Sunday 23 September 2018

THE PROMISED LAND : BULAN DAH BERGETAR

Bismillahhirrahmannirrahim.

JANGAN SAMPAI TERKHILAF!!!!

Syukur kehadrat Allah SWT yang mencukupkan segala nikmat kepada setiap manusia. Ada yang diberikan kekayaan dan ada yang dilahirkan dalam keadaan tidak mencukupi. Ada yang sempurna fizikal dan ada yang tidak sempurna dimata manusia namun, itulah kekayaan dan " Zat" Allah SWT terhadap setiap makhluk ciptaanya.
Namun sejauhmana makhluknya 'bersyukur' diatas nikmat kesempurnaan harta kekayaan yang diberikan, hanya Allah SWT saja mengetahui.

Topik yang paling hangat dibincang dan mendapat perhatian jutaan manusia yang beragama Islam dimuka bumi ini adalah tentang Al Mahadi , Panji Panji Hitam mahupun  Isa Al Masih Putera Mariam.  Semua topik ini sedang hangat dibincang olih para para Ulama, Ustaz Ustaz mahupun olih Penceramah penceramah, dalam  keadaan umat Islam yang dilihat amat terdesak dan terkapai kapai kerana kedurjanaan bukan Islam terutama kaum Yahudi dan puak Nasrani terhadap perlakuan mereka terhadap umat Islam diserata dunia, maka, mengharapkan sosok ini datang menyelamat dengan kadar segera adalah harapan mereka bagi mengubati kedukaan hati yang terluka.

Disetiap pelusuk dunia akan ada mereka mereka membincangkan akan kehadiran Pemuda Bani Tamin ataupun Panji Panji Hitam yang didakwa akan timbul dibahagian Timur. Selain itu juga kedatangan sosok Imam Mahadi juga diperkatakan dan dinantikan bagi menyelamatkan 'maruah' umat Islam mahupun mengangkat semula agama Islam sebagai 'Agama yang diredhai Allah SWT' ini.

Tetapi adakah mereka tahu siapa sebenarnya yang dinanti nantikan dan dari keturunan mana. Tetapi apa yang pasti hanya sosok Imam Mahdi saja yang diterangkan secara terangan melalui Hadith Hadith malahan keturunanya juga diterangkan.

Perkara Panji Panji Hitam ini juga diterangkan melalui Hadith Rasullulah namun perihal keturunan mahupun bangsa tidak dinyatakan secara nyata, hanya, samar samar, tetapi sedarkah kita bahawa Pemuda Panji Hitam ini sebenarnya merujuk kepada kelompok yang datang dari satu " bangsa" atau '
"suku bangsa" yang dipanggil "Bani Tamim" dan bukanlah merujuk kepada orang peseorangan?

Kalau merujuk kepada bahasa Arab, "Bani" membawa maksud  ' suku" atau "kelompok suku bangsa" seperti mana yang disebut seperti 'Bani Israel",  Bani Hashim' atau yang lain lain tetapi antara sedar atau tidak mereka itu adalah dari satu bangsa dari jalur keturunan Arab.

Kelompok pemuda Panji Panji Hitam ini sebenarnya merujuk kepada "bangsa asal dan bukan kacukan" iaitu merujuk kepada satu bangsa saja iaitu ' Bani Jawi" atau  Melayu.
Bangsa Jawi atau bangsa Melayu ini berasal dari tanah nusantara yang meliputi dari Kepulauan Indonesia, sebahagian dari  kepulauan Philipina termasuk Negara Brunei Darul Salam dan juga Malaysia termasuklah Singapura tak terkecuali selatan Thailand.
Inilah jalur sebenar 'bangsa Jawi atau Melayu yang dipanggil Bani Ta Mim seluruhnya.

Kalau sahabat kita merujuk kepada Mahathir bahawa Mahathir adalah Panji Panji Hitam, maka, secara 'dna'nya beliau telah terbatal.  Bangsa Ta Mim atau Bani Jawi, secara logiknya mestilah 'berdarah Melayu nusantara" maka, zahirnya Mahathir telah terkeluar dan terbatal secara logik kerana keturunan bapa beliau berasal dari Yaman melainkan ibunya saja yang berdarah Melayu..
Nasab keturunan seseorang berjalur dari keturunan sebelah bapa.
Yaman adalah sebahagian dari negara Arab maka secara harfiahnya 'sosok' beliau terbatal atau tertolak dari segi bangsa.

Kalau ikutkan hukum dan hadith, Rasullulah saw, baginda telah menamakan Imam Mahadi akan datang dari 'sosok' keturunannya, maka ikut akal dan hukum logik akal tak kan Bani Tamim dari Timur pun dari berbangsa Arab juga . Prasa Bangsa Arab hanya menjurus kepada Imam Mahadi dan bukan Pemuda Pemuda Bani Tamim atau kelompok Panji Panji HItam.

Perhatikan perilaku bangsa Melayu, mereka ini terlebih Arab dari bangsa Arab, dan Bangsa Arab pula mereka sendiri  terlebih Barat berbanding Arab sendiri.
Inilah yang perlu dilihat diperhalusi serta dipertimbang dengan neraca  'mata hati'.

Yakinlah bahawa Mahathir hanyalah sekadar 'pembuka' jalan atau 'pencetus' kepada bermulanya kebangkitan satu bangsa yang dipanggil "Bangsa Ta Mim"  atau Panji Panji Hitam yang dinanti nantikan.
Itu sebab saya nyatakan berulang ulang kali, jangan sekali kali menghina dan mencerca diri beliau kerana keberadaan beliau adalah 'asbab' untuk permulaan pada prasa yang lebih ' dashyat' yang tidak dijangka serta  peristiwa besar yang ditunggu tunggu olih semua orang dan bangsa.

