
Untuk kiraan tahun ketibaan atau kelahiran adalah seperti berikut :-
Pengiraan bersandarkan tahun Masihi : Yang digunapakai oleh semua kerajaan di dunia selepas kewafatan Baginda Rasullulah.
   i. untuk ketibaan/kelahiran  : kiraan dirujuk kepada Surah dan jumlah Ayat
                         Surah : 19  = 1 + 9 = 10
                         Ayat  : 98  = 9 + 8 =  17
                    Jumlah                        = 27  adalah tarikh lahir
  ii. Bulan ketibaan/kelahiran  : dirujuk kepada Surah
                         Surah  : 19 = 1 + 9 = 10 = 1+0 = 1
                     Merujuk kepada kalander Masihi adalah January


  iii. Tahun ketibaan/kelahiran : kiraan dirujuk kepada jumlah Ayat dan Surah
                                  Ayat  : 98 .(Surah 19 X 2)
                                 Ketibaan pertama   :19
                                 Ketibaan kedua      :19
                                 Tahun                      : 98 -19-19 = 60 ##
       Tahun ketibaan.kelahiran : 1960 
          
       (Kenapa tahun 1960)


Hanya pada 27hb January 1960 jatuhnya Isra Mikraj di Mekah Al Mukaramah bersamaan 28hb Rajab di negara kita.( 28hb Rajab di Malaysia bersamaan 27 Rajab di Mekah, Saudi Arabia)

Surah Maryam ini merupakan Juzuk ke 16  = 1 + 6 = 7
Menguatkan lagi fakta pencarian , bulan Rajab adalah bulan ke 7 didalam takwim Islam dimana Rajab telah dinobatkan sebagai bulan Allah oleh Baginda Rasullulah s.a.w sendiri.  Diyakin lagi dengan terletaknya Surah Maryam di Juzuk ke 16 daripada 30 Juzuk Al Quran. Dipertengahan perjalanan diantara kedua Juzuk ( Juzuk 15 & 16) dipisahkahkan dengan Surah Al Khafi dimaha Allah SWT memberitahu  tentang keajaipan yang dilakukan kepada beberapa orang yang ditidurkan selama beratus tahun didalam gua telah dibangkitkan semula untuk tatapan umum.Maksud pengertian perjalanan ini adalah sehari selepas sambutan Isra Mikraj maka Al Masih putera Mariam dilahirkan atau dibangunkan dari 'tidurnya'( Surah Isra Mikraj- Hari kebesaran Kuasa Allah, Al Khafi - dibangunkan -Surah Mariam- dilahirkan)       
  
  Simon, John Paul dan Andrew James sebelum memeluk Islam  
Kes Pertama :-
 Beliau meminta kepada aku agar aku bermohon kepada Tuhan aku supaya menunaikan permohonan beliau supaya isteri beliau pulang kerumah untuk sama-sama menyambut Krismas Eve.
Aku tersentuh hati dan perasaan lalu aku menyuruh beliau agar membeli pakaian baru untuk kedua-dua anaknya serta diri beliau sendiri serta menghias rumah. Aku katakan kepada beliau bahawa pada malam tersebut beliau akan , mendapat 'hadiah istemewa' yang beliau tidak jangka
Dua hari selepas Hari Krismas.  Hadiah 'istemewa' yang beliau terima pada malam Krismas itu ialah kepulangan isterinya  kepangkuan beliau dan keluarga.

Kes Kedua :-  Simon ke luar negara. Switzerland

Seminggu sudah Simon berada diluar negara .Ketika aku berada di Boardwalk Cafe , Awana Porto Malai, bersama Peter Carlos dan juga Hj Kamaruddin, aku menerima panggilan .Didalam kerancakan perbualan  itu, lalu aku menegur Simon agar jangan merenung 'punggung' wanita yang melintasi beliau . Beliau  terkejut dan bertanya kepada aku, 'bagaimana' aku tahu akan perbuatan beliau.  aku katakan lagi bahawa pada ketika kami berbual, beliau sedang duduk dibangku.

Kes Ketiga :- Ketika masih lagi di Switzerland bersama 'client' Ken Pdddler

Mengikut penerangan Simon, Ken Peddler merupakan calon anugerah 'Noble" mewakili New Zealand.  Lalu perbualan aku disambung kepada Ken Peddler.  Aku diberitahu oleh Ken bahawa esok beliau dijadual akan bertemu dengan seseorang tetapi beliau tidak mengenali 'seseorang' ituKen Peddler ingin mendapat pandangan  aku tentang pertemuan  keesokkan harinya..Aku memberitahu Ken bahawa esok beliau akan bertemu dengan lelaki bermana ' Heinz" dan aku terangkan secara detail kepada beliau akan rupa paras dan ketinggian lelaki tersebut

Keesokkan harinya juga, Simon menghubungi aku dan memberitahu  bahawa 'lelaki' yang aku sebutkan adalah lelaki yang sama  dan bernama Heinz. Simon dan Ken Peddler dikehendaki  untuk  ke San Francisco . Ken Peddler ingin mendapat pandangan aku, kerana, kata-kata aku sebelum ini ternyata benar.


 Ken dan Simon tidak jadi ke San Francisco sebaliknya datng ke Langkawi
Didalam pertemuan dengan Ken Peddler beliau menjelaskan :-

Beliau menjelaskan kepada aku bahawa beliau pernah berjumpa aku tetapi bukan didalam keadaan begini, katanya lagi, janggut aku panjang dan keadaan aku berupa orang tua yang berjubah putih .Kata beliau lagi wajah aku sama dengan wajah 'manusia' yang beliau temui itu.
Aku tanya beliau lagi dimana beliau menemui aku.
Dua tahun sebelum beliau  menemui 'rahsia' bagaimana untuk menghasilkan 'produk' yang beliau dicipta, beliau telah dibawa kesatu dunia lain dimana beliau telah diberi 'contoh produk' dan cara untuk membuat berserta 'formula'.'Manusia yang memberi itu adalah aku', kata Ken Peddler. 
Untuk mengetahui kisah ini sila rujuk " Miracle dan Perkabaran"

 Simon menerima panggilan daripada ibu saudara  iaitu Aunt Lili. dalam kerancakan beliau berbual, aku terpandang sesuatu didalam 'hatiku' ,Aku mengatakan bahawa wanita yang baru saja bercakap dengan beliau 'mempunyai tanda kelahiran yang nyata dipayudara"nya .Disebabkan keinginan untuk mengetahui kebenaran yang aku lafaskan berhubung Aunt Lily, Simon menghubunginya. Simon memberitahu aku, bahawa apa yang aku katakan terhadap Aunt Lily adalah benar dan Aunt Lily akan segera  ke Langkawi untuk bertemu dengan aku.

  ------------------------------------BERSAMBUNG-------------

No comments:

Post a Comment