Wednesday 27 March 2013

PANGGILAN 'MANUSIA' TIDAK LAYAK UNTUK MEREKA: KAIN KAFAN PUTIH 'HARAM' DIBALUTI MAYAT MEREKA

TIADA PERKATAAN YANG SETARA BOLEH DITULISKAN  DIATAS KEKEJAMAN MEREKA.  TIDAK LAYAK DIPANGGIL MANUSIA.  MEREKA BERTUHANKAN 'IBLIS'

Selepas perang dunia pertama dan kedua, dunia Barat  tidak berbunuhan sesama sendiri tetapi kini  mereka hanya merancang 'pembunuhan' bangsa lain. Arab berbunuhan sesama Arab, India berbunuhan sesama mereka  ( India dan Pakistan)  begitu juga bangsa Cina berbunuhan juga sesama mereka ( China, Korea dan Jepun) . Kini giliran Melayu nusantara berbunuhan sesama sendiri .
                         Siapa yang meraih keuntungan ???  MUSUH ISLAM

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.

Setelah hampir dua bulan Allah SWT 'melimpahkan' rahmatnya kebumi Malaysia  dengan 'dugaan' yang sebesar 'zarah', telah membuatkan  ketenteraman Malaysia menjadi haru biru. Berbondong-bondonglah manusia membuat  'andaian' tentang apa yang dirancangkan dan apa yang 'suratkan'  oleh "manusia" samaada melalui kesedaran diri atau terpengaruh dengan 'cerminan' bayang-bayang. 

Bermula dengan "manusia"  yang diberi nama ' Jamalul Kiram'  yang mengaku Sultan dimana  Allah SWT telah  "nafikan  haknya' sebagai 'Sultan'  dan 'menentukan ' hidupnya  agar menjalani penghidupan sebagai manusia biasa mencuba 'melawan' ketentuan ini. Kesesatan yang menyelubungi hati dan jiwa  telah mengakibatkan kemudaratan terhadap saudara-saudara seIslam dinegara kelahirannya  walaupun dengan cara terpaksa 'mengorbankan' nyawa dengan cara yang paling jahat.  

Tentera Jamalul Kiram yang terkorban adalah manusia-manusia yang bernama  dengan nama-nama Islam telah secara umumnya terkorban secara amat 'jijik' serta 'terhina' sekali .  Ketidakyakinan serta keimanan  yang rapuh dan  goyah yang dimiliki oleh manusia-manusia yang terkorban  ini  mengamalkan 'ilmu sihir' atau 'ilmu hitam' yang bertentangan dengan kepercayaan Islam telah  secara tidak langsung mereka  'menyekutukan' Allah SWT  . Memburukkan lagi keadaan , amalan atau kepercayaan yang dianuti oleh kelompok ini ialah  mereka mempercayai 'tangkal' sebagai 'pelindung' dan bukan Allah SWT sebagai pelindung .

Pengorbanan yang sia-sia ini amat memalukan Umat Islam keseluruhanya terutama bagi mereka yang mengakui Islam sebagai  agama Kebenaran yang diturunkan kepada umat manusia oleh Tuhan Semesta Alam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w melalui Malaikat Jibrail .

Apa yang dapat disimpulkan 'pencerobohan' ini bukanlah dilakukan atas dasar 'tanah nenek moyang' tetapi lebih menjurus kepada  'kekuasaan' serta 'kekayaan duniawi' .Kerakusan serta sifat tamak yang mendemonasi diri Jamalul Kiram serta 'sahabat' disebalik tabirnya, membuatkan beliau berani melakukan 'misi membunuh jiwa' ini. Kepercayaan kepada ketentuan Yang Maha Esa tidak diamati dengan sepenuh jiwa raga Jamalul Kiram serta adik beradiknya.
INILAH MANUSIA-MANUSIA YANG MENZALIMI DIRI  SENDIRI.  ANDA AKAN DITANYA DIATAS KEZALIMAN YANG TANGAN ANDA LAKUKAN.
                                              
Bersandarkan kepada janji-janji manis yang ditaburkan kepada Jamalul Kiram serta pengikutnya telah menghasilkan 'kematian'. Apakah akan terhapus 'dosa-dosa' yang dilakukan oleh Jamalul Kiram serta adik beradiknya terhadap ' fakir miskin' yang terkorban diatas 'suruhan'nya. Tidakkah beliau berasa bersalah  dan berdosa  terhadap  keluarga 'simati'. Adakah mereka berpendapat bahawa 'kematian' mereka itu membawa makna besar kepada Islam dan kebangkitan Islam.

