Saturday 26 April 2014

THE PROMISED LAND :- SIAPA UNTUNG SIAPA MANGSA

OOH..OBAMA TIKAM  BELAKANG
PENUHLAH KANTUNG NGO NGO NI..
AMERIKA DAH  MULA MENJILAT 
                   NGO MULA MENJADI KUDA TUNGGANGAN AMERIKA DAN YAHUDI
                 

                   "APA AJENDA OBAMA BERTEMU NGO YANG MENENTANG PEMERINTAH"


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Saban hari Anwar Ibrahim mahupun melalui suara Rafizi Ramli 'meraung' dan ' melalak' samaada melalui blog kepunyaan mereka ataupun melalui lidah media  mereka atau pun kelab sokongan media mereka samaada dipetik olih Yahoo Malaysia ataupun Malaysian Kini ,bergema dengan berita 'bahawa Obama' tidak akan bertemu dengan Anwar Ibrahim mahupun blog pembangkang dinegara ini dan ini telah disahkan olih kedutaan US sendiri.

Bagai anjing gila kumpulan ini 'menyalak' tetapi pada hakikatnya semua ini hanyalah wayang gambar yang dimainkan kem Anwar Ibrahim atau yang sewaktu dengannya. Begitu juga dengan 'Team Obama' berdrama sakan seolah-olah 'permintaan kem pembangkang' bukan ajenda utama mereka. Begitulah liciknya permainan 'kuasa besar' ini didalam merencanakan 'ajenda' jahat mereka.

PEMIMPIN BEGINILAH YANG AMERIKA SAYANG

Amerika tahu dan arif tentang hubungan 'politik'  yang sedang bergelora dinegara ini. Untuk tidak menunjukkan bahawa mereka ini 'pro' kepada pembangkang secara terangan, pengajendaan lain telah dirancang semoleknya.

Sedarkah kita bahawa pelopor BERSIH,Sister In Islam, Enpower , Tenaganita serta IRF merupakan duri dalam daging terhadap 'kepimpinan' negara ini terutama Melayu? Kumpulan-kumpulan atau NGO-NGO  yang dinyatakan  merupakan 'pilihan'  dari 'Team' Obama, sendiri? dan NGO NGO inilah yang sememangnya 'sealiran' dengan kehendak pembangkang,iaitu, Pakatan Rakyat. Tidakkah watak-watak ini yang lantang bersuara menentang 'kezaliman' yang didakwa dilakukan olih Kerajaan Malaysia terhadap 'pembangkang'? Tidakkah kita sedar bahawa  ketidak puasan hati serta dendam kesumat mereka ' terhadap 'kemakmuran' telah bahyak menjejaskan 'imej dan maruah negara ini?

KENAPA AMERIKA MENAJA KEKERASAN UNTUK
MENENTANG KERAJAAN PILIHA RAKYAT?
                               

Pandai Amerika!! Mereka memilih NGO yang menentang Kerajaan berbanding Anwar? Ini adalah 'wayang gambar' mereka semata.

Seperti dinegara-negara lain juga, 'jebak dan jerat' dipasang, seperti yang berlaku   dinegara Islam yang lain lain, US dengan  sengaja menaja kumpulan yang menentang Kerajaan yang memerintah agar 'perlaksanaan' dan  pengajendaan mengikut corak mereka dapat dilakukan secara 'tersembunyi'.Apa yang penting bagi Amerika ,negara' yang dijerat' pada akhiirnya akan tunduk dengan kemahuan dan kehendak mereka. walau dengan apa cara sekali pun.

Kini dinegara kita terdapat banyak pertubuhan yang 'tertarik' dengan 'gula-gula' Amerika. Yang paling lantang dan sealiran adalah NGO yang diperkata diatas.  Olih sebab itulah Amerika atau Obama 'meluangkan masa' untuk 'menabur budi' kepada golongan ini..Hanya melalui NGO NGO ini sajalah  yang bolih 'merealisasikan' impian Anwar Ibrahim serta Pembangkang untuk 'menerajui' Malaysia mengikut acuan Amerika serta Yahudi.

