Friday 31 January 2014

THE PROMISED LAND :- JANGAN 'MEMBABI'KAN MELAYU WAHAI AHMAD MASLAN!!!

PEMIMPIN MULUT BABI SAJA YANG AKAN
MELEBELKAN MELAYU MACAM NI!!!

Instead, Datuk Ahmad Maslan said the Malays have only themselves to blame if they have no ambitions to become entrepreneurs and improve their lot in life.

Be angry at yourself not rich Chinese, Malays told

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Pandangan serta andaian Ahmad Maslan yang berstatus Menteri dan yang merupakan Ketua Penerangan UMNO ini semamangnya 'menghina' 'kewibawaan' orang Melayu.

Orang Melayu tidak sedikit pun berasa iri hati mahupun terasa hati dengan Cina ataupun bangsa lain yang memperolehi kekayaan. Tetapi yang menyakitkan hati orang Melayu ialah apabila Pemimpin UMNO sendiri yang mengayakan puak Cina ini. Itu yang kita irikan. Cuba Ahmad Maslan hitung berapa banyak projek 'yang' diberikan sebenar-benarnya kepada Melayu, bolih kira dengan tangan tetapi projek-projek yang kebanyakanya dinyanyikan olih Cina ketelinga pemimpin Melayu semuanya diberikan dengan alasan mereka berduit atau mempunyai kedudukan kewangan yang kukuh serta mereka amat berpelangaman. Itulah jawapan standard Pemimpin UMNO jika dibandingkan dengan permintaan dari orang Melayu.

Pemimpin UMNO hanya melihat melayu ni tahap dan standardnya setakat berniaga pasar malam, gerai-gerai ataupun direct selling saja, dan tidak lebih dari itu. itulah pemikirannya .Itulah sebabnya kebanyakan 'projek Kerajaan' yang ditangan UMNO kebanyakanya dijual kepada Cina kerana ingin mendapatkan  'wang mudah. Itulah sebabnya banyak projek Kerajaan 'over priced' kerana nak 'cover' juak-juak dalam UMNO ni. Itulah hakikat.

Olih itu UMNO janganlah cuba 'mengambil kredit' diatas susah payah orang Melayu yang sebenar-benar berjaya dalam perniagaan. Benar ! kerajan menyediakan berbagai kemudahan tetapi kemudahan yang diberikan itu majoritinya dibalun olih bukan Melayu dan 'kroni pemimpin' dan hanya segelintir saja Melayu yang berjaya mendapatkannya, itupun bagai nak gila dan melalui bermacam-macam proses.

Melayu biasa kalau hendak menjadi kaya disuruhnya 'bermatian-matian' berniaga tetapi 'kroni mereka' pula 'mendapat habuan' hanya dengan 'mengipas 'pemimpin saja', maka, akan mudahlah 'mendapatkan apa yang dihajati'. Jangan dok nak perlekehkan Melayu boleh tak?

Banyak bukti yang terjurus dimana orang 'biasa' yang rapat dengan Menteri mahupun pemimpin tertinggi UMNO mendapat 'ganjaran durian runtuh' atau 'kaya sekelip mata', semuanya kerana 'projek free makan commission'. Bodek sedikit , jadi macai sedikit, bawa 'tokey Cina' yang banyak duit, walaupun 'mereka menentang UMNO' semuanya dilepaskan sebelah mata. Macammana Melayu biasa nak berlumba dengan mereka? Atau bersaing . Kuasa menentukan ditangan Menteri.Menteri Melayu yang mengayakan mereka.

Kini tibamasanya pula Cina ini mula yang mengasak Melayu.Padanlah muka. Pemimpin Melayu ni pandai cakap saja, 'projek' negara habis dijualkan kepada bukan Melayu. Melayu 'melopong' dapatlah 'duit saguhati 3% dari tokey Cina, siapa yang beri? Menteri UMNO yang beri. Siapa kaya? Cina Pembangkang yang kaya? Cina menekan dan menyorokkan barang, siapa terkena? Melayu gak yang terkena. Siapa puncanya? Pemimpin Melayu sebabnya kerana 'menggadaikan' diri kepada 'harta dan kekayaan'. Apa yang Menteri buat? Tunjuk kekayaan kepada orang Melayu. Apa yang Pemimpin berikan? Dapatllah BR1M.Itulah yang dijaja olih pemimpin Melayu.

                                           ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

2 comments:

  1. Bukan setakat nak meniaga, nak tender, nak projek malah nak dapat kerja pun kena pakai kabel, bodek-membodek, kroni-kroni je yang dapat. Kalau kenal seseorang yang ada pangkat dalam pentadbiran samada kerajaan atau pembangkang maka senanglah dapat kerja.

    ReplyDelete
  2. Malang nasib Melayu, dapat pemimpin macam 'burung' yang diajar bercakap. Bingai!!

    ReplyDelete