Friday 26 April 2013

SEBAB DAP MENCINTAI PKR DAN TERUJA DENGAN PAS

PAKATAN YANG TIDAK PERNAH MENGAKUI KESALAHAN SENDIRI. SEMUA SALAH ORANG . SEMUA AHLI PAKATAN MEREKA ADALAH 'MAKSUM'. SEMUA ORANG BODOH HANYA MEREKA SAJA YANG PANDAI.

Salamun Alaykum

Apa yang dapat kita saksikan didalam kehangatan untuk mengapai 'kekuasaan', tuduh menuduh serta 'mencela' adalah 'senjata' yang digunakan.  Tetapi rakyat mungkin tidak perasan bahawa disetiap 'ceramah' yang diadakan  kebanyakan isu yang diutarakan atau yang di'canai'  adalah mengenai 'kelemahan pemimpin Melayu' keseluruhanya  samaada disebelah pembangkang mahupun disebelah pemerintah. Semuanya berkisar dan 'bertema'  tentang ' kerakusan kuasa' yang dilakukan oleh kedua-dua pihak.

Tetapi sedarkah kita bahawa, DAP yang mewakili kaum Cina keseluruhannya, bertepuk dan bersorak sesama mereka akan perihal yang melanda bangsa Melayu ini. Kalau suatu masa dahulu DAP hanya bersendirian didalam setiap pilihanraya tetapi kini senario itu sudah jauh berubah. DAP kini sudah boleh 'tergelak megah' apabila UMNO yang ditentangnya sejak berzaman dirasakan boleh 'diperbudakkan'. Bertangkalkan Melayu PKR dan Melayu PAS yang bersengkokol atau berpakat dengan mereka, DAP merasakan bahawa 'impian' mereka akan menjadi kenyataan pada PRU 13 ini.

Ditambah dengan keyakinan bahawa Cina MCA dan Cina Gerakan akan lumpuh sepenuhnya pada PRU ini, telah membuatkan DAP dengan lantang berani  mencela Melayu dengan ungkapan 'orang Melayu yang memilih UMNO adalah bodoh'. Keberanian ini juga berpunca daripada kelemahan 'orang Melayu sendiri' yang menentang Melayu . Sepekara yang perlu diingat bahawa DAP tidak akan sekali-kali membenarkan 'peluang' yang ada ini dibiarkan begitu saja demi menunjukkan akan kejituan penyatuan bangsa mereka demi 'menghalang' niat Melayu untuk terus berkuasa, terutama UMNO yang menjadi tunjang kepada Barisan Nasional.

Perlu diingat bahawa pertembungan kali ini merupakan pertembungan 'do or die' bagi kaum Cina untuk 'melemahkan kuasa  Melayu dan Malaysia ' dengan bantuan  PKR dan PAS. Segala apa yang dimiliki oleh DAP atau kaum Cina akan digunakan sepenuhnya untuk tujuan ini. Untuk mereka berkuasa secara mutlak adalah mustahil kerena komposisi bangsa mereka hanya meliputi 30-38%  dari jumlah rakyat Malaysia tetapi dengan bantuan Melayu PAS dan Melayu PKR mereka menjangkakan bahawa jumlah undi yang dijangka diraih mungkin akan tercapai dengan 'strategi' ini.

Berlandaskan dari pengalaman dahulu, ketika mereka kalah , kaum ini akan bermuka-muka dengan pemimpin Melayu seolah-olah mereka tidak menyokong parti pembangkang dan tetap bersama kerajaan Barisan Nasional .Tetapi didalam diam kaum ini memasang strategi sekali lagi untuk 'pertembungan' ini. Sewaktu kekalahan dahulu, mereka berkonyong-konyong seperti 'sesumpah' bergelumang bersama Cina MCA atau pun Cina Gerakan.Namun kealpaan Barisan Nasional didalam memantau pergerakan MCA serta Gerakan serta BN termakan dengan kata-kata pemimpin tertinggi MCA dan Gerakan, maka, pada PRU 12 kedua-dua wakil parti ini yang membarisi Barisan Nasional untuk kaum Cina, 'tergolek menyembah bumi', hanya beberapa orang pemimpin MCA saja yang berjaya melepasi 'pertembungan' itu, itu pun disebabkan undi orang Melayu yang memenang mereka.

Tetapi kali ini 'pertembungan' amat berbeza sekali. Kejituan 'hati' kaum Cina sudah berpusat kepada DAP dan apa yang dapat kita lihat dan berlaku sedikit ketegangan sesama kaum mereka hanyalah 'helah' semata demi 'strategi yang dirancang. Kemungkinan kepimpinan BN 'termakan' dengan umpan ini, mula berasa sedap hati atau selesa tetapi kebenarannya adalah sebaliknya. Kaum ini amat pandai 'berhelah' sehinggakan orang Melayu 'lupa' bahawa ini merupakan  'jerat' yang dipasang'.

Kaum Cina yang kita kenali, merupakan bangsa yang pandai bermuka-muka. Mereka akan bersifat amat bertolak ansur apabila berhadapan tetapi akan bertukar 'wajah' apabila selangkah kita beredar dari mereka. Apa yang paling penting bagi mereka adalah ' bagaimana' untuk mengenakan dan 'memperkudakan' Melayu  . Kebanyakan Melayu 'lalai' dan 'alpa' dengan adegan ini. Itulah Melayu. Terlalu mempercayai. Sifat kaum ini  amat mudah dikenali. Mereka sanggup berhabis wang ringgit atau mempertaruhkan apa saja, asalkan 'niat' mereka tercapai. Begitulah sinonimnya 'sifat' atau ' perlakuan' bangsa ini.

Sebenarnya bangsa ini tidak suka kepada pemimpin Melayu yang lurus yang  melakukan sesuatu perkerjaan yang mengikut 'buku' Tetapi lebih suka kepada 'pemimpin' yang 'sealiran dan sepermainan dengan mereka' . Sifat 'amanah' yang dimiliki oleh Pemimpin Melayu tidak digemari oleh kaum ini, kerena, ini akan menyukaran 'perjalanan' perniagaan mereka.  Sifat  pemimpin digemari adalah pemimpin yang rasuah, korup serta yang 'tidak bermoral' kerana mudah bagi mereka untuk ' mengatur' sesuatu.

Kenapa mereka bolih bersengkokol atau sependapat dengan PKR dan PAS? Disebabkan 'pemimpin PKR dan PAS yang mereka kenali mempunyai berbagai-bagai 'kebusukan' maka, ini amat mudah bagi mereka menggunakannya .  Diatas sifat yang dimiliki  agak sama dan 'sehaluan' dengan mereka maka 'kesepakatan' untuk menghancurkan 'penyatuan' Melayu melalui 'ketuanya'  bolih dicapai . Berpandukan kepada 'percanggahan' atau ' perbezaan  pandangan  agama' maka kesempatan ini  digunakan untuk  menyemarakan 'sentimen' ini.

Perlu diingat, perkara yang paling ditakuti oleh DAP dan bangsa ini ialah 'sekiranya orang Melayu bersatu'. dan kuat pegangan agama. Disebabkan terdapat perselisihan 'pendapat' atau 'berseteru' diantara Melayu Islam UMNO dan Melayu Islam PAS  serta Melayu PKR didalam isu 'kalimah Allah' maka kaum in sangat menyukainya dan sekali sekala 'tumpang sekaki' menjadi batu api. Tetapi hakikat ini tidak disedari olih Melayu PAS mahupun  Melayu PKR. Tetapi sekiranya kaum ini mempunyai pegangan agama yang kuat atau percaya kepada Tuhan, adakah mereka sanggup 'bersengkokol' dengan Sdr Anwar Ibrahim yang menghadapi tuduhan 'liwat' mahupun 'Mustafa Ali' yang dilihat 'didalam video'. ataupun "Azmin Ali"  yang didakwa terlibat dalam 'skandal ice-cream'. Begitu juga dengan Ustaz yang ditangkap 'khalwat' .Terang-terangan perlakuan ini amat jijik dimata rakyat tetapi kenapa DAP amat menyanjungi watak-watak ini?? Kenapa kumpulan ini 'senyap' didalam isu ini??.

Walau apa pun perancangan yang dilakukan olih DAP untuk menjerat 'Melayu' melalui 'sahabat' lena mereka PKR dan PAS namun semua itu tidak akan mengubah keputusan PRU 13. Walau pun mereka merasakan 'kebolihan' untuk menang pada PRU 13 ini tetapi pada hakikatnya 'mereka hanya menang didalam" mimpi" dan bukan didalam realiti.  Untuk masa-masa akan datang seluruh anak cucu mereka akan 'menyumpah' dan 'mencela'  nenek moyang mereka kerena 'kebodohan' ,  bersengkokol dengan 'puak ekstremis' serta 'berkawan' dengan pencinta 'LGBT'. Itulah harga yang perlu dibayar olih keturunan ini untuk masa yang akan datang.
      
                                                       
                                    DOA YANG KUDDUS AKAN MERUBAH SEGALANYA
      Hati dan fikiran pengundi akan di'balikkan' pada 5hb Mei 2013 untuk kemenangan Islam

                                                   Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

                                                    




7 comments:

  1. Amin....
    Mereka boleh buat pelbagai perancangan tetapi perancangan Allah akan mengatasi perancangan makhluk-makhluknya.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kerana 'berserta' dalam ' misi akhir ' ini Pohon dipanjatkan 'kerahmatan' keatas 'sahabat' yang mengerti.

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Sepatutnya kebusukan bangsa musuh kita ni dah tersemat pada setiap hati umat melayu islam di Tanah Melayu ini. Mmmmm...tau sama tau ! Apapun bersiap siaga & bersedia !

    ReplyDelete
  4. Semoga Allah memenangkan Umno, dan membuka mara hati pengikut PAS. Guru-guru Tariqah ramai mendoakan kemenangan Umno, kerana kashaf yang diberikan Allah kepada mereka. Walaupun saya tahu Cahaya skeptikal dgn golongan ini, insyaAllah kebenaran akan terungkai, kerana masih ada pengamal tariqah yg benar, di tengah2 kepalsuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin pandangan kami berbeza tetapi tidak bererti saya 'memusuhi mereka. Mereka adalah saudara dan darah daging saya dan ' mereka berhak diatas kepercayaan mereka .hala tuju umat adalah satu 'menuju Rabull Alameen'. Kesejahteraan dan kesaksamaan sesama insan. Kehidupan itu tiada kepastian, tetapi kematian itu adalah pasti.

      Delete
  5. BN bertanding dlm 221 kerusi Parlimen 505 DUN.
    [calon islam: 130 orang / calon bukan islam: 92]

    PAS bertanding dlm 73 kerusi Parlimen 236 DUN.
    PKR bertanding dlm 99 kerusi Parlimen 172 DUN.
    DAP bertanding dlm 51 kerusi Parlimen 102 DUN
    [calon islam: 142 orang / calon bukan islam: 80]

    ini kali lah...
    melalui perlembagaan org cina tak leh jadi pm..
    sebab kaum cina umno jadi bodoh dan pengecut...jilat kaki cina
    soal hudud lagi terok melayu kena bodohkan..pas bkn tak tau dap takmau hudud..jadi lantakla..hudud bkn untuk org kafir..
    sedarlah org islam...

    ReplyDelete