Tuesday 18 September 2018

THE PROMISED LAND : PENCARIAN DIAKHIR ZAMAN

Bismillahhirrahmannirrahim.

DEMI MASA
MANUSIA DALAM KERUGIAN

Bangsa Yahudi telah 'mendapat anugerah' apa yang dinantikan?

Dikhabar olih Temple of the Jew bahawa anak lembu berwarna merah yang dinanti nantikan olih anak bangsa Yahudi dan  kejadian yang serupa yang pernah terjadi 2000 tahun dahulu kini telah dinyatakan kelahiranya dibumi Israel minggu lepas.

Melalui kepercayaan penganut Yahudi dimana peristiwa yang didakwa tertulis didalam Kitab Lama mereka kini benar benar menjadi kenyataan dakwa Temple of Jew.

Peristiwa besar yang saya nyatakan  dilembaran sempena Tahun Hijrah 1440 yang lalu yang menyatakan bahawa 'kejadian besar" perlu diberikan perhatian akan berlaku samaada diMekah, Madinah mahupun di Jurusalem atau Baitul Mukaddis, kini, menjadi kenyataan.

Apakah ertinya "perkhabaran ghaib' dan tanda tanda itu???

Allahhuakbar. Allahhuakbar.

Hanya Allah SWT Yang Maha Mengetahui dan Manusia hanya bolih berteka teki dan menyangka nyangka saja.

Dikhabarkan melalui kepercayaan Kitab Yahudi Lama bahawa peristiwa akan kelahiran Anak Lembu merah ini adalah tandantanda besar permulaan kejadian Kiamat dan akan turunnya "Penyelamat' atau " saviour" mereka yang dinanti nantikan, iaitu "Lord Jesus' mereka.

Menjadikan ''Korban atau menyembelih Lembu Merah bila cukup umur' adalah klimak kepada peristiwa yang dinanti nantikan olih penganut Yahudi.

Pernahkah terlintas dihati dan fikiran kita bahawa 'perkara luar biasa" ini akan benar benar terjadi? terutamanya dibumi Israel?

Hahaha..yakinlah...apabila ''''kejadian Anak Lembu Merah. ajaib" ini bila dipertontonkan kepada masyarakat dunia, maka, akan berbondong bondonglah manusia menyertai mereka, bukan, saja penganut Kristian malahan penganut Hindu dan Buddha serta Umat Islam juga akan tergadai jiwa mereka.

Kita tangguh dahulu kisah diatas.

Sebagai persoalan kepada umat Islam terhadap APA yang mereka nantikan ?

Adakah kemunculan pemuda Panji Panji Hitam atau pun kemunculan Pemuda Bani Tamim? yang dinantikan?

Dikala umat Islam disibukkan dengan mengejar harta dunia,mengumpul kekayaan dan memeluk kekuasaan, menafikan kebenaran dan mengangkat kebhatilan serta mendewakan " manusia ingkar perintah Allah" dikala itu jugalah Allah SWT menduga kamu dengan 'watak" yang dijanjikan.

Sesiapa yang dibukakan hati maka selamatlah MEREKA, siapa yang dilalaikan, maka, kerugianlah keatas diri MEREKA.

Cahaya Al Majid.

8 comments:

  1. 2o18 tahun yang lalu ialah o masihi = garis simetri dengan 2ooo tahun lebih Sebelum Masihi iaitu zaman Namrud (dewa matahari)& Tammuz/HorusMata1 (anak dewa matahari).
    HorusMata1 yang mati disalib telah bersumpah untuk kembali diakhir zaman.
    Segala harta & emas kerabat diraja telah ditanam bersama mayat raja purba dibawah aliran sungai eufrat.
    Macam cerita ahmad albab, hanya raja
    purba yang boleh keluarkan harta, maka mayat horusMata1/raja purba mesti direbut untuk di klon & dihidupkan kembali (reincarnation) tanpa ayah. (Phoenix bangkit dari debu).
    Lihat OdinMata1 (dewa matahari)& anaknya Thor digambarkan sebagai super hero dalam filem.
    Perang Nabi Ibrahim vs Namrud masih belum berakhir.
    Jika dikaji sejarah tahun2 terakhir sebelum Rom Barat dijatuhkan oleh bangsa2 Perosak, Perang salib = Perang mukmin vs Pendukung Tammuz/HorusMata1.
    SiMata1 memberikan HARAPAN syurga & kesenangan yang sebenarnya adalah neraka & kesusahan.
    Menyokong HARAPAN = Menyokong SiMata1.

    Terjemahan surah A-Kahfi ayat 4:
    Dan juga Al-Quran itu memberi amaran kepada orang-orang yang berkata:" Allah mempunyai anak".

    Terjemahan surah Al Kahfi ayat 5:
    (Sebenarnya) mereka tiada mempunyai sebarang pengetahuan mengenainya, dan tiada juga bagi datuk nenek mereka; besar sungguh perkataan syirik yang keluar dari mulut mereka; mereka hanya mengatakan perkara yang dusta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Allahhuakbar ADA juga para sahabat yg Mengetahui bait bait kata cinta nan abadi. Bersama atau tidak berserta adalah PILIHAN.

      Delete
  2. 26 December 2o19 sehari setelah harijadi Tammuz/HorusMata1, Gerhana matahari Total bermula dari jazirah arab, jatuh tepat di atas selat Tebrau, negeri majoriti pendukung HARApAN siMata1.
    Air laut bakal melimpah ditarik superkonduktor bulan & Langit tengkujuh akan menangisi bumi tercinta.

    ReplyDelete
  3. Salam sdr Al-Majid, mohon berkongsi pendapat :-

    Saya bersetuju dengan saudara bahawa 1440H adalah tahun kejadiannya. Sama-samalah kita nantikan.

    Orang yang ditunggu-tunggu oleh Yahudi dan Nasrani akan muncul dan in shaa Allah dia akan benar-benar menjadi penyelamat mereka. Mereka menyangka individu ini apabila ia muncul untuk 'menyelamatkan' mereka, maka ia bermakna mereka akan diberi kemenangan. Hanya di sini letaknya kesilapan mereka. Munculnya orang yang mereka nanti-nantikan itu bukan untuk memberikan kemenangan kepada mereka sebaliknya untuk memberitahu mereka bahawa mereka berada di jalan yang salah.

    Khabar yang telah disampaikan oleh Nabi-nabi dan Rasul-rasul yang mereka iktiraf rupanya akan berlaku di kalangan orang-orang turut mengiktiraf kerasulan Nabi Muhammad saw yang mereka (Yahudi dan Nasrani) nafikan.

    Misalnya mereka mengetahui tentang khabar Nabi Daniel a.s yang menceritakan kemunculan 3 tanduk syaitan di mana tanduk ketiga memiliki 3 anak tanduk dan mengucapkan balsphemy, tanpa dapat membaca maksudnya ialah 3 agama samawi (Yahudi Majusi dan Nasrani) akan terpedaya oleh syaitan, dengan agama yang terakhir ialah yang memiliki 3 anak tanduk (mewakili trinity di dalam agama Kristian) dan mengucapkan balsphemy (memfitnah Nabi Isa a.s sbg anak Tuhan). Ia sudah tentu bukan Islam kerana Islam (dari sudut pandangan 3 agama samawi yang lain) muncul selepas Kristian.

    Berkenaan dengan Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim yang dikhabarkan kemunculannya di dalam hadith-hadith akhir zaman, saya telah pun menemui jawapannya dan telah berkongsi jawapan itu di blog ini. Pada 1440H lelaki berkenaan telah pun bertaraf 'world figure' dan telah dianggap pemimpin hebat umat ini. Hanya menunggu kemunculan khalifah sahaja untuk mengesahkan dialah orangnya. Tidak perlu diterangkan lagi siapakah orangnya yang saya maksudkan.

    Walaubagaimanapun itu adalah 'penemuan' saya, dan saudara tidak semestinya mempunyai pendapat yang sama, dan saudara berhak untuk menunggu 'kemunculan' lelaki istimewa tersebut. Pada akhirnya segala rahsia pasti akan terbongkar.

    "Sesungguhnya telah Allah tuliskan di dalam Zabur dan sesudah peringatan, bahawa bumi ini akan diwarisi oleh hamba-hambaNya yang soleh. Dan sesungguhnya di dalam AlQuran itu cukup untuk kaum yang mahu mengabdikan diri (kepada Tuhan).

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  4. Anak lembu merah itu lahir pada akhir December 2o16, bersamaan dengan bulan kelahiran Tammuz/HorusMata1.
    Menurut kitab kuno yahudi mesti disembelih ketika umurnya 3 tahun iaitu dibulan December 2o19. Kebetulan ketika berlakunya gerhanà matahari total yang bermula dari jazirah arab & kemuncaknya di Selat Tebrau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Anak Lembu Yang lahir dahulu tidak menepati syarat dari syariat Yahudi. Tetapi lembu Bettina Yang baru ini dikata menepati syarat mengikut syariat MEREKA.

      Delete
  5. Jangka masa yang diperlukan untuk tujuan ritual INI adalah.cukup haulnya 24 bulan atau 2 tahun.

    ReplyDelete
  6. Nantikan..kejadian besar..dibumi Mekah mahupun diMadinah. Cahaya berekor pasti Akan melintasi langit Kaabah Dalam waktu terdekat.Inshaallah. Nanti Kan TANDA TANDA INI.

    ReplyDelete