Atau tidakkah Jamalul Kiram dapat menerima bahawa status 'Kesultanan' yang didakwanya masih 'relevan' pada masa kini? Apa yang dapat kita saksikan adalah 'sifat' kejam yang dimiliki oleh 'manusia' yang mengaku melafaz ' kalimah Allah' ini. Sifat yang dimiliki oleh 'pengikut' Jamalul Kiram ini lebih 'jahat' dan 'kejam' dan tiada sifat manusia yang setara dengannya atau munngkin boleh disamakan dengan 'pembunuh' di Serbia tetapi tentera Serbia juga tidak sekejam seperti yang dilakukan oleh pengikut Jamalul Kiram. Tiada kata-kata yang menyerupai 'perbuatan' mereka. Itulah  kekejaman yang mereka miliki.

Untuk Nabi Muhammad s.a.w mengaku bahawa  Jamalul Kiram serta pengikutnya adalah umatnya 'mungkin' tidak. Diatas tiada sifat belas kesihan sesama manusia atau tiada sifat hormat keatas mayat  terutama mangsa adalah beragama Islam maka 'taraf pengikut Jamalul Kiram  sebagai 'manusia' adalah lebih buruk dari 'binatang'. Syaitan adalah lebih mulia dari pengikut Jamalul Kiram, itulah perkataan yang terlebih baik untuk diterjemahkan.

Bukan tujuan untuk merendahkan 'specis' ini, tetapi  panggilan 'manusia' juga tidak layak diberikan kepada mereka. Bukan saya menulis kerana 'emosi' tetapi 'kerana' sifat yang ditunjukkan atau yang dipaparkan kepada masyarakat dunia dan Islam  terhadap kebiadapan 'ketemadunan manusia' yang tidak dimiliki oleh 'bangsa ini'. Hukuman yang setimpal kepada mereka yang 'mendokong' perjuangan ini adalah 'kematian' serta dihapuskan 'sisa-sisa' manusia jenis ini didunia.

Allah SWT Maha Adil dan Maha Mengetahui. Oleh kerana itu Allah SWT tidak memberikan 'negara' kepada  Jamalul Kiram serta keturunan mereka diatas sifat yang dimiliki. Status 'bangsa' ini sama tarafnya ' dengan ' zionist' atau 'Yahudi' di bumi Palestin yang diduduki secara haram. Kebiadapan serta sifat rakus yang dimiliki  membuatkan 'kehidupan' mereka sentiasa 'daif' dan 'terasing' didunia realiti.

 Untuk melebel   'Kesultanan Sulu'  ini berasal dari Keturunan Nabi Muhammad s.a.w adalah satu penghinaan  kepada Baginda Rasullulah serta umat Islam keseluruhanya.

Kebergantungan pengikutnya  kepada pemimpin yang 'jahil' agama membuatkan mereka 'terpukau' dengan 'mainan' ' Aku Sultan".

                                                   .Ikhlas dari : Cahaya Al Majid




3 comments:

  1. Salam..
    Apa pandangan saudara berkaitan artikel ini...
    http://bradokapak.blogspot.com/2013/03/ekslusif-raja-nusantara-empayar.html

    ReplyDelete
  2. "Diri" sebenar "diri" tidak akan berdiri dan mengaku dihadapan manusia. Yang tertulis dan ditulis oleh manusia yang tidak 'berlandaskan isi Al Quran' wajib ditinggalkan. Mainan kata-kata ' Pemuda Bani Tamim', Pemegang Panji Panji Dari Timur' adalah muslihat'. Kebenaran sebenar kebenaran adalah diri yang melata dibumi Allah . Rahsia tetap rahsia, kebohongan akan menjelma. Bendera yang bertulis, pakaian serta penampilan seseorang tidak melambangkan apa-apa yang 'didalam'. Harap maklum.

    ReplyDelete
  3. Terima kasih di atas penjelasan saudara

    ReplyDelete