Friday 7 February 2014

THE PROMISED LAND : MANUSIA YANG GILA DALAM 'KEGILAAN'


KALAU LEMBU GILA UBATNYA TEMBAK JE!!!
TETAPI APABILA MANUSIA YANG YANG GILA
CAMNA NAK BUAT????

                   Manusia yang tidak mengikut  Al Quran dan Sunnah akan 'gila' dalam 'kegilaan'

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Berjuta tahun memisahkan manusia dengan manusia pertama yang menjejakkan kaki dibumi iaitu Nabi Adam a.s.. Sejak azalinya makhluk yang diciptakan 'Tuhan' sememangnya dibekalkan dengan 'akal fikiran' serta ' nafsu'. Sedangkan Nabi Adam yang sememangnya 'dijadikan' untuk menjadi penghuni syurga berserta pasangannya Hawa', juga diberikan 'pilihan' olih Allah SWT untuk 'menikmati' segala kenikmatan yang terdapat didalamnya.Namun 'akibat' tersalah 'memileh ' bisekan hati' maka, terhumbanlah Nabi Adam dan Hawa didunia yang sememangnya 'diciptakan' untuk makhluk bernama 'manusia'. Dan begitulah 'perancangan' Yang Maha Esa terhadap 'anak-anak' Adam sekalian

Seawal generasi kedua dari  Nabi Adam juga tidak terkecuali dengan 'tersalah' pilehan. Persengketaan terjadi sesama mereka dan akhirnya seorang terbunuh. Sejak itulah 'darah' manusia telah mula disemahkan dibumi ini tanpa rasa 'bersalah olih 'pelakunya' mahupun rasa takut terhadap Tuhan Yang Menjadikan. Begitulah kejam dan rakusnya sifat manusia apabila menginginkan 'kuasa' yang dirasakan akan kekal 'sampai' kehujung hayat.

Tidak perlu menyingkap jauh, dizaman ini dibumi ini, dinegara ini, berbagai kegilaan terungkap. Sekiranya dizaman awal Nabi Adam hanya terdapat satu saja keturunan sudah mula 'berbunuhan' sesama sendiri inikan pula dinegara kita. Ada tiga bangsa yang menghuni negara ini iaitu Melayu, Cina dan India serta beberapa etnik lain ditambah mudaratkan lagi berbagai kefahaman agama dianuti dan diikuti. Semestinya berlainan pendapat dan berbeza pandangan pasti berlaku, kalau tidak sesama anutan sendiri berlainan agama juga pasti mendatangkan 'perbalahan'.

Berbagai kegilaan terdapat di negara ini. Ada gila kuasa, ada gila pangkat, ada yang harta, ada gila sek, ada gila bini orang , ada gila talak, ada gila nak jadi tuhan, ada gila nak jadi raja, ada gila sememangnya gila, yang paling gila ialah gila menipu orang kerana menggilakan 'kuasa' yang sememangnya mengggila apabila 'memegang pangkat".

Kegilaan yang dipandang dan yang hangat gila diperkatakan ialah kegilaan Anwar Ibrahim 'menyondol' publisiti, kegilaan Kristian 'mengejar' Allah yang bukan Allah SWT, kegilaan Lim Kit Siang kerena 'gila' untuk merangsang 'kebencian yang menggila', gila Teresa Kok yang menggila 'menghina Melayu dan Islam, kegilaan Najib yang 'menggila' mendengar 'kegilaan Punasihat' serta 'kegilaan yang menggila berbelanja wang negara ditahap 'giler' serta kegilaan rakyat yang naik gila apabila 'kos hidup menggila naik' dan gila bagai nak mampus untuk 'mengikat perut' demi melangsungkan 'kegilaan' pemerintah' yang didapati gila kerana 'kelemahan yang semakin gila nazak'. Gila apa yang tidak tertulis lagi??? Gila Najib kerana 'menggila' mempromosi bininya yang dikata 'gila publisiti'.

Gila semakin gila apabila  gila pemimpin Islam yang 'bersengkokol' dengan 'bukan Islam yang menggila' cuba 'menafikan' Firman Allah' yang dikata 'gila'. Siapakah yang 'gila'. Tidakkah 'manusia itu gila' apabila apa yang di kejar dan yang diperjuangkan itu 'gila' , gila kerana mempertahankan 'akidah bukan Islam; yang sememangnya 'menggila'' dengan kalimah Allah SWT.  Kegilaan apa kah itu??'gila'????


                            anda jangan turut gila dengan kegilaan mereka

                                         ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment