Sunday 23 December 2012

KEMANA UMNO? DAN SIAPA SELEPAS NAJIB? ABJAD 'M' MENANTI. SIAPA DIA??

SIAPA  'M' ABJAD BONUS DARI KONSEP ' RAHMAN'  . ABJAD UMNO BERNILAI 7, 

UMNO = Alif, Mim, Nun, Wau = 1 + 40 + 50 + 6 = 97 = 16 = 7
Kalau mengikut konsep RAHMAN semestinya Mohd Najib merupakan Perdana Menteri terakhir Malaysia dari UMNO dan abjad N merupakan penutup kepada konsep RAHMAN, memandang UMNO itu sendiiri tertegak dengan abjad yang bernilai 7 ( setelah dicampur semua abjad) maka bonus  satu angka masih tertunggak dari bilangan RAHMAN. (6 angka). UMNO yang ditubunkah pada tahun 1946 terbatal pendaftaran pada tahun 4 Februari 1988. Pertubuhan baru yang dinamakannya UMNO Baru pada 13 Februari 1988. Didalam period 'kelopongan' tiada UMNO ini ,maka 'pentadbiran' diberikan kepada MCA iaitu komponen BN.

1. Tunku Abd Rahman
2, Tun Abd Razak
3. Tun Hussein Onn
4. Tun Dr Mahathir bin Mohammad

Sejarah hitam parti UMNO telah bermula pada 1987.  Parti UMNO telah diharamkan oleh mahkamah pada 4 Februari 1988 selepas  berlakunya krisis kepimpinan  pada 1987   Ini berpunca dari kemenangan tipis Dr Mahathir keatas Tengku Razaleigh Hamzah yang sama-sama merebut jawatan Presiden UMNO pada pemilihan 1987.
Disebabkan kelopongan atau terbantut perjalanan UMNO ini maka ' UMNO" tertegak dengan abjadnya sendiiri yang bernilai 7. Itulah ketentuan. Disebabkan tertangguh atau 'tergantung'nya  ' Abjad' "M", didalam diri "UMNO" maka untuk pengakhiran ini, akan digantikan dengan abjad ' M" sebagai 'penutup" kepada konsep "RAHMAN".
5. Tun Abdullah Ahmad Badawi
6. Dato Seri Najib Tun Abd Razak
    BONUS ??????
7.siapa "M"??

ValueLetterNameTrans-
literation
1اʾalifʾ / ā
2بbāʾb
3جjīmj
4دdāld
5hāʾh
6وwāww / ū
7زzayn / zāyz
8حḥāʾ
9طṭāʾ


Walaupun PRU 13 dianggap getir kepada diri UMNO yang dianggap "keramat" oleh orang Melayu namun kini telah  dibalun kiri dan kanan oleh kawan dan lawan, namun, pada hakikatnya semua  'gelombang' yang melanda itu  tidak akan dapat  meruntuhkan tembok besi penghadang yang dibina oleh UMNO sejak dahulu. Dengan berbagai 'tohmahan' serta ' kebenaran' yang diulit oleh diri UMNO akan tetapi  setiap pergolakan yang berlaku berjaya juga diharungi. Walaupun BN ditunjangi oleh UMNO  pasti  setiap kerusi yang ditandingi oleh UMNO akan  berjaya dan yang menjadi mangsa adalah sekutu UMNO iaitu MCA, MIC dan Gerakan.

Ketempangan sekutu UMNO merencatkan perjalanan BN dimana banyak kerusi yang diagihkan kepada sekutunya 'terlepas' ketangan lawan. Itulah "keramatnya" UMNO.  Peristiwa negeri  asal Perdana Menteri bertukar pemerintahan akan berulang lagi. Peristiwa pahit ini akan meninggalkan kesan yang buruk kepada Barisan Nasional terutama UMNO. Pertembungan dari dalam diri UMNO akan berulang, anak Bangsawan yang makan menggunakan 'sudu' dan' 'garpu' atau ' menggunakan ' silver plate' akan digerahkan untuk memberi laluan kepada yang selayaknya . Pemimpin yang dinamakan 'M" ini sebenarnya   tidak memberi banyak masaalah kepada 'parti' malahan kepujian harus diberikan kerana bersetia dengan 'perjuangan' Melayu.  Walaupun pertelagahan dan pertembungan agak ketara diantara mereka namun suara ramai menentukan "M" adalah  'juara' segala juara. Itulah hakikat.

Segala teka teki dan kebenaran akan terjawap semasa PRU\13. Nantikan..kemana Melayu dan Dimana Melayu..

Ikhlas dari : Cahaya Al Majid










No comments:

Post a Comment