Monday 8 December 2014

THE PROMISED LAND : BANGSA MEEM MAKAN HATI..DIBUMI SENDIRI

JANGAN SAMPAI MACAM CERITA 3 ABDUL SUDAHLAH
KERANA  KEPENTINGAN DIRI
RUGI KESEMUANYA

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Tahun 2014 bakal kepenghujung, Perhimpunan UMNO sudah berlalu, kes Anwar belum dipenghujung, persoalanan Dr Mahathir terhadap pembelian harga tinggi untuk 'jana kuasa' yang dicadang 'konsultant'  Najib melalui 1MDB belum terjawap, kerugian 1MDB macammana pula? Krisis MAS makin memeningkan, tiada 'talent' tempatan didakwa bolih memulihkan MAS dan RM6billion wang rakyat terpaksa "dikorbankan" untuk diurus takbir bagi memulihkan MAS dan semua ini berantaian antara satu sama lain.

Harga minyak dunia merudum, Petronas juga  terjejas maka pendapatan negara juga  terbatas. Nilai matawang negara   susut sedikit demi sedikit sehinggakan jika dibanding dengan matawang  negara jiran iaitu Singapura, nilai matawang kita juga rendah. SGD1 bersamaan RM2.63 mungkin juga bakal mencecah RM2.80 dalam sedikit masa lagi. Kini nilai matawang kita menyusut dengan drastik berbanding matawang asing. Tetapi pemimpin Kerajaan masih terkial-kial menjawap..

Hari ini, Najib menyarankan agar FELDA menjadi pemain global. Kalau setakat mengharapkan Dato Isa untuk tujuan ini, diharap orang  Felda kena fikir dua kalilah , sedangkan ketika Negeri Sembilan yang ditakbir olih Isa Samad banyak 'projek' tersungkur. Tanah  Felda  LBJ  juga 'terbengkalai, buat sekian lama  itupun nasib Mat Hassan dapat 'settlekan'.

Sebenarnya ahli-ahli  UMNO dalam  BN telah hilang arah dan pedoman.,Mereka bukan  bersetia kepada parti tetapi lebih menjurus kepada 'terikat diri' kepada ketua. Ketua adalah segalanya. Walaupun ketua mereka itu bermasaalahan namun atas dasar 'masyuk', semua itu tidak diendahkan. Semua sudah tahu bahawa perjuangan UMNO bukan lagi seperti dahulu tetapi ahi--ahli mereka tetap merelakan 'kesongsangan' untuk terus berlaku.

KALAU MASIH TERDAPAT MR 10%
NYAHKAN DENGAN SEGERA
                                         

Ibarat kata Muhyiddin Yassin, 'do or die'. Sekiranya tiada perubahan dalam UMNO nescaya PRU 14, UMNO bakal di'kuburkan' olih  Cina dan India pembangkang dengan bantuan segelintir  Melayu yang 'lupa asal'. Dan semestinya ini amat diharapkan olih DAP mahupun PAS atau PKR untuk terjadi dan yang paling teruja akan 'kematian' ini adalah 'musuh Islam'.

Bercerita tentang 'dikuburkan', sebenarnya apa yang ingin dituliskankan disini bukanlah  untuk kronologi perjalanan UMNO mahpun Najib ataupun pembangkang yang mengaku ''kuat' ataupun PAS yang mengaku Islam sebenar  ataupun  PKR yang berjuang semata-mata untuk Anwar sebagai PM  tetapi ianya melangkaui lebih dari itu.

Sebenarnya umur bangsa Melayu ini sudah agak lanjut. Bermula dari Kesultanan  Melayu Rembau kemudian dipimpin olih Kesultanan Melaka dan berakar umbilah sehingggalah kini. Kalau dahulu hanya negeri  Melaka saja yang memiliki Kesultanan tetapi kini Melaka telah 'hilang' hak itu dan perkembangan sejarah Melayu digantikan dengan Raja Raja Melayu dari beberapa Negeri  di Semenanjung Tanah Melayu dan kini  hanya Negeri Sembilan saja yang mengekalkan 'suku atau keturunan' yang" Di Pertuankan' untuk menaungi negeri ini  yang bersusur galur dari Pagar Ruyong dari suku Paya Kumboh yang berasal  dari Sumatera.

Bangsa Melayu telah melalui berbagai-bagai-bagai  phrasa sejak penghijrahan atau  mungkin juga sejak  penemuan 'bangsa Jakun' dibumi ini terutama di Negeri Sembilan, namun, sejarah silam Rembau atau lebih dikenali sebagai Prabu satu ketika dahulu tidak banyak dapat disingkap olih penulis sejarah seolah-olah  semua ini 'diselindungkan' olih Sang Pencipta   untuk  pengetahuan umum sehingggalah  kini.

Tetapi apa yang pasti negara ini masih lagi dinaungi olih Raja Raja Melayu dan agama Islam adalah agama rasmi " seperti yang di paterikan didalam Perlembagaan Negara. Walaupun begitu 'kedudukan' Bendahara seperti yang terpakai dizaman Kesultanan dahulu kini dikenali sebagai Perdana Menteri dan  dikata 'pemegang jawatan tersebut' bertindak sebagai Penasihat kepada Yang Di Pertuan Agong seperti mana yang dipersetujui olih Raja Raja Melayu  Perdana  Menteri  mewakili suara rakyat terhadap Yang Di Pertuan Agong. Itu yang dipraktik hingga kini.apabila 'negara' ini mencapai Kemerdekaan seperti yang dicanangkan.

