Wednesday 23 April 2014

THE PROMISED LAND :- TIADA YANG MUSTAHIL ...SEMUA BOLIH!!!!

KALAU DULU : APA LAGI YANG CINA MAHU ??
TETAPI KINI?
APA LAGI YANG KOMUNIS MAHU?
KERAJAAN NAJIB SANGGUP  MENGGADAI APA SAJA
MARUAH DAN PEGANGAN TIADA MAKNA LAGI  

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Puterajaya yang diilhamkan olih Tun Dr Mahathir Mohammad yang menjadikan Putrajaya sebagai Pusat Pentadbiran Kerajaan yang bercirikan  Melayu  dan pembangunanya diolah berkonsepkan 'Pentadbiran  dalam Taman', kini, 'konsep' tersebut telah mula di lacurkan olih 'watak' yang diangkat untuk mengetuai Putra Jaya Holding, iaitu Aseh Che Mat, dengan 'rela hati serta  suci hati',mengangkat negara 'boss lama' Chin Peng serta Rashid Mydin, iaitu  Negara Komunis China untuk 'meletakkan' tanda aras terbaru pencapaian hubungan Malaysia dan negara berfahaman Komunis.

Kalau disatu segi Puterajaya beriya-iya mengutuk mereka-meraka yang berfahaman Komunis tetapi kini manusia yang berfahaman komunis telah mula diangkat 'makam'nya olih Putrajaya sebagai 'rakan' pula. Begitulah sifatnya manusia yang tidak 'berpegangan' ini. Atas nama 'duit' dan 'kekayaan' dunia, manusia sanggup membelakangkan apa yang yang diharamkan olih pemimpin terdahulu..

Kalau buku yang bercirikan fahaman komunis, KDN pasti akan menyita atau menangkap sesiapa saja , tetapi diatas sifat 'komunis' membawa keuntungan kepada segelintir pihak, maka, 'pengharaman' tersebut di'silapmatakan'. Kalau beginilah pegangan dan nilai maruah yang dipaparkan olih Puterajaya terhadap Komunis apa bezanya sekiranya kita 'menjemput' Yahudi atau Israel dan berkawan dengan mereka? Tidakkah pegangan Komunis dan Israel itu setara????

Inilah yang saya katakan bahawa pemerintahan dibawah Najib Razak ini  dikatakan semuanya bolih asalkan '"mashuuk ", reaksi dan pandangan rakyat bukan keutamaan, yang pasti 'kekuasaan' tetap ditangan. Kalau beginilah perjalanan yang dibawa olih Najib yang bertunjangkan kepada UMNO dan BN terhadap negara ini, saya rasa eloklah Najib segera digantikan dengan pemimpin yang lain.

 Demi wang ringgit dan kemakmuran untuk puak-puak tertentu, segala apa yang digariskan dahulu sanggup  dipadamkan olih  Najib asalkan 'kaum Cina' dapat menafaatnya.

Begitu juga dengan  pilihan Najib terhadap Aseh Che Mat, 'ingatkan berlian rupa-ripanya kaca', begitulah yang dicontohkan terhadap Aseh Che Mat . Kira punya kira , rupa-rupanya Aseh Che Mat terlebih  banyak membawa petaka dari kebaikan kepada negara, olih itu eloklah dinasihatkan agar jawatan Aseh Che Mat itu digantikan dengan manusia yang lebih 'bertanggung' jiwanya terhadap bangsa Melayu dan jatidiri bangsa Malaysia.

Keindahan langskap yang terbina mengikut ciri-ciri Melayu dan Islam perlu dikekalkan..jangan dibawa 'unsur' Cina kedalam Putrajaya..cukuplah...bak kata Ibrahim Ali.memadailah di.Petaling Street ataupun di Pulau Pinang..bukanya  di Putrajaya....

                                                             Bak kata Ibrahim Ali :-

“Adakah negara Cina akan bina tapak warisan Melayu di tengah-tengah kota Beijing?” 
                                     

Bernama semalam melaporkan, pembinaan taman bercirikan Lingnan, China itu akan dibuat di tanah 0.24 hektar di tapak kekal 11.7 hektar Festival Bunga dan Taman Putrajaya, yang lebih dikenali sebagai Floria Putrajaya.

Majlis pecah tanah dan penanaman pokok kelmarin disempurnakan anggota Biro Politik Jawatankuasa Pusat Parti Komunis China (CPC) Hu Chunhua dan Presiden Perbadanan Putrajaya Tan Sri Aseh Che Mat.

Dalam ucapannya Aseh dilaporkan berkata projek yang membabitkan kos RM1.5 juta yang disalurkan kerajaan China melalui Persatuan Rakyat Dongguan dijangka siap pada awal Jun ini.

NAJIB NI TAK SUDAH SUDAH  MENDENGAR KATA
'PUNASIHAT' SEELOKNYA..BERUNDURLAH..
JANGAN MENYUSAHKAN RAKYAT LAGI!!!
CUKUP CUKUP LAH!!!BUKAN SAYA MEMBENCI KAMU
CUMA KAMU
 TIDAK LAYAK UNTUK  JAWATAN PERDANA MENTERI
                                             
\
Kalau dahulu anak bangsa berjuang menentang Komunis atau yang berfahaman Komunis dan mereka  dianggap berjihad serta  shahid kalau terkorban kini negara yang 'berimankan' Komunis diangkat pula sebagai kawan dan sekali gus 'menerima pakai' kefahaman mereka pula. Olih itu apa bezanya 'menentang' fahaman 'Yahudi' dan 'Komunis',kan sama saja. Olih itu kemungkinan negara ini dibuka kepada bangsa Yahudi atau Negara Israel tidak mustahil.

Kalau sistem Yahudi telah kita pakai inikan pula fahaman Komunis..janji duit masyuuk....

                                                        NEGARA KU SERBA BOLIH

                                                      ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

1 comment:

  1. kesian aku kat dunia kena paksa pasang sistem demokrasi dengan komunis...
    sedangkan sistem2 haprak ni suma buat orang gila kuasa, tamak, sayang dunia, yang miskin betambah2 miskin yg kaya betambah2 kaya...
    ilmu jadi benda niaga/dagang, nak beli digalakkan berutang pinjam sana pinjam sini, nak buat kenduri kawin pun berutang gila la...lepas tu kerja untuk bayar utang yang berbunga2 bukannya lagi untuk cari rezeki untuk teruskan idup...lepas tu kalut la merungut tak da masa nak dekatkan diri kat tuhan... kita dah kena tipu dek si mesiah palsu yang xnyata lagi huhu

    ReplyDelete