Tuesday 30 April 2013

JURUSALEM TERKESEMA DENGAN KEDATANGAN KE DUA DIBUMI PILIHAN ALLAH: DOA DARI RUMAH IBADAT YAHUDI SUDAH BERMULA

AKHIRNYA YAHUDI SEDAR BAHAWA MENDOAKAN BUMI BERTUAH INI ADALAH SURUHAN TUHAN.  MALAYSIA AKAN SENTIASA DIDOAKAN OLIH SOLIHIN YANG IKHLAS UNTUK KESEJAHTERAANYA

SalamunAlaykum
                                               AKHIRNYA TERBUKTI JUGA

Tanpa disedari tanpa dijangka dan tanpa disuruh dan tanpa paksaan, akhirnya, suku sakat keturunan Yahudi akhirnya mendapat hidayah 'Allah"  tentang keistemewaan 'Malaysia'. Mereka bermohon dan berseru kepada Tuhannya bahawa didunia ini terdapat sebuah lagi negara  selain Isreal yang dirahmati Tuhan dan ditunggu oleh seluruh dunia termasuk dunia Kristian akan kebangkitan 'Kedua" watak yang ditunggu. Namun mereka (Yahudi) terkhilaf akan watak yang ditunggu. Mereka menyangkakan Anwar Ibrahim yang akan 'menyerikan' seluruh pelusuk Nusantara' dan dunia tetapi mereka tersilap namun 'jangkaan' mereka adalah benar berhubung  kedatangan 'kedua' watak ini adalah dari bumi Malaysia.

Malaysia yang pada hakikatnya dihuni oleh berbilang bangsa dan keturunan , di'penghulukan' oleh Agama Islam sebagai agama Persekutuan ,disamping  itu agama agama besar yang lain seperti   Buddha, Hindu, Kristian dan sebagainya  tidak dihalang untuk dipraktikkan dibumi ini untuk pengikutnya..

Apa yang dilakukan oleh puak Gereja Jurusalem ini pada mata kasar orang awam adalah satu 'campurtangan agama' yang sememang tidak digalakan olih mana-mana negara kerena tindakan ini hanya dipandang sebagai satu tindakan provokasi untuk 'menghangat' perbalahan 'keugamaan' sesama penganut tetapi sekiranya dilihat secara halus dan 'mata hati'  'tindak tanduk' Gereja Jurusalem ini membawa pengertian yang lebih besar dari itu , yang mereka sendiri tidak menyedarinya.

Apa yang dilakukan olih " pengikut Penghulu Agama  " ini merupakan satu signal kepada mereka-mereka yang mengerti akan 'pencarian' serta 'penungguan' terhadap 'watak yang dijanjikan" . Mereka melakukan 'ritual' keagamaan ini tanpa mereka 'sedari' tujuan disebaliknya. Namun semua itu adalah ketentuan Illahi. Perlu kita ingat, segala apa yang terjadi dan berlaku adalah diatas 'kehendakNya" dan 'ketentuanNya" juga.

Perkara pokok yang perlu diketahui olih orang awam adalah, Gereja Jurusalem, ini mendoakan Bumi Malaysia itu saja. Belum pernah dalam sejarah Yahudi  sebelum ini , Kumpulan Ahli Gereja Jurusalem mendoakan mana-mana negara selain negara Isreal . Apakah 'natijah' dan  'hidayah' yang tertumpah dihati anak-cucu Nabi Ibrahim ini?? Mereka tahu dan faham bahawa ' doa' anak-anak Isreal' sudah tidak dimakbulkan Tuhan lagi tetapi kenapa mereka tetap 'melakukannya"? Fikirkan.

             Yahudi  mengerti bahawa Malaysia merupakan "permata dunia" yang perlu didekati

                 
                            


No comments:

Post a Comment