Saturday 18 May 2013

ANWAR MELALAK KEMARUK JAWATAN :

ANWAR MELALAK : KAUM CINA TERIMA KESANNYA ; MELAYU LEBIH BENCIKAN CINA. PERNIAGAAN BANGSA CINA AKAN MENERIMA KESAN NYA 
                 CINA LUPA : APABILA MELAYU LAWAN MELAYU CINA YANG RUGI

  TERIMA KASIH KERANA KAU ANWAR SAHAM DAN PERNIAGAAN CINA AKAN  
                                                                    MERUDUM

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Bermula di Petaling Jaya dan beberapa bandar di Malaysia Anwar Ibrahim 'melalak' kepinginkan jawatan Perdana Menteri. Beribu-ribu penyokong 'bangang' yang termakan hasutan  Anwar Ibrahim 'berguduh-guduh' memenuhi perkarangan atau tempat berlangsungnya 'rally'. Atas kepercayaan bahawa keputusan pilihan PRU 13 akan terubah nampaknya 'jauh panggang dari api'. Rally yang didemonasi olih kumpulan yang 'tertekan' atau yang tidak bolih menerima keputusan rakyat dibawa olih Anwar Ibrahim untuk 'memuaskan; hatinya.

Kini kisah terbaru, Karpal Singh , rakan bantalnya sendiri, sudah mula muak dan jelak dengan perlakuan Anwar Ibrahim . Dengan rela hati Karpal Singh membuat laporan polis berhubung 'tidak mahu bersengkokol' dengan tindakan Anwar yang mengheret penyokongnya. Begitu juga dengan PAS bahawa PAS menerima ketentuan rakyat terhadap keputusan PRU13. 

Sejauh mana dan selama mana Anwar Ibrahim bolih mengheret pengikutnya hanya masa yang menentukan. Tetapi kalau dilihat secara realitinya, 'agenda' untuk menngguling Kerajaan Rakyat yang dipilih melalui PRU sedang dicabar. ,Melalui 'himpunan jalanan' yang digerakan Anwar Ibrahim , menginginkan  agar berlaku pertembungan diantara pihak berkuasa dengan pengikutnya namun semua itu masih lagi terkawal dan suhu yang mendidih dan cercaan yang dilakukan  nampaknya semakin hari semakin panas.

Walau apapun rakyat ataupun orang Melayu masih lagi bersabar dengan kerenah Anwar Ibrahim. Penghujung 'kisah' Anwar Ibrahim ini, akan berkesudahan , Anwar akan disingkirkan olih rakannya didalam Pakatan. Dalam masa yang terdekat, PAS akan 'memutuskan' silatulrahim' yang terjalin dengan 'teman sebantal'nya.Dengan 'terpisah'nya pendirian Karpal Singh terhadap Anwar akan 'membakar' lagi perasaan Anwar terhadap DAP.

Kamaruk Anwar Ibrahim ini akan berakhir apabila rakan Pakatan dan pengikutnya sedikit demi-sedikit meninggalkan 'perjuangan' sia-sia Anwar Ibrahim ini. "Scrip" untuk Anwar Ibrahim tidak ada jawatan Perdana Menteri untuknya, tetapi, ketentuan Allah SWT ini juga yang ingin dicabarnya disebabkan 'nafsu serakah' dan 'jiwa syaitan'nya yang bergelojak.

Disebabkan kesedaran Anwar Ibrahim akan kecundangnya gagasan yang di panggil Pakatan Rakyat ditangan Kerajaan Barisan Nasional, maka, beberapa strategi telah diatur untuk 'mengucar-kacirkan' keharmonian ditanah air. Kelpaan Cina serta 'tamak;nya Cina, membuatkan mereka terikut-ikut akan rentak Anwar Ibrahim. Dalam masa terdekat ini, kaum Cina akan mula menolak Anwar apabila mereka dapati 'keuntungan politik' dan 'keuntungan perniagaan' mereka akan terjejas teruk dan  akan mengakibatkan 'pasaran saham' yang kaum Cina miliki mulai merudum.

Kini kita akan tengok bertapa Cina akan menggelupur  apabila 'perniagaan' mereka mula terjejas dengan teruk. Sikap orang Melayu yang sudah mula "memboikot' produk hasil kaum Cina akan membuatkan kaum Cina terasa bahang panasnya. Kaum Cina akan mula terasa terhimpit dengan 'tindak tanduk'nya yang menyokong Anwar Ibrahim. Peniga Cina akan mula 'bersuara' membantah perlakuan DAP tetapi semua itu sudah terlambat. 

                                MELAYU SUDAH MULA BOIKOT BARANGAN CINA

                                                    Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

1 comment: