Monday 29 February 2016

THE PROMISED LAND : KUBUR DAH SIAP

Bismillahhirrahmannirrahim.

                       PRU 14
        PARTI PIMPINAN NAJIB
                          vrs
    DR MAHATHIR & THE GANG

Hari ini bakal tercatat didalam lipatan sejarah bahawa Parti UMNO  yang telah sekian lamanya telah berjaya mengemudi negara ini melalui Presidennya yang terlantik kerana bermajoriti diParlimen melalui wakil Parti UMNO pasti dikuburkan .

Kalau dulu dizaman Tunku Abd Rahman Dr Mahathir dipecat dari UMNO tetapi diterima semula dizaman Tun Razak. Tetapi setelah menerajui negara ini selama 22 tahun sebagai Perdana Menteri beliau melepaskan jawatan dan mengangkat Abdullah Badawi pula sebagai pengganti.

Dizaman Pak Lah pula Dr Mahathir mendapati penggantinya gagal menyempurnakan apa yang dirancang dan mendapati pula Budak Tingkat Empat lebih berkuasa dari Perdana Menteri. Disebabkan kegagalan Pak Lah menangani kuasa Budak Tingkat Empat maka Dr Mahathir mengistiharkan dirinya keluar dari UMNO dan memerangi Perdana Menteri secara total. Antara yang bersengkokol termasuklah Najib dan gerombolan tertinggi UMNO yang ada kini.

Setelah Pak Lah berundur,jawatan Perdana Menteri diserah kepada Najib Tun Razak dan Muhyiddin pula sebagai Timbalannya. Dan ketika itu Dr Mahathir mendaftar semula sebagai Ahli.

Tetapi hari ini Dr Mahathir sekali lagi mengistiharkan dirinya keluar dari UMNO. Semuanya kerana beliau tidak lagi mempercayai kepada Perdana Menteri aka Najib Razak yang dibaluti dengan berbagai skandal.

Dari skandal "derma"RM2.6 Billion dan RM42 Juta dari SRC Int  hinggalah keskandal hutang 1MDB RM42 billion,membuatkan Dr Mahathir hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Presiden UMNO itu.

Memburukan lagi keadaan dengan pemecatan beberapa nama besar dalam UMNO serta pemecatan Muhyiddin serta Shafei Afdal dari jawatan masing masing (kerana "bertanya" tentang rahsia yang dibongkar oleh Wall Street Journal yang mahukan kebenaran demi kelangsungkan UMNO) telah disalaherti oleh Pengampu Pengampu dan juga Najib. Tindakan mereka berdua ini pula dituduh bertujuan untuk menjatuhkan Najib dan Kerajaan pula.

Oleh kerana terlalu banyak skandal yang dikata disembunyikan kerajaan demi kelangsungan Najib serta ketaksuban tahap "cash is king", hari ini Dr Mahathir mengistiharkan bahawa beliau akan berjuang menggulingkan Parti Najib aka UMNO.

Bermula dari hari ini UMNO dan Barisan Nasional pimpinan Najib Razak bukan saja bakal ditentang oleh PKR, DAP ,Pas dan Amanah namun  Dr Mahathir  and The Gang pasti menjadi duri dan semilu kepada kelangsungan kuasa UMNO dan BN.

Kalau PRU 13 dahulu undi popular Barisan Nasional merudum keparas 47% dikala Dr Mahathir ang The Gang bermati matian bertungkus lumus siang malam berkempen demi kemenangan calon UMNO , namun apa bakal berlaku pada PRU 14  sekiranya Dr Mahathir & The Gang pula turun padang siang dan malam membalun Najib dan Kabinetnya serta  UMNO?

Bolehkah pemimpin UMNO mempertahankan UMNO dan BN.?

Kubur dah disiapkan hanya tunggu masuk dan kambus saja.

Dengan wajah wajah yang membarisi Kabinet pilihan Najib ini , kemarahan rakyat bakal diterjemahkan dipeti undi.

        Benarkah konsep RAHMAN ?

                 Cahaya Al Majid











4 comments:

  1. Panjangnya..

    ..chahaya al-teloq...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdullilah, semoga kerahmatan Allah tertumpah kepada mu

      Delete
    2. Alhamdullilah, semoga kerahmatan Allah tertumpah kepada mu

      Delete
  2. Teloq tu bagus apa..putih nya lebik baik dari egg-yolk kuning..banyak protein untok kesihatan badan...Jangan berkechil hati dengan sebarang komen..alah bisa tegal biasa..

    ReplyDelete