Saturday 12 September 2015

THE PROMISED LAND : KEBENARAN YANG MEMILUKAN, INILAH AKU

Bismillahhirrahmannirrahim.

"Sesungguhnya apa yang ditulis ini adalah kebenaran, hanya Allah swt menjadi saksi".
".
Setiap yang bermula pasti berakhir. Begitu juga dengan dunia ini,semuanya pasti hancur, begitulah janji Allah swt. Semuanya berjalan mengikut seperti apa yang dirancang. Hanya kata kata kias saja yang didapat diungkapkan bagi mengambarkan apa yang bakal berlaku bagi mengambarkan pengakhiran alam maya ini.

Begitu juga dengan berita berita "ghaib" yang dihamparkan . Syukur dipanjatkan kehadrat Ilahi kerana masih lagi mengasihi jiwa ini.Walaupun perkabaran mengenai insiden di hadapan Kaabah, Makkah,telah pun dikhabarkan seawal Ramadhan yang lalu, namun sebagai hamba yang berpegang pada janji, "perkabaran " itu tidak dapat dipanjangkan untuk pengetahuan umum melain keluaraga terdekat saja.

 Walaupun "perkabaran" itu  memberitahu "akan berlaku satu malapetaka diMakkah dimusim Haji" namun jiwa ini tetap bersyukur kerana "bala" yang diberi ini setidak tidaknya dapat menguatkan keimanan diri agar lebih perihatin dengan perkembangan dunia diakhir zaman.

Terima kasih Allah , kerana telah mengangkat kerunsingan itu semenjak "perkhabaran ghaib" tersebut, setidak tidaknya "keresahan" itu tidak lagi menganggu perjalanan jiwa ini.
Alhamdullilah.

Tetapi diri ini tetap seperti dahulu tiada yang kurang dan tiada apa yang lebih.Semuanya biasa biasa saja macam anda juga.

                                   Cahaya Al Majid


    




4 comments:

  1. Assalamualaikum.
    Di blog saudara ni ada link-link blogger lain, tapi kenapa tidak boleh diakses?
    Apakah amalan harian saudara sehingga diberi anugerah melihat masa depan?
    Adakah amalan surah al kahfi?
    Semoga bermunafaat.

    ReplyDelete
  2. Wsalam. Terimakasih kerana mengikuti blog ini. Rutin saya hanya memperbanyakkan bacaan Al Fatihah dan perbanyakkan istifar. Tentang perkara anugerah itu tidak pasti kenapa diri ini diberikan perkhabaran in advance. Ikhas adalah pegangan saya dalam apa jua .

    ReplyDelete
  3. Maaf. Tiada link untuk keblog lain. Kisah disisi blog ini adalah mereka mereka yang telah mendapat petunjuk Allah ketika bersama saya. Type saja Kisah benar Cahaya Al Majid, inshaallah, akan sampai kekisah tersebut.

    ReplyDelete
  4. Terima kasih atas pencerahan.

    ReplyDelete