Thursday, 22 November 2012

SIAPA YAAJUJ? SIAPA MAAJUJ? DIKENALI MELALUI SIFAT DAN PERADAPANYA.

SIAPA MEREKA? MEREKA HADIR TANPA KITA SEDARI. PERADAPAN SIFAT MANUSIA MEREKA KETEPIKAN. ITULAH SIKAP SEBENAR DUA WATAK INI.

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim


Surah Al-Kahf ayat 94
ayat 93 | Indeks Surah | ayat 95
قَالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجاً عَلَى أَن تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ سَدّاً
Mereka berkata: "wahai Zulkarnain, sesungguhnya kaum Yakjuj dan Makjuj sentiasa melakukan kerosakan di bumi; oleh itu, setujukah kiranya kami menentukan sejumlah bayaran kepadamu (dari hasil pendapatan kami) dengan syarat engkau membina sebuah tembok di antara kami dengan mereka?"

(Apa yang dimaksudkan dengan tembok (tidakkah ini membawa maksud pemisah atau pembeda)

Surah : ( 21 ), Al-'Anbya' (   سورة الأنبياء    ), ayat : 96
Ĥattá 'Idhā Futiĥat Ya'jūju Wa Ma'jūju Wa Hum Min Kulli Ĥadabin Yansilūna
Hingga apabila dibukakan (tembok) Ya'juj dan Ma'juj, dan mereka turun dengan cepat dari seluruh tempat yang tinggi.

(Apa yang dimaksudkan dengan ' dibukakan (tembok)' )- tidakkah ini bermaksud' buka rahsia'

Keturunan ini sudah menghuni seawal zaman Zulkarnain cuma mereka belum mengenal diri disebabkan kelalaian memungut dan mengumpul harta dunia. 
Mereka hanya mengenali diri  apabila Al Dajjal Al Masih 'mengistihar' diri.
             
Untuk pertama kalinya didalam post ini saya akan mencoretkan pendedahan  ini didalam bentuk visual  dan parables untuk tujuan perselindungan dari diketahui oleh yang ramai. Hanya mereka yang faham saja akan mengerti pendedahan simbolik ini berhubung tajuk yang dibincangkan.

Diantara tiga cara hidup kumpulan ini amat berlainan, kenapa ?

                                          
Diawal ketemadunan manusia , manusia menggunakan tangan untuk makan. Dari mana mulanya ketemadunan manusia menggunakan selain dari tangan untuk makan .Siapa yang memulakan dan kenapa? Siapa mengajar?
                                          
Hanya dua bangsa terbesar didunia yang menggunakan kaedah ini. Kumpulan yang berada dibarat dan juga  dari Timur. Dibahagian tengah majoritinya menggunakan tangan.Dibarat terdapat sebuah tembok yang terkenal yang memisahkan dunia terpencil ditimur juga terdapat tembok yang memisahkan antara tengah dan timur. Kenapa bertembok? Kenapa tembok dibarat telah diruntuhkan dan kenapa diTimur masih lagi utuh?


                                              

Cuba fikirkan siapa diantara bangsa ini yang menggunakan selain dari tangan untuk menyuap makanan kemulut dan bangsa mana yang menggunakan tangan untuk menyuap makanan.. Dari manakah 'pembelajaran' ini didapati ,? Untuk menyuap makanan kemulut menggunakan pengantara  atau alat  selain dari tangan. Siapakah mereka? Apakah mereka? Bagaimana keadaan mereka? Bagaimana corak hidup mereka? Yang terhebat dan terbesar, siapa diantara mereka yang jahil dan mendustakan Allah SWT dan peradaban manusia. Siapakah diantara mereka yang banyak merosakan peradaban manusia dan dunia dan siapa diantara nya yang memelihara kesempurnaan dunia?.Cuba kaji sifat-sifat kaum atau bangsa yang menyuap makanan menggunakan selain dari tangan.

Untuk dua bangsa atau kaum terbesar ini menggunakan ' senjata' ini (lambang)  untuk menyuap makanan kemulut.Manusia akhir zaman ini tidak mengerti atau tahu alasan kenapa perlu menggunakan selain tangan untuk menyuap rezaki.

Cara hidup dan gaya merupakan 'keutamaan'  dan kekayaan merupakan buruan mereka.Gaya hidup bercorak ini sedikit sebanyak telah menular dan menguasai minda dan hati manusia walaupun golongan yang beriman.

Untuk asal keturunan kedua bangsa ini , saya pasti pembaca sudah mengetahuinya tanpa perlu saya ketengahannya lagi.

Cuba perhatikan diantara tiga kelompok ini, kelompok yang mana selalu mendatangkan kemudaratan kepada manusia. Dua bangsa utama yang tidak menggunakan tangan merupakan kaum yang banyak merosakan dunia dan manusia. Tipu helah dan menipu merupakan jalan hidup mereka. Segala keburukan sebagai sifat manusia, kumpulan ini mempunyai peradaban yang amat  berbeda.

Berhati-hatilah didalam percambahan 'minat' dan ' keutamaan' yang akhirnya manusia atau musuh mereka akan terjerumus dan bersengkokol denganya.
Ingat...ingat....ingat....
Inshaallah..pendedahan kenapa mereka menggunakan selain tangan akan didedahkan.

Ikhlas dari : - Cahaya Al Majid


2 comments: