Sunday 19 January 2014

THE PROMISED LAND :-MELANGGAR PEMUTUS KATA - SEDIAKAH MENGORBAN DIRI??

MENJUNJUNG TITAH PERINTAH YDPA
MENYANGGAH PERINTAH BERERTI
PERANG
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Adakah kerana mendakwa tidak tertakluk dalam Perlembagaan maka orang bukan Islam serta kaum Cina dibolihkan menghina Umat Islam, orang Melayu serta Raja-Raja Melayu dan Yang Di Pertuan Agung?

“Titah dan fatwa tidak boleh digunakan kepada bukan Islam kerana ia melanggar hak perundangan dan beragama mereka,” kata peguam Edmund Bon (gambar) kepada The Malaysian Insider, memetik kes pada 2009.
Pengasas Lawyers for Liberty Eric Paulsen juga mengatakan tidak ada apa yang boleh dilakukan oleh penguatkuasa agama terhadap bukan Islam.

Menjunjung kasih Tuanku. Belumpun 24 jam Tuanku bertitah, kini, suara-suara pejuang Cinabeng terutama yang 'berlindung' didalam institusi undang-undang mula bersuara dengan menyatakan bahawa 'titah' Tuanku tidak terpakai kepada orang bukan Islam dan juga tidak terkandung didalam Perlembangaan malahan mereka mula mempertikaikan.

Tanpa menyadari bahawa nenek moyang mereka merupakan  'pengkhianat'' atau 'pemberontak' dinegara China  membuatkan keturunan mereka melarikan diri  jauh dari China .Takut tertangkap dan dibunuh olih tentera Maharajanya membuatkan mereka meninggalkan negara itu. Namun setelah sampai ke negara ini 'perangai buruk' mereka tetap terserlah sehingga kini.  Namun setelah diberikan kerakyatan dan diperakui olih Raja Raja Melayu dan Perlembagaan , kini mereka mengulangi perangai nenek moyang mereka  pula. Ini bangsa yang 'sepatutnya'  dihumban kelaut satu ketika dahulu.

Sudah bermacam-macam perkara dilakukan untuk 'menghina' Melayu dan Raja Raja Melayu serta Islam dinegara ini namun Melayu tetap bersabar.Tetapi sifat hasad dengkinya terhadap Melayu dan Islam tetap tertanam dihati mereka dan semakin bercambah. Tetapi kejadian yang berlaku di Pulau Pinang semalam di merupakan satu letusan 'perasaan' Melayu, apabila seorang Cina yang menghemburkan kata-kata kesat kepada pembantah 'keceluparan wakil raklyat PKR berketurunan Cina, mengakibatkan seorang Cina di'lanyak' olih orang ramai. Ini merupakan satu petanda 'Melayu sudah naik minyak'. Perkara ini tidak akan terhenti disini dan akan terus merebak.

Disebabkan bangsa sudah terlalu 'kurang ajar' maka satu tindakbalas wajib buat bagi 'mengingatkan' mereka agar menghormati orang Melayu dan Islam dinegara ini. Dan terkini seorang 'lawyer' berbangsa Cina pula mempertikaikan 'Titah' Agung pula. Signal yang dihantar adalah untuk memberitahu bangsa mereka agar titah ' Raja tidak perlu di'patuhi' walaupun berstatus Yang Di Pertuan Agung, kerana 'katanya' bukan Melayu' tidak tertakluk kepada 'titah' tersebut. Lupakah bangsa Cina bahawa Raja dan Agung merupakan ketua  agama bagi orang Melayu dan Islam dinegara ini? Tidak sedarkah mereka bahawa Raja Raja Melayulah yang menerima kehadiran mereka dinegara ini sebelum merdeka?

Atau adakah mereka ini mahu membuat 'provokasi' lagi? Atau sengaja mahu 'berperang' dengan Melayu? Sedarkah mereka bahawa 'melanggar' Titah Sultan mahupun Raja merupakan 'pantang' kepada bangsa Melayu? Sudah bersediakah mereka ini untuk 'memerangi' Melayu seadanya?

Yang di-Pertuan Agong,Tuanku Sultan Abdul Halim Muadzam Shah hari ini bertitah menegaskan,Kalimah Allah merupakan hak eksklusif milik umat Islam dan ianya tidak boleh digunakan oleh penganut agama lain.Perkara itu dinyatakan baginda melalui titah sempena Hari Keputeraan Sultan Kedah ke-86 yang dibacakan Tunku Bendahara Kedah,Tan Sri Tunku Annuar Sultan Badlishah,selaku Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah di Istana Anak Bukit,di sini.

                                              ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

1 comment: