Monday 20 January 2014

THE PROMISED LAND : JAGUH KAMPUNG TAK BERKOKOK LAGI!!

INILAH GAMBARAN TERBAIK BUAT PEMIMPIN
DAH MACAM AYAM BERAK KAPOR!!!!

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Umat Islam di Malaysia sudah tidak dibela lagi. Apa yang penting bagi pemimpin ialah mereka kekal berkuasa dan melapun segala apa yang mampu digapai ketika berada disingahsana. Selagi hidup didalam mengikut arus dan terus 'menjilat' ketua, tiada siapa dapat 'menjolok' dan menjatuhkan mereka. Begitulah seninonimnya pemimpin kini samada UMNO, PAS mahupun PKR. Tidak berdetik sedikit pun.

Bertimpa-timpa atau berkarung  maruah  umat Islam dihina dan dicaci oleh kaum Cina, samaada Cina MCA,DAP mahupun cina PKR, namun tiada satu 'semburan' dilakukan olih pemimpin. Mereka ini hanya 'mendiamkan' diri ataupun 'memekakkan' telinga terhadap apa yang telah dilakukan terhadap orang Islam.

Apa yang bolih disimpulkan  'mereka tidak mahu ambil pot terhadap perlakukan bangsa asing yang terangan terangan menghina Islam. Sikap yang ditunjukkan amat dingin sekali tetapi apabila parti mereka dicaci, atau ketua mereka dicerca mahupun diburuk-burukkan, 'mati' pun mereka sanggup malahan 'putus saudara' pun sanggup lafaskan. Gila apakah manusia bernama Melayu dan yang mengaku umat Islam ini?

Inilah sindrom yang melanda pemimpin bangsa Melayu kini. Apakah sebabnya?

Kalau pemimpin  UMNO mengaku bahawa bangsa Melayu dan Islam adalah perjuangan parti mereka , kenapa, tiadak bersuara dan bertegas menangani 'penghinaan' ini , kenapa kebanyakan dari mereka tiba-tiba jadi 'bisu', seolah-olah sejak 'dilahirkan tiada berlidah, kenapa? Begitu juga dengan PAS, setiap hari kesana kesini mendendangkan bahawa mereka Islam, tetapi, apabila kaum Cina menghina orang Islam, mereka juga diam? Kenapa? Tetapi apabila 'lawan' mereka memburukkan sesama mereka, pandai pula 'berhujah' seolah-olah 'kitab' itu makanan mereka setiap hari? Ini yang memuskilkan?

Untuk orang Islam menaruh harapan kepada PKR yang didakwa bertunjangkan kepada Anwar Ibrahim, dirasakan, amat mustahil. Bagi  Anwar untuk mempertahankan Islam bukanlah keperluan nya kerana bagi  PKR sentimen 'menjaga hati' dan 'kuasa' dari  kengkawan adalah keutamaan,maka mereka terpaksa akur atau tunduk kepada kaum Cina dan India yang ''majoriti'' didalam parti tersebut Takut nanti 'hilang' pula 'kuasa' Itu yang ditakutkan olih Melayu PKR.

Melihatkan dari scenario diatas maka 'hilang'kah 'payong' orang Islam kini. Ingin mengharapkan kerajaan  Najib bertegas didalam hal ini , "ibarat 'menunggu buah yang tak gugur' lah . Hendak mengharapkan Hj Hadi mahupun Nik Aziz bersuara, 'sampai kiamat' pun tak akan berbunyi. Hanya NGO Melayu seperti Perkasa saja yang dilihat amat 'vokal', itupun setakat 'melepaskan batuk ditangga'. Begitulah keadaanya kini.,amat menyedihkan

Apa yang umat Islam dan orang Melayu harapkan lagi kepada UMNO dan PAS mahupun PKR untuk 'membentis' 'penghina Islam", semuanya sudah 'lebur'. Memasing telah menjadi hamba kepada 'bukan Melayu'. Pemimpin Melayu telah terpesong arah 'politik' mereka,'agama' bukan lagi keutamaan untuk dipertahankan cuma agama bagi mereka adalah 'umpan' buat orang Melayu dan Islam agar mereka kekal berkuasa , itulah yang kenyataanya

Kalau kerana 'maruah'  'pemimpin' parti, mereka sanggup melakukan apa saja tetapi apabila tersingkap hal 'Islam' semuanya 'menikus'.

Tanyalah diri sendiri  berapakah 'nilai' atau 'bidaan' diri anda kepada politik berbanding agama anda sendiri..

                                             ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

2 comments:

  1. Saya setuju dengan artikel ni! Pemimpin skrg semua nak jaga hati kaum cinabeng ja!

    ReplyDelete
  2. Kena kuatkan diri dan kumpulan sendiri, bila kuat ramai yg menumpang.

    ReplyDelete