Wednesday 7 November 2012

PENCARIAN BANGSA MIN DAN JAWI " BHG I " KENAPA 9 7 9 : KENAPA MANUSIA DI 'TAG' DENGAN ANGKA?

SEMBILAN RAJA YANG MEMAYUNGI TANAH MELAYU. " IN THE BOOK OF THE REVELATION, THE SUBJECT MATTER OF THE CODIFIED MESSAGE " I SHALL TALK TO YOU ABOUT MANY NATIONS, TONGUES, LANGUAGE AND KINGS ' THIS IS THE GREEN COUNTRY AND THE PLEASANT OR BEAUTIFUL OR BOUNTIFUL COUNTRY 
                                                                BAHAGIAN PERTAMA

 RAJA RAJA  BIDUANDA YANG MENAUNGI JAJAHAN MASING MASING. IAITU KEEMPAT YTM DATO UNDANG LUAK INI MENENTUKAN BAKAL YANG DIPERTUAN DI NEGERI SEMBILAN.

ASAL KETURUNAN MEREKA MERUPAKAN CAMPURAN DARAH DIANTARA PENDUDUK MUARA SUNGAI DAN ORANG ULU ( ORANG ASLI). DISEBABKAN PERSAMAAN YANG AMAT KETARA DIANTARA KEPERCAYAAN  :-

ORANG MUARA BERTUHANKAN TUHAN IBRAHIM - TUHAN SEMESTA ALAM  TUHAN YANG SATU
ORANG ULU (ORANG ASLI) MEMPERCAYAI ALAM INI ADALAH TUHAN MEREKA, MAKA PERSAMAAN DAN KEPERCAYAAN  AMAT KETARA DAN INI MEMUDAHKAN IKATAN PERTALIAN DIANTARA MEREKA.

KETURUNAN INI DI PANGGIL BIDUANDA - PENDUDUK ASAL NEGERI SEMBILAN

SEMENTARA YANG DIPERTUAN BESAR ADALAH RAJA DARI KETURUNAN BANGSA MINANG KABAU YANG BERASAL DARI PULAU SUMATERA DARI SUKU  ' PAYA KUMBUH' .PENGIKTIRAFAN BAGINDA OLIH UNDANG YANG EMPAT MENJADIKAN BAGINDA YANG DIKENALAI SEBAGAI 'YANG DI PERTUAN BESAR "
NAMA ASAL PERSUKUAN YANG TERDAPAT DI SUMETERA DIJADIKAN NAMA SUKU PUAK YANG MERANTAU DI NEGERI SEMBILAN UNTUK PERINGATAN AKAN KAMPUNG HALAMAN  MEREKA DI SUMARETA

.HANYA BIDUANDA DARAT DAN AIR  TIDAK DIPANGGL  SEBAGAI SUKU BIDUANDA KERANA BIDUANDA ADALAH PENDUDUK ASAL N. SEMBILAN DAN PENGASAS N. SEMBILAN.


Kesemua Raja Raja yang memerintah atau Sultan yang menaungi Negeri-Negeri Di Malaysia diwarisi dari genarasi yang terdahulu samaada dari Kesultanan Melaka atau pun Kesultanan dari Kesultanan Mahararaja dari Srivijaya. Rata rata keturunan ini berasal dari kepercayaan agama lain iaitu Hindu mahu pun Buddha  yang mengungguli nusantara ini.

Sebagai kesimpulan Melayu  Biduanda  adalah sebenar Melayu yang masih belum tercampur darah .
Darah Biduanda yang mengalir dibatang tubuh anak-anak Biduanda hanya terhapus atau hilang kelayakan sebagai Biduanda   apabila lelaki Biduanda mengahwini perempuan selain dari Biduanda, maka keturunan Biduanda itu terhenti gelaran Biduanda nya . Biduanda terbagi kepada dua perut ( darat dan air)
Contoh :- Perut darat tidak boleh kawin dengan perut darat tetapi perut Darat boleh berkahwin dengan Perut Air.. begitulah sebaliknya.
Keturunan Biduanda hanya hilang kelayakan sebagai Biduanda apabila mengahwini selain dari yang dinyata . Dengan itu 'darah keturunan Biduanda" amat terjaga dari dahulu sehingga kini.

Maaf sekiranya penyataan ini membuat segelintir Raja Raja Melayu terasa hati.
Keturunan Raja Raja Melayu atau pun Sultan yang menaungi Negeri Negeri di Malaysia kebanyakan darah yang mengalir dibatang tubuh mereka telah tercampur dengan darah bukan Melayu. Dengan itu golongan ini hanya berstatus mengikut 'kehendak' mereka bukan dari susur galur sebenar.

BANI JAWI @ BANGSA JAWI / MELAYU

Tanah Jawi – ialah gelaran kepada Tanah Melayu

Orang Jawi – ialah gelaran orang Arab kepada orang Melayu

Tulisan Jawi – ialah tulisan yang digunakan oleh orang Melayu

Masuk Jawi – berkhatan iaitu salah satu amalan yang diajar Nabi Ibrahim dan menjadi amalan orang jawi zaman berzaman.

Wahai Bani Jawi, wahai keturunan kaum yang hilang. Rahsia bangsa misteri ini masih terpelihara di dalam Kotak Tabut rahsia sejak beribu-ribu tahun. Tiada siapa yang tahu dari mana asalnya bangsa ini. Bagaimana bangsa ini boleh wujud di tanah paling selatan benua Asia, ’di penghujung dunia.’ 
Jawi atau Jiwi dalam kefahaman bahasa sanskrit Ji=satu & Wi=Tuhan. yakni maksud nya bangsa yg percaya kpda 1 Tuhan (mentauhidkan Tuhan).

                                            Quest For The Lost Tribes DVD
Unrelated to this theory, a Jewish documentary filmmaker named Simcha Jacobovici has made the claim that the tribe of Manasseh may be located in the Malay Peninsula in his film “Quest for the Lost Tribes”, which I blogged about previously.  Jacobovici mentions that when Babylon invaded Israel and scattered them in 600 BC, that some of the tribes were taken across land to Malay.  This could seemingly explain how the Mulekites got there, and why the Nephites (who travelled by boat) couldn’t understand them.


QUEST FOR THE LOST TRIBES documents Emmy®-award winning filmmaker Simcha Jacobovici's ambitious quest to solve the mystery of the lost tribes. Investigating nearly every story, no matter how seemingly far-fetched, the journey leads to Afghanistan, China, India, Tunisia and the Middle East. What is found may well help shed some light on this enduring enigma.
Join us for the chronicle of an adventure that leads to some of the world's most exotic and extraordinary places, exploring the heart and soul of a mystery that echoes throughout human history.

Apakah persamaan diantara Bani Jawi dan Bangsa MIM



                                                         BERSAMBUNG BHG 2
Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

3 comments:

  1. MASUK JAWI...
    Kapan disebut Bani Jawi pasti dia telah berkhatan bersunat masuk jawi.
    Karna ikutan Nabi Ibrahim AS walo dia sudah tua pun diberati masuk jawi.
    Maka keturunan Ibrahim AS dari Bani Yahudi dgn Bani Arabi yg masuk jawi.
    Keturunan Ibrahim AS dari Bani Nasara tidak potong lanco tidak masuk jawi...
    Khalifah Islam 3 telah berkhatan hanya 1 maseh berkulop tidak masuk jawi.
    Yg berkulop akan dibangkit oleh AlMahdi utk buktikan dia tidak masuk jawi.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. *
    BANI JAWI @ BANGSA JAWI / MELAYU :

    Tanah Jawi – ialah gelaran kepada Tanah Melayu.

    Orang Jawi – ialah gelaran orang Arab kepada orang Melayu.

    Tulisan Jawi – ialah tulisan yang digunakan oleh orang Melayu.

    Masuk Jawi – berkhatan iaitu salah satu amalan yang diajar
    Nabi Ibrahim dan menjadi amalan orang jawi zaman berzaman.

    Masuk Jawi Ke 2 Kali - potong lanco sekali lagi buang balong
    londeh utk cekangkan power libido amalan melayu jawi sejati....

    ***

    ReplyDelete