Bersabarlah.. masanya sudah semakin hampir dan dekat untuk kita sama sama lalui.

Banyak rahsia terungkap  samada secara tersirat mahupun tersurat dan salah satunya adalah tentang siapa 'Mahathir".

Saya cuma  mengingatkan dan tidak lebih dari itu selainnya biarlah Allah SWT yang merancanakan.


Saya hanya hamba yang menuruti perintah.
Cahaya Al Majid..

Nota untuk direnung :-

Satu satunya bangsa yang berantaian dan tidak putus putus berperang dari dahulu sehingga sekarang. dan menang dalam kesemua perang adalah Bani Mim .
Terkini perang yang melibatkan Bani Mim  masih lagi berterusan samaada di Philipina mahupun diselatan Thailand.
Samaada menang secara perang fizikal ataupun memenangi peperangan melalui diplomasi..semuanya terukir dari keturunan bani Melayu .
Setakat ini Bani Melayu belum lagi kalah dalam peperangan..
Bangsa Mim sememangnya telah dipersiapkan untuk "peperangan akhir zaman", samaada sedar atau tidak semuanya adalah pasti.
Kalau tak nampak lagi... tak payah lah mengaku Bangsa Mim.

Tabung dana PRK Port Dickson 
Nama : Norrizan bin Abdul Majid 
IC No.  600127-05-5009 
Bank : Bank Simpanan Nasional 
Akaun  : 0500 4410 0006 1324 
Untuk kemudahan  lain bolih gunakan 
Maybank AKAUN No. 1551 3514 5285 
Muhammad Daniel Durrany bin Norrizan. 
Tkasih. 


6 comments:

  1. hiiihiii...KD ikut skrip...Marah kan Rafizi dan Anwar....

    Parti BUnga Melobi Azmin untuk menang..jadi boleh lah bergabung dgn PKR tak alama lagi..

    Hebat sungguh percaturan Atok 93 tahun...

    Jang PKR MAIN BONTOT parti bunga...kesian parti bunga...umur baru setahun jagung, mane pandai "KEMUT KELILING" POWER!!!

    HAHAHAHA...KRUUUH KRUUUH KRUUUH

    SIAPA MAHATHIR...

    DIA MAKHLUK HARAM JADDAH, MAKHLUK SIAL... MAKHLUK SETARAF DAJJAL LAKNATULLAH, MAHA CILAKA, MAHA SUWEH, KUAT MAIN BONTOT, MAIN BINI ORANG, MAKAN RASUAH KASI ANAK BINICUCU CITI MAKAN RASUAH, PEROMPAK PENCURI PENDUSTA PEMFITNAH, PEROGOL, LANUN MAHATAEK

    ReplyDelete
  2. Sdr Al-Majid,

    Berkenaan perkara-perkara yang dibangkitkan seperti DNA, keturunan dan sbgnya tentang Pemuda Bani Tamim ini dan penyataan bahawa Tun M tidak menepati cirinya, saya dah pernah ulas dulu dan tidak berniat untuk mengulanginya di sini.

    Begitu juga tentang isu sama ada ia adalah kaum atau individu. Bukan kalimah bani (jamak) sahaja yang dirujuk tetapi kalimah fata (mufrod) dan juga beza di antara sohib (mufrod) dan ashab (jamak).

    Begitu juga begitu banyak hadith-hadith tentang individu ini. Ia juga turut merujuk kepada 'individu' dan bukan 'kaum' semata-mata, tanpa menafikan adanya hadith-hadith yang merujuk kepada 'kaum' juga.

    Memadailah untuk saya sebutkan sekali lagi bahawa selepas 17tahun saya telah mendapat jawapannya dan jawapannya ialah Pemuda Tamim yang dimaksudkan itu ialah Tun M.

    Sekiranya sdr berpendapat sebaliknya itu juga tidak mengapa kerana pada akhirnya rahsia terbuka siapakah Pemuda Tamim aka Pembawa Panji Hitam (sohib dan bukan ashab) akan terbongkar juga.

    Sehingga ia benar-benar telah terbongkar dan sosok itu dibuktikan sebagai bukan Tun M tetapi lelaki lain, maka saya akan kekal dengan 'bacaan' saya bahawa Tun M adalah orangnya.

    Sdr Al-Majid seperti juga para pembaca yang lain tidak dipaksa untuk percaya. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah menyatakannya.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  3. Sdr Al-Majid,

    Sedikit pertanyaan. Benarkan keturunan Tun M sebelah bapanya adalah daripada tanah Yemen? Dr mana sdr memperolehi info ini?

    Kalau benar maka, ia telah menepati ciri-ciri pemuda ini daripada bacaan saya, iaitu 'seorang yang punya keturunan daripada Arab tapi hidupnya dan kebangsaannya adalah sifat kebangsaan sebuah bangsa dari Timur'.

    Dahulunya saya pernah berkongsi pandangan bahawa selepas 1400 tahun memang sukar untuk untuk seseorang itu mencari akar keturunannya sebagai jawapan kpd isu Tun M tiada darah Arab kerana Pemuda Bani Tamim ini sepatutnya memiliki darah Arab. Walaubagaimanapun sekiranya ia memang punya darah Arab daripada Yemen seperti tulisan sdr, maka saya kira ia telah menjawab persoalan tersebut.

    Apa pun masa tetap akan memberikan jawapan yang tepat.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya benar datuk TM hijrah dari Yaman ke Kerala. Dari Kerala British hantar ke Istana Kedah mengajar Bahasa Inggeris kemudian berkahwin dengan wanita dari Johor maka lahirlah Mohammad.

      Delete
  4. Alhamdulillah dik. Anakanda dia Yang mengesahkan.

    ReplyDelete