Thursday 1 May 2014

THE PROMISED LAND : BANTAH GST KE ATAU MENOBAT ANWAR ???

GELEMBONG ANWAR NI SAMPAI BILA PUN TAK HABIS
KATEGORI MANUSIA YANG TAK MAHU MENGAKU
KESALAHAN SENDIRI  NI MEMANG DAJJAL


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Berkobar-kobar agaknya jiwa-jiwa pendemo-pendemo  ini apabila Nuar Ibrahim melaungkan bahawa tarikh 1 Mei akan menjadi sejarah buat 'pendokong pakatan', kerana beliau  menjangkakan bahawa akan ada 1,000,000 rakyat negara ini yang mendokong 'perjuangan'nya bakal akan turun dijalanan untuk  berdemo bagi membantah 'GST.  Tetapi apa yang pasti tidak lebih dari 20 ribu orang saja yang sanggup 'turun' dan 'berserta' dengan 'peliwat tua' ini. . Kenapa ya?

Apa yang 'pakatan pembangkang' harapkan tidak kesampaian matlamatnya. Isu GST yang dijadikan 'idola' pendemo nampaknya tidak kemana atau tidak menjadi. Harapan  yang dipertaruhkan agar Kerajaan sedia ada 'tumbang' dengan perarakan yang diadakan  hari ini juga tidak kesampaian keklimak..

                                 
Apa yang dapat disimpulkan, hari ini bolihlah diumpamakan sebagai 'Hari Mengenang pesalah Liwat' yang bakal ke penjara sedikit masa lagi . Apa yang diharapkan olih Anwar agar 'kekecohan' berlaku juga tidak kesampaian tetapi 'perbalahan' sesama penyokong pembangkang pula yang berlaku. Disinilah kita lihat bahawa mereka ini sememangnya tidada ke sepakatan dalam perjuangan.

Tetapi didalam keadaan yang berasak-asak ini sememangnya ada segelintir manusia yang hendak menunjuk 'jantan' atau 'pandai', konon-konon merekalah yang hebat dan bersetia dengan perjuangan tetapi pada hakikatnya 'tidak kemana' pun 'gah saja yang lebih', habuk pun tak da. Begitulah gegelagatnya 'budak-budak' Melayu 'yang half past six'ini.
                             

Tetapi yang anehnya watak Lim Guan Eng, Lim Kit Siang mahupun anak-anak Karpal Singh tidak pula kelihatan. Agak-agaknya kesedihan atas kematian Karpal Singh mengatasi ' nasib Anwar' yang bakal ke penjara. Hanya wajah Mat Sabu, Mahfus Bean serta mantan MB Perak yang kelihatan mewakili PAS. Apa pasal? Atau PAS sudah merasakan hilang credible ke untuk bersama PKR atau Anwar ni? Sebab akhir-akhir ni suara DAP dan PKR amat lantang didalam 'menentang Hudud' kemahuan PAS .

                                                

                  Anwar dilaporkan Astroawani berucap dalam perhimpunan itu dengan mendakwa ada                       cubaan untuk memenjarakan beliau selama 10 tahun atas tuduhan meliwat pembantu                         peribadi beliau, Mohd Saiful Bukahri Azlan enam tahun lalu.

Walau apa pun diucapkan 'selamat berpenat dan berpeluh' kepada semua pendemo. Nak tanya jugak kepada pendemo, apa hasil yang dibawa balik? Tetapi yang pasti 'duit poket' mesti masyuuk.
BILA BALIK RUMAH NANTI JANGAN ADA YANG MARAH
MARAH TAKUT NANTI 'DARAH NAIK' PULAK
TAK PASAL-PASAL NYUSAHKAN ORANG LAIN PULAK

Berhasilkah kepenatan tadi???Tak jadikah Kerajaan 'mengenakan' GST? Takutkah Kerajaan untuk 'memenjarakan' Anwar kerana 'liwat'? Tundukkah DAP dan PKR terhadap 'hudud'?
Atau jadike Anwar dinobat  sebagai  Perdana Menteri dan yang terpenting sekali 'tergulingkah Kerajaan Najib kerana 'demo atau perhimpunan tadi'? Atau 'Najib' sudah  letak jawatan ke kerana 'perhimpunan' tadi?

Yakinlah, kalau benar Pakatan Rakyat itu sebuah parti yang memperjuangkan 'rakyat' kenapa tidak gunakan  Parlimen' atau 'dewan Rakyat' untuk 'membentis' salah laku Kerajaan. Godamlah Kerajaan secukupnya. Pecahkan 'temberang' mereka . Ini tidak, disebabkan 'kebodohan'  memasing berdebat dalam Parlimen maka untuk menutup kesalahan atau kebangangan sendiri, tiada lain  heret rakyat ke jalanan, Kan ke  bodoh otak pemimpin tu.

                           
Tak tahulah nak cakap apa lagi kepada orang Melayu ni..cukup-cukuplah..jangan perbodohkan diri hanya kerana ' memperjuangkan' seseorang. Kalau kita tidak bersetuju dengan dasar Kerajaan, tunggu PRU nanti, buat keputusan, tukar..ikut suka mak bapak kau orang..hentikan diri dari perasaan hasad dengki, bermusuhan sesama Islam.. politik biar bertempat dan bukan sepanjang masa. Tak kemanapun kalau sekadar menjadi macai-macai' dan tunggangan orang lain.

Bangsa asing berlumba-lumba 'menimba ilmu', berlumba-lumba memperbaiki kehidupan dan yang pasti bukan Melayu bersatu sesama mereka, tetapi kita..asik bergaduh asik bertengkar tak sudah-sudah. Siapa yang rugi pada akhirnya? Fikirlah...jangan jadi alat untuk kesenangan dan kemakmuran orang lain Perbaiki diri sendiri dan jangan ashik menyalahkan orang lain kerana kebebalan kita

Yakinlah tiada satupun yang kekal didunia ini dan dunia ini berputar, adakala kita diatas dan ada kalanya kita dibawah tetapi apa yang pasti 'kita yakin dan beriman' segala sesuatu' yang bersalahan dengan kehendak Allah SWT, pasti terbalas jua. Yang penting jangan berhenti 'berdoa'.

                                     "ubah diri anda untuk bangsa dan agama"

                                             
                                              ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

4 comments:

  1. Inilah gabungan papan catur dan buah catur..TGN PEMAIN utama hanya satu..buah catur yg dimain dimonopoli MELAYU.. Tapi aneh Melayu kalah..CINA juga bergulinggg ketawa..

    Adakah pintar..terlalu pintar atau terlebih pintar..kata pintar yg diguna anon di komen lalu penuh bermakna????

    Pintar kita dimana???? Dicatur org???? Diurus org??? Dimain org??? Dikeldai org???

    Apa yg kita doakan..aminkan dimasa lalu...kini Allah tunaikan.. Apa yg kita putarkan dimasa lalu kini Allah tunjukkan...

    Tdkkah duluuuu ada ORG sokong kata kata pkr..pr..tentang air di selangor..tdkkah ramai ORG percaya dan sokong..sampai dimasjid pun di HEBAHKAN keserata alam.. KINI IA TELAH DITUNAIKAN...AIR LOMBANG BYKKKKKK...

    Dimanakah PINTAR KITA..????????? Apabila ada yg nasihat..jgn cepat melatah..jika ada yg bawa berita JGN MUDAH PERCAYA...

    SESIAPAPUN DIA IMAN ITU DIHATI.. Tempat yg paling tersembunyi..rahsia Allah..tapi kita boleh menilai dr perbuatannya..

    Akhir zaman akan dipenuhi org MUNAFIK.. inilah zaman kita..kita telah masuk fasa 3/4..hanya tinggal 1/4 lagi menuju ???????

    Adakah kita..anak kita..cucu kita..mati dlm iman..bersama imam mahdi atau kita mati bersama DAJAL..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha............benarrrrrrr pintarrrr org sekarang bukan bermakna org dahulu bodoh

      Saya suka kata"MELATAH" belum kaji dah melatah melalak di jalan

      Hanya satu doa saya..kita tak termasuk dlm golongan munafik akhir zaman..yg disebut oleh nabi saw kita dimana org lebih percaya fitnah

      Salam sejahtera utk semua org beriman.

      Delete
  2. Qoute Anon 12:44

    "Hanya satu doa saya..KITA tak termasuk dlm golongan munafik akhir zaman..yg disebut oleh nabi saw kita dimana org lebih percaya fitnah"

    Amin Ya Robbalalamiinn.

    Salam sejahtera juga untuk Anon 12:44.

    ReplyDelete