Suka atau tidak , Kerajaan perlu mengawasi ";perjalanan' NGO ini akan keterlibatannya pada 1hb Mei nanti.
                Terima kasih kepada Blog: Ummah Madanie
               Diantara Perjuangan Sister In Islam yang amat dicintai olih bukan Islam

                                        comms_ads_3.jpg

SIS kerap terlibat dengan forum, diskusi dan juga penulisan di media massa dalam isu-isu hak wanita dan hak asasi Apa yang mengelirukan dan dianggap menyeleweng apabila mereka secara berani cuba membuat tafsiran semula terhadap teks-teks al-Qur’an dan hukum hakam Islam yang telah muktamad. Begitu juga beberapa kenyataan yang dikeluarkan oleh Sister In Islam (SIS) dianggap cuba menafikan peranan Syariah di dalam Islam. Beberapa contoh kenyataan SIS yang dianggap megelirukan ialah;
i.                     Isu Fatwa
Berkaitan isu fatwa Sister In Islam (SIS) memberi pandangan seperti berikut  (Sister In Islam (SIS), 1997 : 7 );
“ There is also an immediate need for the public, and our wakil rakyat in particular, to be educated to understand the difference between what is revealed and therefore divine and infallible and what changeable. The opinion of the Mufti, or Fatwa Council or state religious authorities is merely a human effort in interpreting the limitless message of the Qur’an. It is therefore open to questioning, debate and discussion....” .
ii.          Seolah-Olah Meyakini Adanya Rasul Dari Kalangan Wanita.
SIS juga seolah-olahnya meyakini adanya Rasul dari kalangan wanita walaupun hakikatnya semua Rasul adalah lelaki sesuai dengan tanggungjawab dan peranan mereka. Dalam satu risalah bertajuk Adakah Wanita dan Lelaki Saksama Di Sisi Allah ? SIS menyatakan seperti berikut ( Sister in Islam (SIS) 2002: 4 ) :
“ Meskipun hanya wanita yang boleh melahirkan anak namun tidak terdapat apa-apa dalam al-Qur’an yang mengkhususkan sesuatu kepada lelaki. Malahan peranan risalah (yakni menjadi Rasul) tidak merupakan peranan kaum lelaki sahaja tetapi hanya dikhususkan kepada segolongan individu yang luar biasa sahaja. Ayat 21: 7-8 al-Qur’an menyatakan bahawa para rasul adalah lelaki hanya menjelaskan bahawa mereka adalah manusia bukan malaikat”.
iii.        Cadangan Tafsir Semula Ayat al-Qur’an
SIS menyatakan bahawa “ penyelidikan kami” menunjukkan bahawa tafsiran al-Qur’an yang mendorongkan penindasan wanita ini telah dipengaruhi oleh prasangka dan nilai budaya yang menganggap wanita sebagai rendah kedudukannya dan tunduk kepada lelaki …. Usaha kami mengkaji semula al-Qur’an dan mempelajari wahyu Allah untuk memahami maksud sebenar merupakan pengalaman yang membuka cakerawala jiwa kami ( Sister in Islam (SIS) 2002 : 1-2).
iv.      Isteri Tidak Perlu Taat Kepada Suaminya
SIS menyatakan bahawa “ merujuk kepada surah an-Nisa’ ayat 34, ayat ini sering disalah tafsirkan sebagai membawa pegertian bahawa seorang isteri mestilah taat kepada suaminya …. Al-Qur’an tidaklah memerintahkan para isteri supaya taat pada suami tidaklah membawa maksud sifat ketaatan isteri terhadap suaminya atau sifat berserah seorang manusia terhadap sebarang manusia lain …Rangkaikata “jika mereka telah taat kepadamu” tidak membawa erta bahawa wanita mesti menurut perintah lelaki”.
SIS juga telah terlibat dengan aktif untuk mewujudkan Suruhanjaya Agama Malaysia (IFC) ( Utusan Malaysia : 25 Febuari 2005). IFC ditubuhkan antaranya bertujuan memperjuangkan (Http://www.harakahdaily.net/article.php?sid=12801 12 April 2005 dan YADIM, 2005 : 5);
i.           Untuk meletakkan semua agama adalah sama taraf.
ii.          Untuk menuntut agar anak yang lahir dari ibubapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi Islam.
iii.         Untuk memperjuangkan nasib orang-orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali kepada agama asal (murtad).
iv.         Untuk menuntut orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya berkahwin dengan orang Islam dan sebaliknya membenarkan untuk orang Islam murtad sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam dan;
v.          Memperjuangkan tuntutan untuk menggunakan wang zakat untuk keperluan dan kegunaan bukan Islam.

