Wednesday 25 November 2015

THE PROMISED LAND : MALAYSIA DALAM GENGGAMAN YAHUDI

Bismillahhirrahmannirrahim.

Kerahmatan juga dipohonkan kehadrat Illahi semoga kasih dan cinta para para Nabi dan Rasul yang diberkati Allah swt ini tertumpah keatas umat umatnya. Dengan rasa kasih dan sayang yang terpahat dihati ini , dipohon agar ditetapkan oleh Al Rahman Al Rahim supaya  berpanjangan sehingga akhir nafas.

Dipanjatkan AL FATIHAH untuk para para Nabi dan Rasul .

                    AL FATIHAH

Kalau dahulu sebut saja  nama Yahudi atau dipanggil Jews dalam bahasa Inggerisnya, maka terpaculah dan tergambarlah diminda kita akan kekejaman dan kerakusan bangsa ini.

Bangsa yang amat kuat sifat dendamnya terutama terhadap umat Islam. Dendam mereka  ini bukannya bersifat sementara tetapi kekal selamanya sampai kiamat. Begitulah sifatnya Bangsa ini yang dulunya pernah diangkat Tuhan sebagai sebuah bangsa yang terpileh.

Sememang negara kita tiada hubungan diplomatik mahupun hubungan ekonomi dengan negara mereka walaupun setelah hampir 60 tahun merdeka. Sebut saja nama Israel pasti semua pemimpin mahupun umat Melayu negara akan melenting. Begitulah "busuknya"pandangan dan tanggapan umat Melayu Islam terhadap negara dan Bangsa ini.

Kalau diera Mahathir dulu, dengan lantang beliau mengecam tindakan luar tabaiee tentera negara Israel ini sehinggakan beliau dituduh dan dicop sebagai anti yahudi dan dituduh pula dengan bermacam macam panggilan.

Disebabkan kekentalan jati diri pemimpin Melayu Islam dahulu, walaupun sekelumit cubaan agent agent Yahudi ingin memerangkap nescaya cubaan mereka tetap dapat dihidu, itulah kehebatan iman yang tertanam dijiwa mereka.

Tetapi kini usaha bangsa Yahudi telah mendatangkan hasil. Keakraban serta kekuatan ekonomi bangsa mereka telah mengikat rakan sekutunya iaitu Amerika dan Eropah serta beberapa blog negara di Asia Tenggara.

Kerana kebergantungan negara tersebut terhadap kemampuan cerdik pandai serta kekayaan billionair bangsa Yahudi yang mendinomasi konglomaret terbesar US , menyebabkan ahli  politik  serta parti politik dinegara tersebut dapat dicatur mengikut kehendak mereka dan inilah yang tercatur keatas mereka.

Ahli politik Amerika dan sekutunya telah diikat erat tangan dan kaki  mereka oleh Yahudi, oleh itu apa saja tindakan Yahudi didunia ini tidak akan berjaya dikekang oleh sesiapa pun. Tetapi apa yang nyata Amerika atau batang tubuh Presiden Amerika" merupakan "robot"  bagi Yahudi. Keseluruhan tindak tanduk Amerika adalah atas keinginan Yahudi dan diumpamakan bahawa negara Israel itu adalah "Tuan Besar" bagi Amerika .

Yahudi atau pun negara Israel sebenarnya bercita cita untuk mengengam dunia tetapi bukan lagi melalui peperangan tetapi sebaliknya melalui perniagaan ataupun ekonomi. Usaha itu tidak akan berjaya kalau mereka yang dihadapan tetapi disebabkan seluruh system Perbankan dicorakan oleh bangsa Yahudi sendiri dan terpakai diseluruh dunia maka merekalah yang menentukan nilai kekuatan matawang. Walaupun sesebuah negara mempunyai simpanan emas yang banyak diWorld Bank namun itu bukan jaminan kekal untuk kekukuhan matawang masing masing.

Semua tahu bahawa ekonomi Amerika sudah tidak berkembang , pengangguran serta peluang perkerjaan juga sudah semakin terhad dan kalau sebelum ini perdagangan mereka hanya terarah keeropah, Amerika Selatan serta negara negara Arab namun semua punca ekonomi tersebut semakin menguncup tambahan pula peralatan tentera yang menjadi punca utama ekonomi juga semakin sempit kerana persaingan ,maka ruang lain perlu dicipta. Maka  IDEA  TPPA adalah solusinya.

Tidak secara langsung Amerika mengikat anggota anggota ini , walaupun dalam perjanjian itu Amerika membenarkan beberapa kelebihan perdagangan bersama negara anggota , namun kelebihan tetap dipihak mereka dan yang terpenting sekali dengan termetrinya perjanjian ini Bangsa Yahudi atau Jew ataupun Rakyat Israel akan bebas bergerak memasuki negara anggota , semuanya dengan alasan "kepentingan syarikat melabur" samaada sebagai "pembawa dana" , " consultant", manager atau staff bagi sesebuah organisasi, semuanya tidak bolih lagi dinafikan kemasukkanya kenegara ini lagi.

Kebarangkalian kaum Yahudi untuk memiliki hartanah mahupun memiliki syarikat gergasi negara ini senemangnya bakal terjadi. Bukanlah kedatangan mereka dinegara ini semata mata kerana wang ringgit tetapi muslihat untuk meranapkan agama Islam adakah ajenda sebenar mereka.

Pemimpin UMNO/BN atau pemerintah kata tujuan TPPA adalah untuk mencambah peluang perniagaan dan manjana  pendapatan baru bagi negara tetapi pemerintah  lupa bahawa " apa yang mereka bayar bukanlah semata mata kerana ekonomi,  tetapi mereka menjangkaui lebih dari itu".

Jadikan negara Arab sebagai tauladan sebelum terlambat.

                Cahaya Al Majid





No comments:

Post a Comment