Monday 17 September 2018

THE PROMISED LAND : SEJARAH BARU YANG MAHU DILAKAR MAHATHIR???

Bismillahhirrahmannirrahim.

                                 INIKAH YANG ANDA MAHUKAN???

ANWAR IBRAHIM SEBAGAI PERDANA MENTERI DIWAKTU
WAN AZIZAH MASIH MEMEGANG JAWATAN
TIMBALAN PERDANA MENTERI.

                                           BIAR POTRET BERBICARA

                                   Image result for imej Anwar Ibrahim dan Isteri




Saya letak jawatan bila Anwar jadi PM - Dr Wan Azizah


Maksud ayat : 
Pada masa itu (hari kejadian) detik Anwar Ibrahim dilantik sebagai Perdana Menteri atau ketika Anwar Ibrahim mengangkat sumpah Jawatan sebagai Perdana Menteri tidakkah Timbalan Perdana Menteri pada itu juga adalah Wan Azizah ????( Timbalan Perdana Menteri)

Maksud dan pengertian : 
Pada hari kejadian semestinya Wan Azizah aka Timbalan Perdana Menteri masih lagi belum melepaskan jawatan TPM nya.

Pengertiannya : 
Anwar Ibrahim dan Wan Azizah secara automatik akan menjadi sejarah didunia bahawa pasangan  Suami dan Isteri secara sah dimana sang suami sebagai Perdana Menteri dan sang isteri sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Melalui pengertian ungkapan Wan Azizah, beliau hanya akan melepaskan jawatan bilamana suaminya Anwar Ibrahim dilantik atau bergelar Perdana Menteri, barulah beliau akan meletakkan jawatan yang disandangnya. ( Itu maksud kata kata dan penegasan ayat ayat Wan Azizah).

Perlu ditanya adakah perletakkan jawatan Wan Azizah itu dilakukan secara automatis ( atau bilamana Anwar Ibrahim terlantik sebagai Perdana Menteri maka secara automatis juga jawatan Wan Azizah sebagai Timbalan Perdana Menteri pun gugur sekali ?) atau terpaksa menunggu beberapa waktu yang sesuai untuk Wan Azizah meletakkan jawatan?

Ini kata Anwar Ibrahim :- Tolong hadamkan ayat ayat beliau!!!

DATUK Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan bahawa Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail akan meletakkan jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri selepas dia dilantik menjadi Perdana Menteri.

Kata kata dan ayat ayat mereka menjurus kepada perancangan yang mereka rancang.
Adakah rakyat Malaysia akan menuruti kemahuan kelompok ini???

              KEPUTUSAN DITANGAN WARGA PARLIMEN PORT DICKSON

                                    Image result for imej Dr Mahathir

                                                      Cahaya Al Majid.

7 comments:

  1. Sdr Al-Majid,

    Memang begitulah penjelasan yang terbit daripada rancangan depa. Wawi akan letak jawatan selepas abam Anwar angkat sumpah jawatan jadi PM. Sementara Wawi belum letak jawatan maka jadilah ia kerajaan suami isteri, si suami jadi PM dan si isteri jadi TPM.

    Meminjam komen sdri Cik Minah, kronisme dan nepotisme tidak terpakai ke atas keluarga Anwar sebab mereka adalah 'pilihan rakyat'.

    Di atas hujahan 'mereka adalah pilihan rakyat', Wawi juga sebenarnya tak perlu letak jawatan, malah mereka boleh saja melantik Nurul Izzah menjadi Menteri Kewangan, sementara menanti satu lagi PRK disediakan untuk 'Menteri Kewangan Pilihan Rakyat' si Rafizi Ramli.

    Selepas itu Menteri Pertahanan juga boleh ditukar kepada sesiapa yang mereka kehendaki di atas alasan ia juga adalah 'plihan rakyat'. Dan jangan lupa selain Menteri Pertahanan mereka juga boleh menukar Menteri Dalam Negeri di atas alasan ia adalah 'pilihan rakyat'. Selain Nurul Izzah, Saifuddin Nasution juga boleh dilantik ke jawatan ini sebab kedua-duanya juga adalah 'pilihan rakyat'.

