Sunday 28 December 2014

THE PROMISED LAND : DAP MULA MENCUCUH API !!!

MULA MULA TUNTUT KUASA AUTONOMI
LEPAS TU NAK TUNTUT PULAK KE
NAK MERDEKA MACAM  SINGAPURA ?

Bismillah-hir-rahmannir-rahim

Tengah sibuk sibuk orang Melayu mengharungi bencana banjir, anak angkat Khir Johari ni lain pulak ajendanya. Api yang cuba dinyalakan ini sekiranya tidak dibasahkan atau dicurah dengan air bakal 'membakar' Persekutuan Tanah Melayu.

Anak Cina yang di'angkat' untuk di "Melayukan" yang diberikan nama Melayu olih Khir Johari yang juga merupakan salah seorang Menteri di era Tun Abd Razak, juga merupakan bekas Pengerusi Magnum (Judi 4 Nombor Ekor) telah 'mengusulkan' agar Pulau Pinang dijadikan negeri yang berkuasa 'autonomi'.

 Niat ataupun 'strategi' DAP atau 'Cina DAP' ini mula digerakkan. Rupa-rupanya kerajaan DAP di Pulau Pinang yang majoriti penduduknya didiami olih bangsa Cina setelah 'pengusiran' bangsa Melayu secara terancang telah berlaku secara tidak sedar semenjak negeri ini di perintah olih MCA mahupun Gerakan tetapi kini DAP dengan lantang dan beraninya 'mencurahkan'  'niat'bangsa mereka yang tersirat  untuk 'mengecualikan' Pulau Pinang dari terikat dengan 'Persekutuan Tanah  Melayu' atau Malaysia.

Apa yang diutarakan ini merupakan 'nyalaan-nyalaan api kecil' untuk memudaratkan keutuhan negara Malaysia. Untuk itu 'Akta Hasutan" perlu dikuatkuasakan 'terhadap' orang Politik ini, untuk mengelakkan kemudaratan yang lebih besar dari berlaku dari  menular di pemikiran' rakyat jelata.

                                                       
                                            MULA-MULA MINTA AUTONOMI
                                                             KEMUDIAN
                                            'MAHU KELUAR DARI MALAYSIA'

ANAK CINA YANG DIANGKAT UNTUK DI JADIKAN MELAYU
TETAPI HATI DAN SEMANGAT TETAP CINA
                                                    
DAP menuntut agar kerajaan negeri Pulau Pinang diberi kuasa autonomi untuk memerintah sendiri berbanding dengan sistem persekutuan yang diamalkan sejak pembentukan Malaysia pada tahun 1963.

Ahli Parlimen DAP Bukit Bendera, Zairil Khir Johari berkata kontrak Persekutuan yang dimaterai sejak 51 tahun lalu itu perlu dikaji semula.

“Negara kita pada dasarnya mengamalkan sistem persekutuan, iaitu struktur politik yang secara lazimnya terdiri daripada negeri-negeri bersekutu yang disatukan di bawah payung kerajaan pusat. Contoh negara bersekutu yang lain adalah seperti Amerika Syarikat, Australia, Jerman dan India.

"Di negara-negara tersebut, kerajaan negeri mempunyai kuasa autonomi dalam kebanyakan bidang yang melibatkan kehidupan seharian, manakala kerajaan pusat biasanya bertanggungjawab ke atas hal ehwal kenegaraan, perhubungan antarabangsa dan keselamatan luar negeri," katanya memetik laporan Roketkini.

                                                          cahaya al Majid

1 comment:

  1. Babi betul anak Cina ni pu.., elok mampus saja dari bumi malaysia ini.

    ReplyDelete