ANTARA WATAK-WATAK YANG LANTANG MENENTANG DASAR KERAJAAN DALAM IRF :-
INILAH ANTARA PUJAAN AMERIKA
Dr Ahmad Farouk Musa
He is also a columnist for Harakahdaily and Malaysiakini. - 

Khalid Mohd Ismath
Khalid Mohd ismath is a well-known students’ activist. He completed the foundation studies in Law at UiTM Kedah and is now pursuing a Bachelor of Political Science at the Open University Malaysia. He was a student leader of KAMI – Independent Undergraduate Activists Group – under Malaysian Students Solidarity (SMM) and involved in issues affecting students’ rights such as academic freedom and the abolishment of study loan under PTPTN – National Higher Education Fund Corporation.

TENAGANITA
Irene Fernandez (18 April 1946 – 31 March 2014) was a Malaysian human rights activist. She was a PKR supreme council member [1] and the director and co-founder of the non-governmental organization Tenaganita, which promotes the rights of migrant workers and refugees in Malaysia.

          KENAPA AMERIKA ATAU OBAMA HANYA BERMINAT UNTUK BERSAMA MERERKA??

Obama to meet Bersih, Islamic Front leaders

Presiden Amerika Syarikat Barack Obama akan bertemu dengan pemimpin masyarakat sivil Malaysia, termasuk BERSIH, sempena lawatannya ke Malaysia hujung minggu ini.
Malaysiakini difahamkan, turut diundang NGO hak wanita Sisters in Islam (SIS) dan Empower, kumpulan hak pekerja Tenaganita serta NGO Islamic Renaissance Front (IRF

Wakil sebuah NGO memberitahu Malaysia, kira-kira 10 orang diundang oleh kedutaan AS di Kuala Lumpur untuk pertemuan yang masa dan tempatnya masih belum dinyatakan itu.

“Kami tidak minta tapi kami gembira dengan undangan ini.

"Ia menunjukkan pengiktirafan presiden AS akan keperluan melibatkan diri dengan masyarakat sivil di Malaysia,” kata wakil itu yang enggan namanya disebut.

Turut diundang sama wakil Majlis Peguam dan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam).

Obama menjadi presiden pertama AS akan melawat Malaysia selepas lawatan terakhir Lyndon B Johnson hampir 50 tahun lalu.

MALAYSIAKINI

                 BERTEMU ATAU TIDAK DENGAN ANWAR AJENDANYA TETAP SAMA

               TIDAKKAH TERANG DAN NYATA AJENDA MEREKA. HANYA BERMINAT DENGAN
                                                        YANG MENENTANG SAJA
                                                     ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

2 comments:

  1. obomba "si hitam" pembawa petaka - wiro sableng kampak geni 212

    ReplyDelete
  2. Meruntuhkan & menjajah negara melalui/menggunakan NGO2 dalam sesebuah negara itu lebih mudah dari US menyerang/menjajahnya menggunakan kekerasan/senjata dari luar ........

    ReplyDelete