    Syabas buat keluarga Pilihan Rakyat ini. Merekalah keluarga pejuang yang berjuang demi rakyat maka rakyat mestilah menerima pemilihan mereka apatah lagi rakyat yang telah memilih mereka.

    Adakah semua itu pasti? Jawapannya sudah tentu tidak, kerana pada akhirnya hanya satu perkara sahaja yang pasti iaitulah 'manusia hanya mampu merancang, sedang Allah yang akan menentukan'.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  2. Sdr Al-Majid,

    Sedikit komen ke atas tajuk sdr. (Komen saya yang awal di atas adalah komen ke atas isi entry saudara).

    Benar sekali, dengan wujudnya perjanjian penyerahan kuasa di antara Tun M dan DSAI, kelihatan seperti Tun M dan DSAI cuba mencipta sejarah di dalam sistem demokrasi apabila 'takhta' PM mahu diserahkan kepada orang lain di pertengahan jalan walaupun prinsip asas sistem demokrasi ialah apabila seseorang pemimpin tamat tempoh untuk memimpin, mandat untuk memilih penggantinya mestilah dikembalikan kepada suara majoriti, dan bukan 'diserahkan' mengikut kemahuan si pemimpin yang tamat tempoh itu.

    Tun M telah pun memberikan penjelasan bahawa sesiapa yang tidak bersetuju dengan DSAI sebagai PM-8, mereka hanya perlu 2 tahun untuk 'mengubah kerajaan'. Tun M sememangnya mengetahui tidak semua penyokong PH akan bersetuju dengan penyerahan kuasa yang dipersetujui di antaranya dengan DSAI, tetapi secara berlapik Tun M katakan bahawa ia tidak punya pilihan kerana itulah syarat yang telah diletakkan oleh PKR untuk bersekutu dengan PPBM di dalam usaha untuk menjatuhkan UmNo-BN yang sedang membuat kerosakan.

    Tindakan Tun M menunjukkan bahawa ia benar-benar berpendapat sesuatu penyakit semasa itu lebih penting untuk diubati dengan segera, sedang apa-apa penyakit baru yang timbul akibat kesan sampingan yang berpunca daripada rawatan penyakit yang pertama itu, kesan sampingan itu boleh dirawat selepas ia timbul. Inilah prinsip seorang doktor yang benar-benar memahami dan dapat menilai di antara keperluan mendesak untuk mengubati dengan keperluan yang akan wujud hanya bila masanya telah tiba.

    Tun M telah ditolak ke penjuru dan telah membuat pilihan terbaik di dalam keadaan yang berkenaan. Walaupun saya secara peribadi tidak bersetuju Anwar sebagai PM, tetapi sekiranya saya di tempat Tun M saya juga sudah tentu telah membuat pilihan yang sama.

    Cuma satu persoalan buat tatapan semua. Saya selalu berkata bahawa pertempuran di antara haq dan bathil ini sedang dibawa ke klimaks. Sedarkah kita bahawa dengan wujudnya perjanjian di antara Tun M dan DSAI ini, ia dengan sendiri menampakkan bahawa sistem demokrasi sedang dibawa ke klimaks dengan wujudnya 'perjanjian penyerahan kuasa' yang mana perkara sebegini hanya wujud di dalam sistem monarki dan tiada di dalam sistem demokrasi.

    Lebih menarik ialah ia berlaku selepas sistem monarki di negara ini telah dirosakkan oleh prinsip demokrasi. Tak percaya? Cuba renungkan fakta berikut:-

    Seluruh dunia mengetahui bahawasanya di dalam sistem monarki di mana hak untuk memerintah adalah diwarisi berdasarkan keturunan, seorang anak sekali-kali tidak boleh menaiki takhta bapanya selagi bapanya itu masih hidup. Ia adalah rukun yang pertama di dalam 'pewarisan takhta'.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Sambungan)

      Walaubagaimanapun kita semua telah melihat rukun ini telah dilanggar dengan sewenangnya apabila majlis pewarisan Raja di sebuah negeri telah memutuskan secara 'majoriti' untuk menurunkan seorang Sultan daripada takhtanya dan kemudian menaikkan anak kepada Sultan berkenaan sebagai 'sultan' yang baru bagi menggantikan bapanya yang kemudian digelar 'bekas Sultan'.

      Apabila si anak tersebut dipilih menjadi Raja Terulung, maka menjadilah Kingdom yang bernama Malaysia ini memiliki '10 orang Raja yang memakai 10 mahkota berlainan', menepati khabar Nabi Daniel a.s tentang 'akhir zaman'.

      Berbanding Indonesia yang tiada pemerintah monarki dan Brunei yang tidak mempunyai pemerintah demokrasi, Malaysia memiliki kedua-duanya, dan setiap satu di antaranya telah dan sedang merosakkan yang satu lagi.

      Sesungguhnya apabila Allah Yang Maha Hebat perancanganNya membuat perancangan ke atas manusia Dia sendiri akan pastikan perancanganNya itu tidak bertentangan dengan hukum permainan yang manusia sendiri ciptakan.

      Kita benar-benar sedang menuju ke kilmaks zaman fitnah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Monday, 17 September 2018

    THE PROMISED LAND :

    SEJARAH BARU YANG MAHU DILAKAR MAHATHIR...???

    Bismillahhirrahmannirrahim.

    INIKAH YANG ANDA MAHUKAN...???

    ANWAR IBRAHIM SEBAGAI PERDANA MENTERI MALAYSIA KE8 DIWAKTU
    WAN AZIZAH MASIH MEMEGANG JAWATAN TIMBALAN PERDANA MENTERI.

    ...... BIAR POTRET BERBICARA ......

    Saya letak jawatan bila Anwar jadi PM - Dr Wan Azizah

    ... 0i0 0i0 0I0 0i0 0i0 ???? vvvv 0I0 vvvv ...

    ReplyDelete
  4. KEMUNCAK FITNAH AKHIR ZAMAN SUDAH PUN MELANDA..
    POTRET DUA SANG MAHA HIPOKRET SEDANG BERBICARA..
    SANG DAJJAL ALMASIKH BERTAHTA BERMAHARAJALELA..
    ISLAM BANI MELAYU BUMI MIM BAKAL PORAK PERANDA..
    DOAKAN KEJAYAAN CAHAYA ALMAJID PERJANAN KEDUANYA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. IInshaallah. Semoga Allah SWT merahmati kita semua.

      Delete
  5. Monday, 17 September 2018
    THE PROMISED LAND :

    INIKAH SEJARAH BARU YANG MAHU DILAKAR OLEH MAHATHIR...???

    Bismillahhirrahmannirrahim.

    ............. OIO ..............

    PERHATIKAN DULU DGN HATI YG WARAS..
    SEDIKIT BIOGRAFI RINGKAS DSAI :-

    TARIKH LAHIR : 10 OGOS 1947
    HIS NATAL CHART CODE = 1-3 = 13
    IN NUMEROLOGY = NO. 13
    NO.13 = ANGKA SIAL/RUMAH MAUT
    NO.13 = LIBIDO NO./TEEN AGE SEX IMAGE

    ZODIAK = LEO [THE MOST PROUD EGO SIGN]
    1947 HIS CHINESE ANIMAL SIGN = "FIRE BOAR"
    ... LAHIR DITAHUN "BABI" ELEMEN "API"

    MAKA JADILAH PEGANGAN HIDUP SAEKOR "BABI API" :

    WALO TEROK DIPELUPOH, LAWAN TETAP LAWAN...
    TAPI JGN LUPA KAH3... SONDOL TETAP SONDOL......

    TUN M PUN SERING INGATKAN : ANWAR MANUSIA PALING
    LICIK PINTAR MAIN WAYANG BERSENDIWARA...

    MANUSIA JENIS INIKAH YG ANDA MAHU JADIKAN PILEHAN...???

    ... 0i0i0i0 =OIO= vvv ...



    ReplyDelete