Sejak bumi negara ini didiami samaada olih Portugis mahupun Belanda hanya segelintir bangsa warga bangsa asing yang sanggup berhijrah kesini. Pedagang keturunan India yang beragama Islam dan sedikit pengikut Hang Li Po saja yang terdapat di Melaka tetapi apabila British mula masuk dan 'merampas kedudukan Raja Raja Melayu, mereka ini, mula mengimpot kaum India dan kaum Cina untuk berkerja dengan mereka. Disebabkan British merupaka 'kuasa' yang 'mendemonasi India dan Negara China terutama yang berada di Hong Kong, maka, apabila peparangan berlaku dinegara tersebut maka 'puak-puak ganster' yang dibela ( sepertimana Al Qaeda dan ISIS yang ditaja US), olih British,dan  mereka  ini terpaksa melarikan diri atau menyelamatkan diri dari pemerintah yang memburu mereka kerana 'pembelotan' terhadap kerajaan .

Bermula dari situ maka ramailah 'kepala pemberontak mahupun pelampau' dibawa secara pukal olih British kenegara ini. Maka disitulah bermulanya strategi  'kaum pendatang' mencongak dan ',mengatur' bagaimana untuk 'memunyai' negara ini mengikut citarasa mereka .Kalau satu ketika dahulu 'pendatang' ini adalah penganut tegar 'Buddha' dan ' Hindu " yang dianuti dari nenek moyang mereka, namun,semua ini bertukar . Kristian yang satu masa dahulu adalah 'minoriti' dan dipandang sepi olih kaum Cina dan India namun kini semuanya berubah seadanya., agama nenek moyang mereka sudah tidak releven lagi  dengan perkembangan masa dan corak penghidupan, olih itu berubah arah dan memilih 'Tuhan' baru adalah jalan terbaik yang  disangka selari dengan perkembangan dan pembangunan dunia.agar selari dengan Kristian anutan dunia Barat ataupun mahu sealiran dengan mereka..

Didalam kerangka penganut  Cina dan India dalam mendaulatkan agama Kristian yang mereka anuti, mereka terlupa diri bahawa 'didalam' keberadaan yang dikelilingi olih  manusia yang majoriti beragama Islam, tiada, penindasan agama telah berlaku terhadap mereka dan juga kaum mereka. Mereka ini bebas melakukan 'ritual' keagamaan' mengikut kepercayaan mereka samaada Hindu, Buddha mahupun Kristian, semua 'bebas' seadanya tetapi kebebasan yang tidak dicurigai olih umat Islam dan Melayu ini mula di'kotori' olih tangan-tangan 'pelampau' mereka.

Mereka mula mengutuk dan menghina Islam. Kalau satu ketika dahulu datuk dan nenek moyang mereka bolih diterima agamanya dan ritual nya  olih orang Melayu dan Islam tetapi kini bangsa ini mula mempertikaikan Islam dan orang Melayu. Kenapa??? Raja Raja Melayu, Undang-Undang Islam serta beberapa 'ritual'agama Islam yang sememangnya telah dipraktik beratus tahun olih orang Melayu beragama Islam  mula di'colek'. Dari ibadah korban sehinggalah berbuka puasa dibulan ramadhan' mula dipersendakan. Namun semua ini tidak berhenti disitu, 'kapala babi' dan 'carutan kata-kata lucah' menjadi 'mainan puak pelampau ini.. Adakah ini ertinya 'berteloransi'  atau 'mengakui hak beragama kaum majoriti.".

INI SESUATU YANG MEMUDARATKAN!!!!
                                             

Kini terdapat scolar-scolar bukan Islam terutama kaum India dan Cina yang beragama Kristian, cuba menunjuk pandai dan mempertikaikan 'perjalanan' undang-undang 'mengikut kefahaman Al Quran. Kenapa mereka mempertikaikan agama Islam? Kenapa mereka  tidak 'menafikan' akan kemungkaran agama nenek moyang mereka samaada Hindu ataupun Buddha. Tidakkah 'ritual' 'mencucuk badan sendiri dengan lidah yang  tersengkang  terjelir dengan besi' merupakan satu ritual yang menakutkan  orang lain, begitu juga dengan kaum Cina yang pada  setiap tahun membakat 'colok' setinggi 20 kaki setinggi  bangunan dan asapnya ;menyesakkan' ruang angkasa, dan ini mencemarkan udara.  Dan orang Islam juga terhidu asapnya, tidakkan ini, memprovokasi  penganut agama lain?

Olih itu dinasihatkan kepada pemurtad-pemurtad agama, samada murtad kepada Buddha mahupun murtad terhadap Hindu.,dan  yang baru setahun jagung mengenali Kristian, jangan cuba bertindak seolah-olah awak ini bertaraf 'POPE" ,.jangan sekali kali tunjuk pandai dan alim seolah-olah mereka ini  'cerdikpandai' agama',kalaupun mereka ini berjaya didalam kerjaya mahupun pelajaran, tak semestinya mereka ini arif dalam bab-bab agama melainkan mereka ini hanya mengadakan untuk tujuan 'provokasi' terhadap Melayu dan agama Islam saja.

Olih itu dinasihatkan kepada golongan ini, jangan sekali-kali 'mempermainkan' agama Islam , kerana agama Islam itu ada penjaganya dan mereka ini berada disekeliling tanpa anda melihatnya. Sementara Melayu masih lagi bolih bertolak ansur , jagalah tinkah laku dan peradaban agama anda.Jangan nanti apabila terlanjur kata, maka, akibatnya sangat buruk pada semua.

Kepada pemimpin , samada UMNO ke, PAS ke, PKR ke, DAP ke, MCA ke atau MIC pun sila tentukan, mereka yang anda  pimpin tidak bertindak diluar batasan, Sementara kita masih lagi bolih bertolak ansur sesama kita, maka, elakkan ketegangan sebelum terlanjur.


                                                    ikhlas dari :- Cahaya Al Majid












 '






No comments:

Post a Comment