Sunday 17 February 2013

METEOR : BATUAN LANGIT MULA BERJATUHAN: APAKAH SIGNIFIKANTNYA?? MEREJAM SYAITAN ATAU PERINGATAN KEPADA MANUSIA

SURAH AL HIJR - AYAT 16-18 :  ADAKAH PERISTIWA BATUAN  BERAPAI  DARI LANGIT YANG MENGHENTAM  SALAH SEBUAH KAWASAN DIRUSSIA MEMBAWA MAKSUD TERSEMBUNYI??KENAPA JATUHNYA DINEGARA BERABJAD " R".  APA YANG  ALLAH CUBA 'ISHARAT' KAN??

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.

Kepercayaan orang-orang barat  apabila ternampak 'meteor atau pun yang dipanggil shooting star' maka, buatlah 'permintaan', itu adalah diantara kepercayaan-kepercayaan mereka. Tetapi didalam Al Quran Allah SWT berfirman dengan mengatakan kejadian tersebut adalah seperti ayat di atas (Surah Al Hijr.)

                                     Meteor strike

Kini balingan-balingan atau rejaman ini bukan lagi menjurus atau menghala  kelangit tetapi kini telah menghala kebumi. Apakah 'realiti"nya. Adakah Tuhan memberikan isyarat nyata kepada semua makhluk dibumi bahawa tanda-tanda seperti yang dialami Kaum Luth akan bermula atau menghantar' isyarat bahawa ' tiada' lagi rahsia yang tersembunyi" yang perlu diketahui manusia. Akhir-akhir ini bermacam-macam 'keagungan' Tuhan berbentuk malapetaka membadai bumi. 

Kejadian meteor ini bukan saja berlaku di Russia malahan pada keesoknya 'meteor' ini juga menghentam Cuba. Kekerapan ini amat 'menakutkan' umat manusia. Berbagai-bagai 'isyarat' telah dihantar kebumi, samaada, manusia itu faham atau sebaliknya, biarlah masa menentukanya.

METEOR ATAU BEBOLA API YANG MELEPASI 'RADAR' MENGHENTAM RUSIA.. PERMULAAN UNTUK SATU KEJUTAN DIERA KEMODENAN.
Kini bumi yang kita diami makin kerap dilanda gempabumi. Kalau dahulu sekali sekala dalam setahun tetapi kini hampir setiap minggu 'gempa' menerjah dimerata benua. Kiri, kanan, utara dan selatan semuanya tidak terlepas. Tanda menunjukkan bumi tidak lagi "menghargai " nyawa manusia. Laut yang suatu ketika dahulu menjanjikan rezeki kepada manusia kini sudah tidak selamat lagi. Cuaca berubah rupa, kalau dahulu kita boleh menjangkakan akan keadaan langit samaada hujan atau tidak tetapi kini musim atau ramalan tidak boleh diramal , sentiasa berubah.
Perubahan ketara terhadap 'fenomena' ini menjuruskan manusia kepada satu perkara iaitu ' tiada siapa dijamin selamat'di bumi .
Ingatlah satu perkara, apabila langit menggurkan batuan api, apabila bumi dibelah-belah, apabila hujan membanjir serta memusnahkan rezeki manusia dan apabila manusia terleka akan keagungan Maha Pencipta, apabila manusia mempersekutukan Tuhan, apabila kebenaran  Al Quran  'nyata' maka, tunggulah.......harinya semakin dekat..    



Surah Hud : Ayat:82
" Maka apabila datang (Masa perlaksanaan) perintah kami, Kami jadikan negeri kaum Lut itu diterbalikkan (tertimbus Segala Yang ada di muka buminya) dan Kami menghujaninya Dengan batu-batu dari tanah Yang dibakar, menimpanya bertalu-talu."


Asteroid size infographic
BATUAN ATAU METEOR DARI LANGIT
                                      

                                 Asteroid path infographic
                                 
Memanndangkan manusiakini ramai yang  bersifat 'syaitan' dan berleluasa  dibumi Allah , maka, hentaman ini perlu demi mengingatkan diri-diri yang 'menyombong' dan juga kepada manusia yang cuba 'menidakan', kekuasaan Allah SWT.  Dia adalah Tuhan sebenar tuhan yang berhak dan wajib di sembah serta dipuja dan dipuji.

Dan demi sesungguhnya! Kami telah menjadikan di langit: bintang-bintang (yang berbagai bentuk dan keadaan) serta kami hiasi langit itu bagi orang-orang yang melihatnya.
(Al-Hijr 15:16)
Dan Kami pelihara (urusan) langit itu dari (masuk campur) tiap-tiap Syaitan yang kena rejam.
(Al-Hijr 15:17)
Kecuali Syaitan yang curi mendengar percakapan (malaikat di langit), maka ia diburu dan diikuti (dengan rejaman) api yang menyala, yang nyata kelihatan.
(Al-Hijr 15:18)

                                        "  PERINGATAN KEPADA UMAT MANUSIA"


Ikhlas dari : Cahaya Al Majid

1 comment:

  1. Tuan blogger

    http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/map/
    Gempe bumi melanda boleh dikatakan tiap2 jam

    ReplyDelete